Pagina 6 van 8

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 09:47
door hauptbahnhof
Ipv dat je het hierop post, kon je ook ff op www.ns.nl surfen en het aan die TM laten zien.

En het was trouwens gisteren toch leuk op de 25 :wink:

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 10:10
door Reiziger Delft
Overigens is het niet helemaal waar dat studenten zomaar gratis mogen reizen; toen de studenten OV-Jaarkaart werd ingevoerd, ging de studie financiering omlaag. Mensen die vroeger gestudeerd hebben en vind dat de huidige studenten verwend zijn met hun OV, kregen vroeger relatief meer geld per maand.

@ find_your_spot; helaas zijn er nog meer conducteurs die niet goed op de hoogte zijn van deze actie; iemand die met een kortingskaart op een railrunnerkaartje reisde (netjes door de week na 19 uur) kreeg ook al bijna een boete; echter kwam de conducteur later terug en bood zijn excuses aan, wat dan wel weer netjes was. :pos:

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 10:23
door BR628
Zo voorspelbaar he, dat dit soort last-minute acties niet bij elke HC bekend zijn, op de dag dat het ingaat. Triest is het wel, maar o oz voorspelbaar. Eigenlijk te zot voor woorden maar had beter een kopietje van de ns site mee kunnen nemen, waar dat opstaat.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 11:58
door Ennes
ach FYS... je moet maar zo denken, je hebt nu wel een mooi handgeschreven kaartje, dat kan ook niet iedereen zeggen. :twisted:

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 14:12
door fogeltje
Daantje schreef:Leuk idee maar ik heb er weinig aan. Ik reis alleen tijdens de spits of in het weekend. Op de tijden dat ik eersteklas mag reizen ben ik aan het werk en denk dat dit voor veel mensen met een trajectabonnement geldt -o- Had stiekem weer gehoopt op een dagkaart, daar had ik meer aan gehad. Vind eigenlijk de actie van de voordeelurenkaart ook leuker.
Die VDU actie, voor mij van toepassing, vind ik ook nog best aardig eigenlijk. Als ik eens wat langere dagen in Nijmegen maak en 's avonds naar huis ga, dan rijden bussen nog maar 1x per uur en met een overstap van 2 minuten is dat altijd balen. Ik pak dan vaker de trein naar Eindhoven. Denk dat ik daar eens een paar keer gebruik van maak.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 17:52
door htm_tram
Vanmorgen samen met F-y-s dus een boete gekregen... F-y-s zat in de benelux van 08.07 uit schiphol, ik stapte te denhaag hs in.

Halverwege richting rotterdam kwam de treinmanager om ons vervoersbewijs te controleren. Wij lieten onze sov weekkaart zien. Hij dacht dat we een grap met hem uithaalde toen we vertelde over de kompensatie regeling. Hij keek op zijn railpocket maar daar zou het niet staan zei hij. F-y-s probeerde het te bewijzen met zijn i-phone maar de trein manager wou niet luisteren. Hij dreigde met service en veiligheid als we de boete niet wilden ontvangen.

We hebben dus allebij een boete van 35,00 + de ritpijs tot rsd (gr). Boos zijn we uigestapt te roosendaal en namen de stoptrein verder.


Ns hispeed...

Hi prices, low service, low speed :neg:

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 18:04
door STF
Dan had ik gewoon service en veiligheid laten komen, grote kans dat die wel van de regeling op de hoogte zijn.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 18:50
door ODRAIL
htm_tram schreef:Vanmorgen samen met F-y-s dus een boete gekregen... F-y-s zat in de benelux van 08.07 uit schiphol, ik stapte te denhaag hs in.

Halverwege richting rotterdam kwam de treinmanager om ons vervoersbewijs te controleren. Wij lieten onze sov weekkaart zien. Hij dacht dat we een grap met hem uithaalde toen we vertelde over de kompensatie regeling. Hij keek op zijn railpocket maar daar zou het niet staan zei hij. F-y-s probeerde het te bewijzen met zijn i-phone maar de trein manager wou niet luisteren. Hij dreigde met service en veiligheid als we de boete niet wilden ontvangen.

We hebben dus allebij een boete van 35,00 + de ritpijs tot rsd (gr). Boos zijn we uigestapt te roosendaal en namen de stoptrein verder.


Ns hispeed...

Hi prices, low service, low speed :neg:
Dat wordt dus weer een briefje naar de klantenservice :wink:.
STF schreef:Dan had ik gewoon service en veiligheid laten komen, grote kans dat die wel van de regeling op de hoogte zijn.
Dan moet je net op een station staan of komen.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 19:43
door Wubbo
Waarom zou je dan op Roosendaal nog uitstappen? Je hebt toch een kaartje tot Roosendaal Grens gekocht bij de trainmanager (en ik neem aan dat je het kaartje voor België wel gekocht had).

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 20:56
door htm_tram
wij hadden gelijk voordat we instapten in de benelux een kaartje rsd (gr) - antwerpen

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 21:06
door Bart
Misschien geldt de compensatie alleen bij NS en niet bij NS Hispeed. In de voorwaarden staat dat de actie alleen geldt in NS-treinen. Ook de Fyra en ICE zijn uitgezonderd.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 21:12
door webguy
M'n vriendin moest toevallig met de trein vandaag maar had geen problemen. Wel wat studenten met Week OV die van niks wisten, das wel logisch want de NS heeft het niet gepubliceerd...

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 21:50
door Fles
Waarom moet het echt ZO'N chaos zijn? Iedereen roept maar wat, als puntje bij paaltje komt weet niemand nergens van....

En bij twijfel is natuurlijk de reiziger de lul. :neg:

Kunnen ze daar dan helemaal NIETS of zo?? :(

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 22:18
door ODRAIL
Fles schreef:Waarom moet het echt ZO'N chaos zijn? Iedereen roept maar wat, als puntje bij paaltje komt weet niemand nergens van....

En bij twijfel is natuurlijk de reiziger de lul. :neg:

Kunnen ze daar dan helemaal NIETS of zo?? :(
Nee, Het heeft er ook mee te maken dat de NS een voormalig staatsbedrijf is. Dan denkt men nog als ambtenaar.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 22:46
door Suus
Medewerkers van de NS zijn nooit ambtenaar geweest. :N

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 23:06
door hauptbahnhof
Bart schreef:Misschien geldt de compensatie alleen bij NS en niet bij NS Hispeed. In de voorwaarden staat dat de actie alleen geldt in NS-treinen. Ook de Fyra en ICE zijn uitgezonderd.
Maar dat staat specifiek bij! Beneluxtrein juist niet.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 00:13
door GTW
BNL mag je gewoon mee reizen!

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 08:03
door htm_tram
Op de terugweg de fyra genomen, alleen met een sov weekkaart. Dat was gewoon goed bij de treinmanager.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 10:24
door Cookie
Vreemd, want dat is niet toegestaan:
Voorwaarden NS schreef:*) De acties zijn niet geldig in de treinen van Arriva, Syntus, Connexxion en Veolia en in Fyra, ICE en Thalys. Kijk voor de overige voorwaarden in de pdf.
Bron

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 15:28
door Fles
als het er letterlijk zo staat kun je dat nog steeds twee kanten op uitleggen ;)

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 18:49
door ODRAIL
Bee schreef:Medewerkers van de NS zijn nooit ambtenaar geweest.
Oops foutje :oops:, Je hebt helemaal gelijk.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 22:18
door Vinny
Fles schreef:als het er letterlijk zo staat kun je dat nog steeds twee kanten op uitleggen ;)
Toen er nog autoveren over het IJ waren, had je een bordje waarop stond: "Roken verboden op de pont en in de auto". Strikt genomen mag je dus wel roken zolang je dan maar niet in de auto zit...

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 22:21
door Fles
Vinny schreef:
Fles schreef:als het er letterlijk zo staat kun je dat nog steeds twee kanten op uitleggen ;)
Toen er nog autoveren over het IJ waren, had je een bordje waarop stond: "Roken verboden op de pont en in de auto". Strikt genomen mag je dus wel roken zolang je dan maar niet in de auto zit...
Nee. Wel als er gestaan had "Roken niet toegestaan op de pont, en in de auto." Hoewel het daar al weer wat minder duidelijk is.

Maar als er staat: Kaartje is niet geldig in bla, bla en bla, en in bla, bla en bla, dan is er duidelijk een scheiding tussen de eerste en de tweede groep bla zeg maar :)

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 10 jan 2011, 22:25
door Vinny
Nee. Wel als er gestaan had "Roken niet toegestaan op de pont, en in de auto." Hoewel het daar al weer wat minder duidelijk is.
Oef Nederlands op de middelbare school is wel érg lang geleden... :oops:

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 11 jan 2011, 00:06
door Geert
Fles schreef:Nee. Wel als er gestaan had "Roken niet toegestaan op de pont, en in de auto." Hoewel het daar al weer wat minder duidelijk is.

Maar als er staat: Kaartje is niet geldig in bla, bla en bla, en in bla, bla en bla, dan is er duidelijk een scheiding tussen de eerste en de tweede groep bla zeg maar :)
Doet me denken aan de bordjes 'Eten en drinken niet toegestaan' op de uni waar wat slimme studenten dan onder hadden geschreven: 'alleen eten of alleen drinken is wel toegestaan' :D