NS compenseert vaste klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Daniel » Do 06 Jan 2011, 16:00

Ennes schreef:En dat jij niet op andere tijden kan werken, ligt dat aan de NS of aan jou werkgever? ;)

Geen van beiden, wel aan het soort werk :wink:

Vraag me vooral af waarom NS nu, terwijl de problemen nog voortduren, onmiddelijk met deze halfbakken maatregel komt en het dan compensatie noemt. En zowiezo, juist nu er hele treinstellen in treinen missen is het toch juist de capaciteit in de 1e klasse die het sterkste afneemt, dat is immers al een kleiner deel van de trein.

Ze zouden beter kunnen compenseren op een manier waar je echt iets aan hebt op een later moment, als de treinen weer op lengte zijn en normaal rijden bijvoorbeeld.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ronaldussen » Do 06 Jan 2011, 16:04

PR Daniel, PR :wink:

Zodra je negatief in het nieuws komt, doen alsof je de klachten serieus neemt en met een wassen neus aan komen zetten.
Dat noem je "compensatie" en de meeste mensen zijn weer *content* :')
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Do 06 Jan 2011, 16:06

Ronaldussen schreef:PR Daniel, PR :wink:

Zodra je negatief in het nieuws komt, doen alsof je de klachten serieus neemt en met een wassen neus aan komen zetten.
Dat noem je "compensatie" en de meeste mensen zijn weer *content* :')

En bovendien, als ze zouden wachten, dan is het ook niet goed want dan doen ze niet gelijk iets voor de reiziger!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Daniel » Do 06 Jan 2011, 16:07

Je kunt ook nu iets aankondigen met een heel goed argument (meer plek) dat je het pas later kunt gebruiken :idea:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Wubbo » Do 06 Jan 2011, 16:19

Die eerste-klasreizigers zullen nu wel weer massaal de spits op gaan zoeken: dan is het tenminste rustig in de trein ;-)

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ronaldussen » Do 06 Jan 2011, 17:08

Gelukkig maar. Anders zouden ze hun brunch tussen al dat 2eklas tuig moeten verorberen! :mrgreen:
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Do 06 Jan 2011, 17:11

Daniel schreef:Je kunt ook nu iets aankondigen met een heel goed argument (meer plek) dat je het pas later kunt gebruiken :idea:
Soms ben je ook net een reiziger hè! het is ook nooit goed!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 603
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Bastiaan » Do 06 Jan 2011, 17:36

NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.

Staat er ook nog ergens wat er onder "het betreffende traject" valt? Of interpreteer ik het verkeerd?

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Do 06 Jan 2011, 17:38

Bastiaan schreef:
NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.

Staat er ook nog ergens wat er onder "het betreffende traject" valt? Of interpreteer ik het verkeerd?
het betreffende traject is het traject wat op de trajectkaart vermeld staat. voor ov-jaarkaart houders is dat het gehele NS net.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 603
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Bastiaan » Do 06 Jan 2011, 18:16

Pff, goed dat ik dat nu even goed lees. Bij een jaar(traject)abonnement is "het betreffende traject" inderdaad logisch. Ik was per abuis in de war met het voordeelurenabonnement. Lijkt me voor mij dus verstandiger om morgen gewoon in de 2e klas plaats te nemen (A)

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Do 06 Jan 2011, 19:31

Daniel schreef:Vraag me vooral af waarom NS nu, terwijl de problemen nog voortduren, onmiddelijk met deze halfbakken maatregel komt en het dan compensatie noemt.


Doekje voor het bloeden :Y

Oud forumgebruiker

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 06 Jan 2011, 19:35

Een studentenkaart is ook een OV-jaarkaart, right? :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Suus » Do 06 Jan 2011, 19:37

Neen. Studenten zijn uitgesloten van deelname.
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 06 Jan 2011, 19:38

Jammer.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor BR628 » Do 06 Jan 2011, 19:48

En terecht. Want de meeste (let wel, uitzonderingen dus daar gelaten) studenten kunnen zich niet gedragen in de trein, dus al zeker niet in de 1e klas.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Vinny » Do 06 Jan 2011, 19:51

Je verwijst naar de filmpjes van Koefnoen die in een andere draad zijn gepost... :twisted: :lol:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Oud forumgebruiker

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 06 Jan 2011, 19:53

BR628 schreef:En terecht. Want de meeste (let wel, uitzonderingen dus daar gelaten) studenten kunnen zich niet gedragen in de trein, dus al zeker niet in de 1e klas.
De meeste vind ik dan ook nog wel zwaar overdreven.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor BR628 » Do 06 Jan 2011, 19:53

Vinny schreef:Je verwijst naar de filmpjes van Koefnoen die in een andere draad zijn gepost... :twisted: :lol:
Wat doet jou denken dat ik daarnaar verwijs?

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Mark » Do 06 Jan 2011, 19:57

Waarom krijg ik met een maandabonnement geen vergoeding?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor MdJ » Do 06 Jan 2011, 20:00

Omdat je al een VDU-kaart vergoeding krijgt 8-) :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Wubbo » Do 06 Jan 2011, 20:00

NS schreef:Maandabonnementhouders: op vertoon van uw Maandabonnement kunt u dagelijks een gratis warme drank halen bij Kiosk op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.

Zie hier.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Geert » Do 06 Jan 2011, 20:04

Dat laatste is er pas later bijgekomen. Waren ze blijkbaar vergeten.
BR628 schreef:En terecht. Want de meeste (let wel, uitzonderingen dus daar gelaten) studenten kunnen zich niet gedragen in de trein, dus al zeker niet in de 1e klas.

Andere reizigers ook niet, dus houd je vooroordelen maar lekker bij je.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor BR628 » Do 06 Jan 2011, 20:10

Beetje de boel opstoken mag ook al niet meer tegenwoordig? Iedereen meteen happen :N

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Do 06 Jan 2011, 22:29

ziggy schreef:Een studentenkaart is ook een OV-jaarkaart, right? :)


Wrong :Y *O*

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Geert » Do 06 Jan 2011, 22:30

Ach, studenten kunnen nu lekker ruim zitten terwijl alle reizigers met een jaarkaart en een VDU in de 1e klasse willen zitten :lol:


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast