NS compenseert vaste klanten
Re: NS compenseert vaste klanten
Het is trouwens nu wel erg leuk om allemaal ''gezouten'' opmerkingen te maken.
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
En nu opzouten!
U moet niet op alle slakken zout gaan leggen.
Dat is wel zout hé!
Ik laat me door U niet afzouten!
Die verdient het zout in de pap niet! (tegen de reizigers die tegen mij op een onbeschofte klant reageerden:)
Dat moet u maar met een korreltje zout nemen.
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
En nu opzouten!
U moet niet op alle slakken zout gaan leggen.
Dat is wel zout hé!
Ik laat me door U niet afzouten!
Die verdient het zout in de pap niet! (tegen de reizigers die tegen mij op een onbeschofte klant reageerden:)
Dat moet u maar met een korreltje zout nemen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS compenseert vaste klanten
Beetje zouteloos verhaal allemaal hoor
Re: NS compenseert vaste klanten
ja... maar ik ben dan ook altijd zo flauw hoorFles schreef:Beetje zouteloos verhaal allemaal hoor
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Geen compensatie voor vaste klanten NS
Geen compensatie voor vaste klanten NS
Geplaatst op: maandag 17 januari 2011 17:05
Laatst bijgewerkt: maandag 17 januari 2011 17:06
NS gaat vaste klanten geen compensatie bieden. Dit heeft het bedrijf vandaag aan Rover bekend gemaakt. Hoewel eerdere berichtgeving in de media de indruk wekte dat NS werkte aan een compensatieregeling, heeft de vervoerder besloten zich te beperken tot maatregelen om reizen buiten de spits te stimuleren. Rover is uiterst ontevreden over dit optreden van NS. De reizigersvereniging stuurt NS honderden klachten om te illustreren dat veel reizigers erg kwaad zijn om de gang van zaken.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 17 januari 2011 17:05
Laatst bijgewerkt: maandag 17 januari 2011 17:06
NS gaat vaste klanten geen compensatie bieden. Dit heeft het bedrijf vandaag aan Rover bekend gemaakt. Hoewel eerdere berichtgeving in de media de indruk wekte dat NS werkte aan een compensatieregeling, heeft de vervoerder besloten zich te beperken tot maatregelen om reizen buiten de spits te stimuleren. Rover is uiterst ontevreden over dit optreden van NS. De reizigersvereniging stuurt NS honderden klachten om te illustreren dat veel reizigers erg kwaad zijn om de gang van zaken.
Lees verder
Re: NS compenseert vaste klanten
*O* En dan noemen we dit "vooruitgang" onder het mom "we proberen niet langer de reiziger voor te houden dat het hier om een compensatieregeling gaat" _O_ :Y
Re: NS compenseert vaste klanten
Ik stond vanmiddag in de file... waar kan ik compensatie gaan eisen? RWS stuurde me ook al met een kluitje in het riet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS compenseert vaste klanten
:')
Maar laten we gewoon als reizigers een week lang een betaalstaking houden *O* Zo komen we er ook wel natuurlijk :)
Maar laten we gewoon als reizigers een week lang een betaalstaking houden *O* Zo komen we er ook wel natuurlijk :)
Re: NS compenseert vaste klanten
Een hongerstaking houden bij Servex lijkt me een beter plan. Als alle reizigers nou eens demonstratief een maandje niets kopen bij Servex dan maak je pas een vuist.
Re: NS compenseert vaste klanten
Uithongeren die hap. En massaal zwartrijden natuurlijk :YCaspar schreef:Een hongerstaking houden bij Servex lijkt me een beter plan. Als alle reizigers nou eens demonstratief een maandje niets kopen bij Servex dan maak je pas een vuist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS compenseert vaste klanten
Had precies 'tzelfde idee, maar wel lastig met een jaartrajectkaart En staken in de vorm van het abonnement weigeren te tonen aan de HC gaat ook niet werken in mijn geval, want die komt in de meeste gevallen überhaupt niet langs (gisteren voor 't eerst deze maand )Fles schreef:Maar laten we gewoon als reizigers een week lang een betaalstaking houden *O*
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS compenseert vaste klanten
Toch zullen we als reizigers IETS moeten doen. :Y
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: NS compenseert vaste klanten
Gewoon NIET reizen? ;)
Heb je ook geen gezeur over boetes, en als je niet reist, kom je ook niet op het station, en koop je dus ook niks bij die servexgraaiers *O*
Heb je ook geen gezeur over boetes, en als je niet reist, kom je ook niet op het station, en koop je dus ook niks bij die servexgraaiers *O*
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: NS compenseert vaste klanten
Misschien dat er weer eens vaker een conducteur komt controleren als de baas dat weer wil. De conducteurs moeten immers service rondes lopen! Service... wat is dat hoor ik al vragen Service dat is datgene waarmee het bedrijf dus iedereen mee in de kou laat staan. :D :DDaniel schreef:Had precies 'tzelfde idee, maar wel lastig met een jaartrajectkaart En staken in de vorm van het abonnement weigeren te tonen aan de HC gaat ook niet werken in mijn geval, want die komt in de meeste gevallen überhaupt niet langs (gisteren voor 't eerst deze maand )Fles schreef:Maar laten we gewoon als reizigers een week lang een betaalstaking houden *O*
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS compenseert vaste klanten
Voor de duidelijkheid: ze doen 't geen van beide... ligt er natuurlijk deels ook aan dat je in een trein van drie stellen tussen twee IC-stations zowiezo al iets van maximaal 33% trefkans hebt
Hoewel deze week goed scoort, al was er vanmorgen een S&V-team voor nodig...
Hoewel deze week goed scoort, al was er vanmorgen een S&V-team voor nodig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS compenseert vaste klanten
dat scheelt zeker, en dan helemaal als er ook nog ergens een tunnel in het traject zit, dat beïnvloed de trefkans nog meer.Daniel schreef:Voor de duidelijkheid: ze doen 't geen van beide... ligt er natuurlijk deels ook aan dat je in een trein van drie stellen tussen twee IC-stations zowiezo al iets van maximaal 33% trefkans hebt
Hoewel deze week goed scoort, al was er vanmorgen een S&V-team voor nodig...
Maar.... gelukkig hebben we nog altijd een vervoersbewijs om vervoerd te worden, en niet om hem aan de conducteur te laten zien. Ik wil immers ook niet bij elke autorit staande gehouden worden, en me rijbewijs laten zien.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS compenseert vaste klanten
Is ook ergens bedacht wat een servicerondje is? Is 'met je rugzak op je rug en je hoofd tussen je schouders met 10 km/uur door de coupe lopen' ook een servicerondje? Dan zie ik inderdaad vaak servicerondjes...
Re: NS compenseert vaste klanten
Helaas al vaak genoeg gezien tijdens mijn werk dat dat volgens sommige hc's als servicerondje wordt gezien. Als ik hc zou zijn zou ik juist rustig door de coupé lopen en regelmatig vragen of iemand nog vragen heeft.
Re: NS compenseert vaste klanten
Die ene keer dat de conducteur dat deed schrok iedereen zich het apenzuur en gingen mensen spontaan hun kaartjes pakken. Maarja, je verwacht ook niet dat als een conducteur de coupe binnenloopt hij "Dames en heren, uw vragen alstublieft" gaat roepen. Die mevrouw tegenover me die er van geschrokken was kreeg ook nog eens te horen dat hij haar kaartje niet hoefde, hij kreeg al betaald om in de trein te zitten, maar hij zou het aanbod onthouden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS compenseert vaste klanten
Laat mij ook maar gewoon lekker mijn treintje knippen, zo maak je gelijk contact met de reiziger, met uitzondering van de groep die met doppen in de oren in boek, krant of laptop gekropen zitten, en niet het fatsoen hebben om even op te kijken. En je je verlaagd de drempel voor een reiziger om vragen te stellen, en je kan *mits je de bestemming op een kaartje kan zien, ook ongevraagd overstap/omreis adviezen en dergelijke geven.Bee schreef:Die ene keer dat de conducteur dat deed schrok iedereen zich het apenzuur en gingen mensen spontaan hun kaartjes pakken. Maarja, je verwacht ook niet dat als een conducteur de coupe binnenloopt hij "Dames en heren, uw vragen alstublieft" gaat roepen. Die mevrouw tegenover me die er van geschrokken was kreeg ook nog eens te horen dat hij haar kaartje niet hoefde, hij kreeg al betaald om in de trein te zitten, maar hij zou het aanbod onthouden
gezien de tijd dat ze willen dat je door een trein ben geweest, wil dat nog wel eens de enige optie zijn helaas, zeker met meerdere stellen bij je, en helemaal als er ook nog tunnels in het traject zitten.Wubbo schreef:Is ook ergens bedacht wat een servicerondje is? Is 'met je rugzak op je rug en je hoofd tussen je schouders met 10 km/uur door de coupe lopen' ook een servicerondje? Dan zie ik inderdaad vaak servicerondjes...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS compenseert vaste klanten
Klinkt leuk, maar het werkt niet! daarbij zou ik ook niet bedelend door een trein willen lopen of iemand alsjeblieft een vraag voor me heeft. Maar het rustig lopen, en de mensen ook de kans geven dat ze wat kunnen vragen, ben ik volledig met je eens.Gekko123 schreef:Helaas al vaak genoeg gezien tijdens mijn werk dat dat volgens sommige hc's als servicerondje wordt gezien. Als ik hc zou zijn zou ik juist rustig door de coupé lopen en regelmatig vragen of iemand nog vragen heeft.
Maar zorg gewoon voor voldoende conducteurs op de trein, en laat ze gewoon kaartjes controleren, dat is toch wat ik ervaar dat reizigers dat over het algemeen gewoon willen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS compenseert vaste klanten
Oh joepie. We krijgen dan wel geen compensatie, we krijgen wel "excuses". Dat kost tenminste geen geld *O*
Nu maar eens zien dat ik met de excuses van 9:23 naar mijn werk kom morgenochtend.
Nu maar eens zien dat ik met de excuses van 9:23 naar mijn werk kom morgenochtend.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS in gesprek met Rover over betere compensatie vaste klant
NS in gesprek met Rover over betere compensatie vaste klant
Geplaatst op: vrijdag 21 januari 2011 20:34
Laatst bijgewerkt: vrijdag 21 januari 2011 20:35
Persbericht
NS gaat opnieuw in gesprek met Rover om een betere compensatieregeling voor abonnementhouders op te stellen. Dit heeft NS-directeur Bert Meerstadt donderdag tijdens de hoorzitting over de spoorproblemen toegezegd. Rover deed een bijdrage aan deze hoorzitting. Voorzitter Arriën Kruyt deed niet alleen zijn beklag over de compensatieregeling, maar waarschuwde de politici dat spoorproblemen als storingen en slechte reisinformatie niet alleen een probleem van de winter zijn.
De hoorzitting die donderdag 20 januari in de Tweede Kamer plaatsvond, had betrekking op de winterproblematiek op het spoor. Volgens Rover is de wintersituatie echter deels het gevolg van een veel grotere problematiek. Voorzitter Arriën Kruyt meldde tijdens de hoorzitting dat Utrecht Centraal in de afgelopen 20 maanden al negen keer ‘plat’ heeft gelegen en dat we dit haast “gewoon gaan vinden”, wat grote schade bezorgt aan het imago van het openbaar vervoer. Kruyt noemde het onbegrijpelijk dat de wisselverwarming ook dit jaar weer niet werkte en uitte zijn twijfels over de ambachtelijke kennis van ProRail. Met een verwijzing naar de brief van de Inspectie IVW over de evacuatie van gestrande treinen, benadrukte hij dat de infrastructuur beter beheerd moet worden.
Daarnaast sprak Rover over reisinformatie, een onderwerp dat veel aandacht kreeg tijdens de hoorzitting. Zowel NS als ProRail erkende dat de reisinformatie momenteel niet goed genoeg is. Bert Meerstadt wil hierover gaan praten met de TU Delft, NS ziet in onderzoek dat informatie voor de reizigers met stip op 1 staat. Bert Klerk van ProRail stelde dat elke oplossing denkbaar is om de reisinformatie te verbeteren, desondanks vindt hij het niet wenselijk dat op stations met meerdere vervoerders elke vervoerder zijn eigen informatie gaat verzorgen.
Dit was niet het enige punt waarover de partijen het niet met elkaar eens waren. Het voorstel van ProRail om het spoorsysteem drastisch te vereenvoudigen vond geen weerklank bij NS: de dienstregeling moet niet zó worden vereenvoudigd dat de klant geen keuzevrijheid meer heeft. Voor de vakbonden is het rondje om de kerk nog steeds onbespreekbaar. Zij vinden het alleen in noodsituaties acceptabel, als pendeldiensten nog de enige mogelijkheid zijn om mensen van A naar B te brengen. Ook Meerstadt wil geen rondje om de kerk: hij ziet daarin, net als de vakbonden, problemen omdat personeel minder alert wordt.
Wel heropent NS het overleg over de compensatieregeling voor vaste klanten. Doordat Rover veel aandacht in de media heeft gevraagd voor de zeer matige compensatieregeling van NS en aanhoudend bleef aandringen op verbeteringen, heeft dit onderwerp ook de aandacht van politici getrokken die hier tijdens de hoorzitting vragen over stelden. Aan het einde van de hoorzitting heeft NS-directeur Meerstadt aan PVV-Kamerlid De Jong toegezegd dat NS met Rover naar een vruchtbare oplossing zal zoeken. Rover neemt direct contact op met NS om hierover in gesprek te gaan.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 21 januari 2011 20:34
Laatst bijgewerkt: vrijdag 21 januari 2011 20:35
Persbericht
NS gaat opnieuw in gesprek met Rover om een betere compensatieregeling voor abonnementhouders op te stellen. Dit heeft NS-directeur Bert Meerstadt donderdag tijdens de hoorzitting over de spoorproblemen toegezegd. Rover deed een bijdrage aan deze hoorzitting. Voorzitter Arriën Kruyt deed niet alleen zijn beklag over de compensatieregeling, maar waarschuwde de politici dat spoorproblemen als storingen en slechte reisinformatie niet alleen een probleem van de winter zijn.
De hoorzitting die donderdag 20 januari in de Tweede Kamer plaatsvond, had betrekking op de winterproblematiek op het spoor. Volgens Rover is de wintersituatie echter deels het gevolg van een veel grotere problematiek. Voorzitter Arriën Kruyt meldde tijdens de hoorzitting dat Utrecht Centraal in de afgelopen 20 maanden al negen keer ‘plat’ heeft gelegen en dat we dit haast “gewoon gaan vinden”, wat grote schade bezorgt aan het imago van het openbaar vervoer. Kruyt noemde het onbegrijpelijk dat de wisselverwarming ook dit jaar weer niet werkte en uitte zijn twijfels over de ambachtelijke kennis van ProRail. Met een verwijzing naar de brief van de Inspectie IVW over de evacuatie van gestrande treinen, benadrukte hij dat de infrastructuur beter beheerd moet worden.
Daarnaast sprak Rover over reisinformatie, een onderwerp dat veel aandacht kreeg tijdens de hoorzitting. Zowel NS als ProRail erkende dat de reisinformatie momenteel niet goed genoeg is. Bert Meerstadt wil hierover gaan praten met de TU Delft, NS ziet in onderzoek dat informatie voor de reizigers met stip op 1 staat. Bert Klerk van ProRail stelde dat elke oplossing denkbaar is om de reisinformatie te verbeteren, desondanks vindt hij het niet wenselijk dat op stations met meerdere vervoerders elke vervoerder zijn eigen informatie gaat verzorgen.
Dit was niet het enige punt waarover de partijen het niet met elkaar eens waren. Het voorstel van ProRail om het spoorsysteem drastisch te vereenvoudigen vond geen weerklank bij NS: de dienstregeling moet niet zó worden vereenvoudigd dat de klant geen keuzevrijheid meer heeft. Voor de vakbonden is het rondje om de kerk nog steeds onbespreekbaar. Zij vinden het alleen in noodsituaties acceptabel, als pendeldiensten nog de enige mogelijkheid zijn om mensen van A naar B te brengen. Ook Meerstadt wil geen rondje om de kerk: hij ziet daarin, net als de vakbonden, problemen omdat personeel minder alert wordt.
Wel heropent NS het overleg over de compensatieregeling voor vaste klanten. Doordat Rover veel aandacht in de media heeft gevraagd voor de zeer matige compensatieregeling van NS en aanhoudend bleef aandringen op verbeteringen, heeft dit onderwerp ook de aandacht van politici getrokken die hier tijdens de hoorzitting vragen over stelden. Aan het einde van de hoorzitting heeft NS-directeur Meerstadt aan PVV-Kamerlid De Jong toegezegd dat NS met Rover naar een vruchtbare oplossing zal zoeken. Rover neemt direct contact op met NS om hierover in gesprek te gaan.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS compenseert vaste klanten
Long story short: Lekker schuldbewust doen, beloven dat er gepraat wordt, maar concreet is er dus gewoon niks. Zoals gebruikelijk.
Re: NS compenseert vaste klanten
Mooi toch? Zolang ergens over gepraat wordt, hoef je er niks aan te doen. NS en Prorail zijn hier sterren in!
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: NS compenseert vaste klanten
Zou het niet gewoon een kopie van vorig jaar gaan worden, en dat er uiteindelijk na het zeezout-, tafelzout-, mijnzout-, badzout-, inmaakzout-, bakkerszout-, keukenzout-,strooizout-, en mineraalzout-kaartje, een zouteloze dagkaart tevoorschijn gaat komen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten