Pagina 8 van 8

Re: Tijdelijk NS-aanbod voor studenten

Geplaatst: ma 24 jan 2011, 07:47
door VIRM
Wubbo schreef:Tijdelijk NS-aanbod voor studenten
Geplaatst op: vrijdag 7 januari 2011 23:38
Laatst bijgewerkt: vrijdag 7 januari 2011 23:39


Studenten met een ov-kaart die alleen doordeweeks geldig is, kunnen met ingang van komend weekend ook op zondag gratis reizen met de trein, in plaats van met 40 procent korting.

NS hoopt studenten met dit 'zoutezondagaanbod' op zondag te laten reizen in plaats in de spits op maandagochtend.
Lees verder
Lekker, dan kan ik het geld van mijn gisteren gekochte kaartje weer terug gaan vorderen. En ik was ook niet de enige student die hier niet van op de hoogte was. -o-

Re: Tijdelijk NS-aanbod voor studenten

Geplaatst: ma 24 jan 2011, 11:10
door Ennes
VIRM schreef:
Wubbo schreef:Tijdelijk NS-aanbod voor studenten
Geplaatst op: vrijdag 7 januari 2011 23:38
Laatst bijgewerkt: vrijdag 7 januari 2011 23:39


Studenten met een ov-kaart die alleen doordeweeks geldig is, kunnen met ingang van komend weekend ook op zondag gratis reizen met de trein, in plaats van met 40 procent korting.

NS hoopt studenten met dit 'zoutezondagaanbod' op zondag te laten reizen in plaats in de spits op maandagochtend.
Lees verder
Lekker, dan kan ik het geld van mijn gisteren gekochte kaartje weer terug gaan vorderen. En ik was ook niet de enige student die hier niet van op de hoogte was. -o-
Misschien voortaan de media in de gaten houden :wink:
En volgens mij is het dat voor reeds gekochte kaartjes geen geld terug wordt gegeven. gevalletje pech en voortaan opletten lijkt mij.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 24 jan 2011, 12:12
door Suus
Er is wel een formulier voor, waarbij je gekochte kaartjes kan retouneren aan de NS. Alleen moeten dat ongebruikte kaartjes zijn en moeten ze voor de dag van gebruik geretouneerd worden. Ik heb via die dienst ook ooit eens teveel gekochte Fyrakaartjes kunnen declareren, en kreeg mijn geld nog terug ook. Had het formulier gekregen van een servicemedewerker bij de wachtpaal voor de loketten van Amsterdam Centraal.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 24 jan 2011, 12:21
door webguy
Ongebruikte kaartjes kan je inderdaad met een brief terugsturen naar klantenservice in Utrecht. Met een beetje geluk willen ze je dezelfde dag ofzo nog wel helpen in Utrecht aan het loket.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 24 jan 2011, 15:30
door Ennes
Bee schreef:Er is wel een formulier voor, waarbij je gekochte kaartjes kan retouneren aan de NS. Alleen moeten dat ongebruikte kaartjes zijn en moeten ze voor de dag van gebruik geretouneerd worden. Ik heb via die dienst ook ooit eens teveel gekochte Fyrakaartjes kunnen declareren, en kreeg mijn geld nog terug ook. Had het formulier gekregen van een servicemedewerker bij de wachtpaal voor de loketten van Amsterdam Centraal.
Uit de voorwaarden van de zoutactie voor vaste klanten:
Welke voorwaarden gelden voor de Zoutacties voor vaste klanten?
• Acties gelden van vrijdag 7 t/m maandag 31 januari 2011
• Acties zijn niet geldig bij Fyra, ICE, Thalys en bij de overige vervoerders Veolia, Connexxion, Arriva
en Syntus.
• Geen restitutie mogelijk.
• Bovenstaande acties gelden voor NS-Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement,
Jaartrajectabonnement, Maandabonnement, Studenten OV-chipkaart en
Voordeelurenabonnement.
• Bovenstaande acties gelden niet voor personeel van NS en ProRail.
• Bovenstaande acties gelden niet voor houders van Bijabonnementen.
• NS is gerechtigd om de actievoorwaarden tot één dag voor uw reis te wijzigen dan wel de actie te
beëindigen. Daarnaast geldt voor alle aanbiedingen: zolang de voorraad strekt.

Ik heb met een treinkaartje vol tarief gereisd op een dag dat de Zoutactie geldig was. Kom ik
in aanmerking voor restitutie?
Omdat het een incidentele actie betreft, komt u niet in aanmerking voor restitutie.


zoutacties vaste klanten Onderaan download PDF met voorwaarden.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: ma 24 jan 2011, 23:19
door VIRM
Dus het is tegenwoordig beleid om alle niet-vertragingsgerelateerde communicatie maar via de media te doen en als je toevallig een berichtje mist heb je dan pech? Op stations is daar niks over omgeroepen en op de NS-site is het kennelijk stilletjes toegevoegd...

Dan maar opsturen naar de Klantenservice proberen.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 00:13
door Fles
Ennes schreef: Ik heb met een treinkaartje vol tarief gereisd op een dag dat de Zoutactie geldig was. Kom ik
in aanmerking voor restitutie?
Omdat het een incidentele actie betreft, komt u niet in aanmerking voor restitutie.
Je zou voor de gein eens een rechter uitspraak moeten laten doen over wat hier "incidenteel" aan zou zijn :idea:

Als er volgend jaar een halve centimeter sneeuw valt hebben we weer precies hetzelfde gezeik namelijk *O*

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 01:36
door Ennes
VIRM schreef:Dus het is tegenwoordig beleid om alle niet-vertragingsgerelateerde communicatie maar via de media te doen en als je toevallig een berichtje mist heb je dan pech? Op stations is daar niks over omgeroepen en op de NS-site is het kennelijk stilletjes toegevoegd...

Dan maar opsturen naar de Klantenservice proberen.
Ik ben op aardig wat stations geweest waar is omgeroepen over de zoutacties, daarbij heeft het toch vrij prominent op de NS site gestaan en is het breed uitgemeten in allerlei media (dan met name wat er allemaal niet goed aan de compensatie regelingen was/is) en daarbij heb ik op heel veel automaten A4 tjes zien hangen met info over de zoutacties.

En heeeeeel veel studenten wisten het wel, maarja die zoeken waarschijnlijk naar stilletjes toegevoegde items op websites.

Maar misschien komt Bert volgend jaar wel even bij je aanbellen om het je te vertellen.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 07:37
door VIRM
Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 09:49
door Ennes
VIRM schreef:Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)
Misschien dan gewoon altijd je kortings mogelijkheid tonen, ze kunnen immers niet aan je neus zien dat je een SOV hebt, en een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon de media in de gaten houden, er is immers genoeg over gezegd en geklaagd.

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 10:46
door find_your_spot
VIRM schreef:Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)
Is je beperking zo ernstig dat je in aanmerking kan komen voor een viziris abonnement?

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 19:41
door VIRM
find_your_spot schreef:
VIRM schreef:Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)
Is je beperking zo ernstig dat je in aanmerking kan komen voor een viziris abonnement?
*Googlet even snel*
Als ik het goed heb is dat een OV-chip abbo voor 10 euro voor in Rotterdam en Amsterdam? Wel van gehoord, maar wist neit dat het onder die naam bekend stond. Met mijn studenten-OV haal ik de kosten er volgensmij niet uit. :)

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 22:05
door find_your_spot
VIRM schreef: Als ik het goed heb is dat een OV-chip abbo voor 10 euro voor in Rotterdam en Amsterdam? Wel van gehoord, maar wist neit dat het onder die naam bekend stond. Met mijn studenten-OV haal ik de kosten er volgensmij niet uit. :)
Het is zelfs verlaagd naar 5 euro per maand.

Maar zou je mij kunnen uitleggen wat je ervaart als je naar een NS kaartautomaat gaat?
(Ik kan mij er geen voorstelling van maken zegmaar)

Re: NS compenseert vaste klanten

Geplaatst: di 25 jan 2011, 22:44
door VIRM
find_your_spot schreef:
VIRM schreef: Als ik het goed heb is dat een OV-chip abbo voor 10 euro voor in Rotterdam en Amsterdam? Wel van gehoord, maar wist neit dat het onder die naam bekend stond. Met mijn studenten-OV haal ik de kosten er volgensmij niet uit. :)
Het is zelfs verlaagd naar 5 euro per maand.

Maar zou je mij kunnen uitleggen wat je ervaart als je naar een NS kaartautomaat gaat?
(Ik kan mij er geen voorstelling van maken zegmaar)
Om heel erg eerlijk te zijn ga ik alleen bij kaartautomaten als ik met andere mensen ben. ;) Maar het lijkt vanuit mijn oogpunt ook net zo onoverzichtelijk in sommige aspecten als een gemiddelde pinautomaat.
Vandaar dat zaken als kaartje kopen bij het loket en automatisch opwaarderen op een OV-chipkaart (voorkomt dat je bij die oplaadpunten moet komen) ook theoretisch handig zijn. :) Maar dit wordt wel een beetje heel erg off-topic. :P