NS compenseert vaste klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor hidihi » Vr 07 Jan 2011, 00:24

ik vraag het liever een keer te veel maar als student mag je gratis de fyra op met je ov kaart?
Of is het alleen voor de normale kaartjes.
De actie voor toeslag vrij geldt toch ook nog voor volgende week?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31498
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Suus » Vr 07 Jan 2011, 00:26

Ja, iedereen mag zonder toeslag in Fyra, tot en met 31 januari.
Rame à l'approche

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Vr 07 Jan 2011, 00:29

Bee schreef:Ja, iedereen mag zonder toeslag in Fyra, tot en met 31 januari.


Daar heb ik inmiddels al 7 keer gebruik van gemaakt deze week. :Y
Toch weer 42 euro bespaard.

Trek elke cent uit NS!
For Your Railroad Adventures

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor hidihi » Vr 07 Jan 2011, 00:31

Ik hoef helemaal niet naar Amsterdam, maar met mijn zunigheid zou ik nooit op een hogesnelheidslijn stappen.
Dus ik neem even goed de kans aan en reis volgende week eens een keertje

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Vr 07 Jan 2011, 08:09

find_your_spot schreef:
Bee schreef:Ja, iedereen mag zonder toeslag in Fyra, tot en met 31 januari.


Daar heb ik inmiddels al 7 keer gebruik van gemaakt deze week. :Y
Toch weer 42 euro bespaard.

Trek elke cent uit NS!

Kijk maar uit straks gaan ze nog failliet met jou reisgedrag! En hoe zit het met je dreiging nooit meer met de trein te gaan? want dat zullen ze ook maar met moeite kunnen overleven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 07 Jan 2011, 09:09

Ik denk juist dat de opbrengsten van de Fyra in Januari flink zullen toenemen, omdat dat ding nu eindelijk wel redelijk gevuld is. :P

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 07 Jan 2011, 09:40

Alleen, aangezien er geen toeslag betaald wordt, weten ze niet hoeveel er in de Fyra zitten. Dus pakt juist nadelig uit... :(

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Chauf21 » Vr 07 Jan 2011, 10:13

Gisteren trof ik toevallig zo'n Synovate telmeisje in Fyra. Geen idee of dat al langer gepland stond, maar de extra drukte kan dus wel gemeten worden :)

Oud forumgebruiker

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Vr 07 Jan 2011, 10:43

Ik denk alleen niet dat ze veel extra vangen... Het grootste deel had anders toch wel met de s2100, s2200 of s9200 gereisd denk ik.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 07 Jan 2011, 10:52

Overall zijn er dan minder inkomsten inderdaad, maar NS HiSpeed zal meer inkomsten hebben, NS reizigers dan uiteraard wat minder.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Geert » Vr 07 Jan 2011, 10:58

Chauf21 schreef:Gisteren trof ik toevallig zo'n Synovate telmeisje in Fyra. Geen idee of dat al langer gepland stond, maar de extra drukte kan dus wel gemeten worden :)

Volgens mij wordt Fyra nog best wel vaak gemeten.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Vr 07 Jan 2011, 11:11

Ik had gisteren Fyra van 21:53 Rotterdam - Schiphol

Vlak voor dat de trein aankwam om 21:50 heb ik heel snel geteld op het perron en ik kwam uit op 104 reizigers.

Ter vergelijking in september heb ik diezelfde rit op dezelfde dag ook gemaakt en toen waren we met 4 passagiers.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Vinny » Vr 07 Jan 2011, 16:22

Reiziger Delft schreef:Ik denk juist dat de opbrengsten van de Fyra in Januari flink zullen toenemen, omdat dat ding nu eindelijk wel redelijk gevuld is. :P

Natuurlijk niet, die reizigers zouden anders in de Benelux zitten, dus NS Hispeed maakt nog meer verlies dan toch al het geval is... :evil:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor reisthijs » Vr 07 Jan 2011, 16:36

En dan heb je nog dat handjevol reizigers dat zonder deze actie ook met de Fyra was gegaan en normaal wél de toeslag zou betalen... :!:

Wat (dankzij Rover) iedereen nu wel lijkt te zijn vergeten is dat het Zoutkaartje en de extra Zoutacties in beginsel helemaal geeen compensatieregeling zijn: het hoofddoel is mensen over proberen te halen zo veel mogelijk buiten de spits te reizen. Ik heb niet echt het idee, dat dit nou zo veel effect heeft allemaal. (Ja het was iets rustiger vanochtend in de spits maar dat is normaal op vrijdag)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Vr 07 Jan 2011, 17:28

In Ede-Wageningen kreeg ik met mijn verse maandtrajectkaart keurig een gratis kopje koffie :) Ooverigens wordt er niet veel gebruik van gemaakt zo te zien: ik was om 16:07 de vierde patiënt van de dag :')

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Vr 07 Jan 2011, 18:36

Afbeelding

*O*

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Vr 07 Jan 2011, 19:06

:neg: Ja hoor, 's lands uitschot krijgt nog zijn zin ook. Het moet niet gekker worden -o-

Studenten zondag gratis met NS

Studenten met een ov-studentenkaart die doordeweeks geldig is kunnen met ingang van komend weekend op zondag gratis reizen met de trein. Normaliter krijgen zij dan 40 procent korting. NS hoopt de studenten met dit 'zoutezondagaanbod' uit de maandagochtendspits te krijgen en ze op zondag al naar hun studiestad te laten reizen. Dat maakte NS vrijdag bekend.

Studenten met een weekendkaart, waarmee ze doordeweeks normaal gesproken met 40 procent korting kunnen reizen na 9 uur in de ochtend, kunnen vanaf komende week na zeven uur 's avonds een railrunnerkaartje kopen voor 2,50 euro. ,,Vooral voor de lange afstanden loont dat de moeite'', aldus NS.

De actie loopt net als de andere 'zoutacties' van NS tot en met 31 januari. NS heeft als gevolg van het winterweer te kampen met veel defecte treinen waardoor er minder zitplaatsen beschikbaar zijn in de spits. Door de verschillende zoutacties probeert NS de spits te ontlasten en meer mensen buiten de spits te laten reizen.

De extra maatregelen zijn genomen in overleg met en met steun van het ministerie van Onderwijs en studentenvakbond LSVb.


Bron

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Vr 07 Jan 2011, 19:09

Fles schreef::neg: Ja hoor, 's lands uitschot krijgt nog zijn zin ook. Het moet niet gekker worden -o-

Studenten zondag gratis met NS

Studenten met een ov-studentenkaart die doordeweeks geldig is kunnen met ingang van komend weekend op zondag gratis reizen met de trein. Normaliter krijgen zij dan 40 procent korting. NS hoopt de studenten met dit 'zoutezondagaanbod' uit de maandagochtendspits te krijgen en ze op zondag al naar hun studiestad te laten reizen. Dat maakte NS vrijdag bekend.

Studenten met een weekendkaart, waarmee ze doordeweeks normaal gesproken met 40 procent korting kunnen reizen na 9 uur in de ochtend, kunnen vanaf komende week na zeven uur 's avonds een railrunnerkaartje kopen voor 2,50 euro. ,,Vooral voor de lange afstanden loont dat de moeite'', aldus NS.

De actie loopt net als de andere 'zoutacties' van NS tot en met 31 januari. NS heeft als gevolg van het winterweer te kampen met veel defecte treinen waardoor er minder zitplaatsen beschikbaar zijn in de spits. Door de verschillende zoutacties probeert NS de spits te ontlasten en meer mensen buiten de spits te laten reizen.

De extra maatregelen zijn genomen in overleg met en met steun van het ministerie van Onderwijs en studentenvakbond LSVb.


Bron

Ook weer leuk dat het weer eerder in de media staat als dat het personeel het weet!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Vr 07 Jan 2011, 19:11

Het personeel kan toch ook De Pers lezen? (A)

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Vr 07 Jan 2011, 19:19

Fles schreef:Het personeel kan toch ook De Pers lezen? (A)
:lol:
Maar het is weer een mooi voorbeeld van hoe wij reizigers goed kunnen informeren.

reiziger: Conducteur hoe zit dat met dat zoutkaartje?

Conducteur: Leest u de krant, dan weet u alles!!! ( en kunt u het mij vertellen)
Laatst gewijzigd door Ennes op Vr 07 Jan 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Oud forumgebruiker

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Vr 07 Jan 2011, 19:22

Fles schreef::neg: Ja hoor, 's lands uitschot krijgt nog zijn zin ook. Het moet niet gekker worden -o-
Jij hebt zeker nooit een SOV gehad? Of heb er inmiddels geen een meer en is jaloers? :)

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Vr 07 Jan 2011, 19:25

Dat laatste :Y niet verder vertellen hoor :P

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Vr 07 Jan 2011, 20:55

Wie kan voor mij een leuke route verzinnen voor zondag?
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Vr 07 Jan 2011, 21:04

find_your_spot schreef:Wie kan voor mij een leuke route verzinnen voor zondag?


Jijzelf. Luie big :lol:

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Vr 07 Jan 2011, 22:03

find_your_spot schreef:Wie kan voor mij een leuke route verzinnen voor zondag?


De A10, A1, A28, A32, A7 en terug stukje A10.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten