NS compenseert vaste klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Leuk idee maar ik heb er weinig aan. Ik reis alleen tijdens de spits of in het weekend. Op de tijden dat ik eersteklas mag reizen ben ik aan het werk en denk dat dit voor veel mensen met een trajectabonnement geldt -o-
Same here... echt weer zo'n wassen neus waarmee NS kan zeggen kijk eens hoe klantvriendelijk we zijn terwijl een aanzienlijk deel van de reizigers met een trajectkaart er geen bal aan heeft.
Het lukt de parttimers wellicht, maar die zaten al relatief minder vaak in de spits. Met een doodgewone 8-urige werkdag is 't gewoonweg onmogelijk om volledig buiten de spits te reizen. 't zou wellicht zinvoller zijn om deze maatregelen ook in de hele vroege ochtendspits van kracht te laten zijn, daar hebben meer mensen wat aan waardoor je effectief ook veel meer plek vrijmaakt rond de echte spitspiek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Vinny »

Met een doodgewone 8-urige werkdag is 't gewoonweg onmogelijk om volledig buiten de spits te reizen.
Kan prima. Gewoon net na negenen de bus nemen, om 10 uur op je werk aankomen en om 19:00 weer terug naar huis :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Daniel »

Waarbij je voor het gemak vergeet dat een groot deel van de bedrijven met flexibele werktijden bepaalde tijdsblokken kent waarin je zowiezo aanwezig moet zijn tenzij je vrij genomen hebt. Het is daardoor vaak niet mogelijk heel veel later te beginnen, maar vroeger beginnen kan wel makkelijk (en scheelt ook aanzienlijk in de drukte... had 'n keer 's ochtends de trein van een uur later, man, da's een verschil tussen 7.11 en 8.11 uur)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Vinny »

Heb ik even mazzel dat ik tot 22.00 kan werken (en daarna op zich ook wel, als ik de security waarschuw) :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Suus »

Mijn collega fietst drie keer per week van zijn huis in Zaandam naar het werk in Amsterdam, begint om 10:30 en vertrekt om 19:30. Hij vind het jammer dat er in het restaurant op ons werk geen warme maaltijden worden geserveerd, anders zou hij nog langer blijven.

Mijn collega is de webmaster, die moet af en toe wat projectjes tonen aan de leiding en voor de rest vooral wijzigingen doorvoeren opgegeven uit de verschillende locaties, dan is het allemaal niet zo moeilijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Daniel »

Ow ik kan op zich wel tot later werken, vraag is vooral of ik 't ook wil :P Vroeger zou juist weer geen probleem zijn.

(Praktische hindernis voor mij persoonlijk is dat ik op 't lab werk en dat vanwege de veiligheid niet alleen mag, maar gelukkig val ik net als zo'n beetje alle collega's onder de categorie vroege vogels)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door waldo79 »

Op mijn werkplek in Dv kon je grofweg van 7.00 tot 19.00 uur werken. Alleen was het vanwege de grote reisafstand geen optie om buiten het reguliere blok 8.30-17.00 te komen 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Vinny »

gelukkig val ik net als zo'n beetje alle collega's onder de categorie vroege vogels)
Ik dus helemaal niet... :wink:, hoe later hoe beter :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Zoutacties voor vaste klanten

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Zoutacties voor vaste klanten
•Voordeelurenabonnementhouders: op vertoon van uw Voordeelurenabonnement reist u van maandag tot en met vrijdag na 19.00 uur voor € 2,50 in de 2e klas.Om gebruik te maken van dit aanbod koopt u een Railrunnerkaartje in onze webshop op ns.nl of bij de NS-kaartautomaat.
Okee ik ga me dus een paar avonden lang helemaal kleurenblind rijden nu. Om te beginnen morgen naar Tbu.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Wubbo »

Die acties zijn er voor bedoeld om zoveel mogelijk mensen uit de spits te halen. Dat is het zoutkaartje tenslotte ook. Deze compensatie voor trajectkaarthouders is gekomen omdat die mensen niks aan het zoutkaartje hebben, maar het doel blijft hetzelfde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Daniel »

Zoals al gezegd: als veruit het grootste deel van de trajectkaarthouders hier niets aan heeft omdat het bv. niet met werktijden te combineren valt, wat is het effect dan?
Je hebt én geen compensatie én geen extra plek in de spits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Zoals al gezegd: als veruit het grootste deel van de trajectkaarthouders hier niets aan heeft omdat het bv. niet met werktijden te combineren valt, wat is het effect dan?
Waarom schijnt het wel te helpen om NS-ers te vragen buiten de spitsen te gaan reizen maar kan dat in de rest van werkend Nederland niet? Ik geloof er niks van dat alle kantoorpanden om 08.00 uur open gaan en om 17.00 uur dicht. Werken van 10.00 tot 18.00 uur helpt al een heleboel wat dat betreft.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door reisthijs »

Het gaat er niet alleen om het te combineren valt met werktijden. Je moet er maar net zin in hebben, het is niet zo dat men voor de lol in de spits reist: dat is gewoon de tijd die voor de meesten het beste uitkomt. Er zijn mensen die er geen probleem mee hebben om heel vroeg te beginnen of laat naar huis te gaan - maar die doen dat altijd al. ik vind het zelf ook niet erg om een keer pas na 8 uur thuis te komen, maar iedere dag dat zou ik gewoon niet volhouden.

Verder: NS is blijkbaar de maandkaarthouders vergeten? Die krijgen geen compensatie.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Rover niet tevreden met compensatieregeling NS

Bericht door Daniel »

Rover niet tevreden met compensatieregeling NS
Geplaatst op: donderdag 6 januari 2011 11:52
Laatst bijgewerkt: donderdag 6 januari 2011 11:53


Persbericht
Rover vindt de compensatieregeling voor vaste klanten van de NS onvoldoende. Dit schrijft de reizigersvereniging in een brief aan NS. Volgens de reizigersvereniging heeft NS een serie aardige maatregelen genomen om de reiziger te stimuleren buiten de spits te reizen, maar is er nog geen sprake van een echte compensatie. Rover vraagt NS na te denken over een compensatievorm waar vaste reizigers, die juist in de spits moeten reizen, beter gebruik van kunnen maken.

Woensdag kondigde NS een serie compensatiemaatregelen aan die er vooral op gericht zijn om reizigers buiten de spits te laten reizen. Opvallend is, dat maandabonnementhouders en studenten uitgesloten zijn van compensatie. Rover kan de regeling van NS wel waarderen als maatregel om treinreizigers te stimuleren buiten de spits te reizen, maar wil ook een vorm van compensatie zien voor de vaste klanten die juist in de spits moeten reizen.

“NS lijkt nog niet te begrijpen dat de meeste reizigers niet voor hun lol in de spits reizen, zeker momenteel niet”, concludeert Rover. De reizigersvereniging krijgt veel klachten van reizigers die de aanhoudende problemen op het spoor meer dan zat zijn. “Het zou de NS sieren om hun vaste klanten daadwerkelijk te compenseren voor de slechte diensten die de afgelopen weken geleverd zijn”, stelt Rover.

Rover stelt NS een serie “redelijke compensatiemaatregelen” voor. Daarbij denkt de reizigersvereniging bijvoorbeeld aan het terugbetalen van het verschil tussen een 1e en 2e klas maandabonnement voor 1e klas abonnementhouders. Voor 2e klas abonnementhouders ziet Rover graag dat klanten langer gebruik kunnen maken van hun abonnement, via een verlenging of bv gratis dagkaartjes of een upgrade naar de 1e klas. Die laatste optie zou ook voor studenten kunnen gelden. Rover stelt voor de daadwerkelijke compensatie pas in februari te laten ingaan, wanneer de problemen op het spoor weer verholpen zijn.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door midnet »

als VDU-houder las ik het vanmorgen in de krant. ben er wel content mee-voor een dagje uit wat later terug en de terugreis kost je dan maar 2,50. Alleen ma-vr, NIET weekends!! Natuurlijk is het chipkaartsysteem totaal niet in staat zoiets in het systeem te krijgen. Vorig jaar was er ook zoiets-toen kregen we een gratis upgrade/dagkaart (betaal 2e-reis 1e), die ze later zo ongeveer rondstrooiden, dus het voordeel daarvan was minimaal.
Opgelet: bij het gewone zoutkaartje (dus zonder VDU toch met korting) waarschuwden de vrienden va ARRIVA al dat zij het NIET accepteren! Deze aanbiedingen -dat staat er erlijk wel bij op ns.nl, gelden ENKEL bij NS en niet bij de regionale spoorbedrijven!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Zoutacties voor vaste klanten

Bericht door Fles »

Fles schreef:Okee ik ga me dus een paar avonden lang helemaal kleurenblind rijden nu. Om te beginnen morgen naar Tbu.
Oh nee wacht, het blijkt vrijdag pas in te gaan :')
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door waldo79 »

Geen nood: je hebt de rest van de maand nog 8-)
Oud forumgebruiker

Re: Zoutacties voor vaste klanten

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daniel schreef:•NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
Leuk bedoeld hoor van de NS, maar ik denk dat de gemiddelde eerste klas-reiziger zich in Dante's Inferno waant met Henk en Ingrid naast zich op de bank.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zoutacties voor vaste klanten

Bericht door deadlock »

ziggy schreef:
Daniel schreef:•NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
Leuk bedoeld hoor van de NS, maar ik denk dat de gemiddelde eerste klas-reiziger zich in Dante's Inferno waant met Henk en Ingrid naast zich op de bank.
Dat is dan 2,5 weken even jammer voor Katelyne en Jan Pieter.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Abracadabram schreef:Richt de ROVER zich eigenlijk ook op andere vervoerders.

De mensen met een busabbo die er dagen niks hadden, die worden niet gecompenseert?
dat was overmacht, want die waren niet winterhard ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
Daantje schreef:Leuk idee maar ik heb er weinig aan. Ik reis alleen tijdens de spits of in het weekend. Op de tijden dat ik eersteklas mag reizen ben ik aan het werk en denk dat dit voor veel mensen met een trajectabonnement geldt -o-
Same here... echt weer zo'n wassen neus waarmee NS kan zeggen kijk eens hoe klantvriendelijk we zijn terwijl een aanzienlijk deel van de reizigers met een trajectkaart er geen bal aan heeft.
Het lukt de parttimers wellicht, maar die zaten al relatief minder vaak in de spits. Met een doodgewone 8-urige werkdag is 't gewoonweg onmogelijk om volledig buiten de spits te reizen. 't zou wellicht zinvoller zijn om deze maatregelen ook in de hele vroege ochtendspits van kracht te laten zijn, daar hebben meer mensen wat aan waardoor je effectief ook veel meer plek vrijmaakt rond de echte spitspiek.
En dat jij niet op andere tijden kan werken, ligt dat aan de NS of aan jou werkgever? ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Geert »

Dat de treinen van NS massaal stuk zijn gegaan, ligt dat aan NS of aan de reiziger? ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zoutacties voor vaste klanten

Bericht door Ennes »

ziggy schreef:
Daniel schreef:•NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
Leuk bedoeld hoor van de NS, maar ik denk dat de gemiddelde eerste klas-reiziger zich in Dante's Inferno waant met Henk en Ingrid naast zich op de bank.
Heerlijk!!! kunnen ze zichzelf eindelijk eens even niet meer voelen als de andere reizigers, omdat ze toevallig van hun werkgever een eerste klas kaart hebben gekregen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door AppleMoose »

@Geert: Dat ligt aan de verkeerde type sneeuw en de te vroeg ingevallen winter natuurlijk! (A)
Wie verwacht er dan ook dat er in november en december sneeuw valt in Nederland... :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:@Geert: Dat ligt aan de verkeerde type sneeuw en de te vroeg ingevallen winter natuurlijk! (A)
Wie verwacht er dan ook dat er in november en december sneeuw valt in Nederland... :')
Precies zoiets verwacht je niet!

En ik klaag toch ook niet omdat ik goedkopere vakantiereizen moet maken omdat ik verplicht buiten het hoogseizoen moet gaan! :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten