Pagina 2 van 3

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: di 04 jan 2011, 22:46
door Mark
Dat was helemaal niet zelfs in die ene week dat het reed _O- Ik ken iemand die toen vijf dagen met de t3559 naar Mt wilde, maar geen enkele keer op tijd is gekomen :o

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 00:51
door fogeltje
GTW schreef: Als ze ICK inzetten dan had het ook gekunt voor gehandicapten vervoer want je hebt er een rijwielrijtuig bij zitten daar zouden ze met rolstoel en al geplaatst kunnen worden!
Sterker nog, die rijwielrijtuigen zijn ook bedoelt voor rolstoelgebruikers. Daar zit een speciaal toilet in als ik me niet vergis en een schuifdeur waar de rolstoel door kan en die ook door een rolstoelgebruiker te bedienen is.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 12:01
door Fles
Chauf21 schreef:En series als s7500, s12100, s28300? Desnoods met maar drie of vier rijtuigen,
Dat lijkt me gaaf. 2 locs met 3 ICK-rijtuigen ertussen als pendelstoppertje Ede-Wageningen - Arnhem _O_ Ik zeg DOEN! :lol:

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 13:35
door GTW
Al het ICRm wat over is kan dat niet gebruikt worden tussen Zl en Rsd en de VIRMs die je daarmee vrijspeeld inzetten op andere lijnen.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 14:55
door Suus
De treinen in de s3600 zijn korter dan bijvoorbeeld die in de s1900, dus uiteindelijk zet je alleen maar ICR aan de kant...

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 15:04
door Fles
Bee schreef:De treinen in de s3600 zijn korter
Dan maak je ze langer :idea:

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 15:42
door Bart
ICK kan in de s14500 (je kunt met 260 meter ICK toch wel een stam DDM vervangen?), DDM gaat naar andere treinen en kan weer DDAR vrijspelen. Daarvoor heb je dan 9 à 12 stammen nodig en 3 locomotieven.

ICK kan in de s9100, ICM gaat naar de Noordoost. Daarvoor heb je dan 3 à 6 stammen nodig en 4 à 5 locomotieven.

ICK kan in de s1900, ICR gaat naar de s3600, VIRM gaat naar andere treinen. Ik weet niet hoeveel stammen je daarvoor nodig hebt, 30 o.i.d. misschien?

ICK kan in de s12100, VIRM gaat naar andere treinen. Daarvoor heb je dan 3 à 6 stammen nodig en 4 locomotieven.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 16:09
door Oud forumgebruiker
Oke... nu draaft het wel ver door. ICL had nog een kans, maar ICK... dat is al zolang aan het verrotten in Nijmegen, daar zou ik écht geen geld in steken.

En wat je met ICRm moet? Zolang er niet gesplitst wordt: s800, s1600, s2000, s2800 een aantal omlopen van de s3000....

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 16:36
door Mark
Fles schreef:
Bee schreef:De treinen in de s3600 zijn korter
Dan maak je ze langer :idea:
Dan past het weer niet op Ahz en Nml... tijd dat ze daar weer gewoon doorheen rijden maargoed. :')

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 16:38
door Suus
Maar de s800 wordt wel gesplitst, dus die valt af.

Bij de s2000 moet je de omloop aanpassen, die keert op de s8800 en daarin mogen geen locomotieven rijden

De s2800 moet kopmaken in Utrecht, dat deed men in Arnhem ook maar doet men liever niet. Bij de s3000 hetzelfde verhaal maar dan in Arnhem. Past dat wel tussen Alkmaar en Den Helder?

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 16:46
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Maar de s800 wordt wel gesplitst
Ja, dat snapt m'n *** ook, maar die zou je dus in zn geheel naar Maastricht moeten laten gaan en dan een pendel 2xV voor Std-Hrl o.i.d. - bespaar je heel wat VIRM's mee en je kunt ook ander mat (zoals ICR dus) kwijt in de serie.
Bee schreef:De s2800 moet kopmaken in Utrecht, dat deed men in Arnhem ook maar doet men liever niet. Bij de s3000 hetzelfde verhaal maar dan in Arnhem. Past dat wel tussen Alkmaar en Den Helder?
[/quote] Dan blijft nog over de 1600.En wat dachten jullie eventueel van de 3700 en 3900? Dat past sowieso en qua rijtijd is (iig de 3900) ook goed te doen. Moet dan wel in een omloop van een DDM of DDAR.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 17:03
door Suus
De s3700 en s3900 zwemmen in de rijtijd, maar hebben korte keringen in Hoofddorp en Lelystad (eerder al genoemd in dit topic). Gaat dus niet door.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 17:04
door Bart
ziggy schreef:Dan blijft nog over de 1600.
Dan krijg je wel een kering van 56 minuten in Enschede. Het is mogelijk, maar je moet even uitzoeken of je er materieel mee overhoudt. De s1700 heeft dan namelijk ook extra ICM nodig (want die krijgt ook een langere kering).

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 17:18
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:De s3700 en s3900 zwemmen in de rijtijd, maar hebben korte keringen in Hoofddorp en Lelystad (eerder al genoemd in dit topic). Gaat dus niet door.
Duurt het ombouwen van een DDM dan zo veel korter dan ICR?

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 17:45
door Daniel
Bee schreef:Maar de s800 wordt wel gesplitst, dus die valt af.
Nee de s800 gaat nog altijd in z'n geheel naar Maastricht :wink:
De s2800 moet kopmaken in Utrecht, dat deed men in Arnhem ook maar doet men liever niet.
De kering op de NoordOost in Rotterdam lijkt me een grotere hindernis :wink: Kan je op zich wel voorkomen, maar of je de NoordOost kort op zichzelf wil laten keren inclusief bijplaatsen en aftrappen?

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 17:47
door Dexter
ziggy schreef:Duurt het ombouwen van een DDM dan zo veel korter dan ICR?

Bij een DDM1 moet je eerst in de machinekamer van de loc 1800 de ATB en de dodeman dichtzetten, op het stuurrijtuig hoef je niks te doen. Met een ICRm-stam hoef je alleen ofwel in de Bds ofwel in de 1700 2 kleine ATB-kraantjes dicht te zetten. Dat is zo gebeurd. Daarna opbouwen, remproef nemen en klaar. Het verschil zit 'm in de lengte en capaciteit.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 17:53
door MdJ
Bart schreef:
ziggy schreef:Dan blijft nog over de 1600.
Dan krijg je wel een kering van 56 minuten in Enschede. Het is mogelijk, maar je moet even uitzoeken of je er materieel mee overhoudt. De s1700 heeft dan namelijk ook extra ICM nodig (want die krijgt ook een langere kering).
Bijna 2 uur zelfs. De twee 1600 komen bij Esd ongeveer elkaar tegen, de volgende trein is dan de 1700, dan een 10140 (tussen 9 en 21) dan weer een 1700... En dan kun je pas weer met de 1700 weer terug.

In de 10140 kunnen ze niet, daarvoor is spoor 3B te kort voor... (spoor 2 staat de 140/240, spooor 3A dan de 7900)

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 18:19
door Bart
Dat is ook waar. Dan moet je nog even een drietje optrommelen voor de 10140. Dan heb je ook nog wat stelletjes nodig voor een extra omloop in de s1700. Maar daarmee maak je alsnog alle omlopen van de s1600 vrij. Is dat winst?

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 18:45
door Caspar
MdJ schreef:3400 red je helemaal niet, vooral Odb en de kopspoortjes van Hlm...
met de s3400 kan je 9 bakken kwijt op Obdam, en de treinen naar Hoorn vertrekken in Haarlem niet van een kopspoortje, maar van de 3B. Op dat tijdstip kan je ook heel spoor 3 gebruiken in Haarlem want die is dan niet bezet. Voor de trein naar Den Haag is er ook nog genoeg ruimte om een ander spoor te gebruiken. Alleen is de kering wel wat kort in Haarlem.

Echter zo lastig hoeft het verder niet te zijn met perronlengtes, met 5 of 6 bakken kan je de s3400 prima rijden, ik denk dat iedereen dan wel een plaatsje kan vinden.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 19:38
door Suus
In de tijd dat er nog Plan T in de s3400 reed, was 4 bakken in ieder geval te weinig tussen Leiden en Alkmaar in de spits. Buiten de spits was het druk, maar niet vol.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 19:46
door Wubbo
Even het rijtje af:

* s3600: ICR kan, max 7 rijtuigen + loc ivm perronlengte
* s14500: problemen met rijtijden op enkelsporig baanvak (ICR is trager dan DDM vanwege langere instaptijden)
* s9100: problemen met perronlengte Zwolle (max 6 bakken, is dus 4 rijtuigen + 2x loc of 5 rijtuigen), spoorwijziging is niet mogelijk
* s1900: mogelijk met aanpassingen logistiek Venlo, wel loc-loc of met stuurstandrijtuig
* s12100: geen idee hoe je met perronlengtes uitkomt (Roosendaal!), rijtijden zijn net niet te halen (VIRM zit op de norm), in Vlissingen moet een wisselloc zijn of je moet trek-trek rijden
* s800: mogelijk mits niet splitsen in Sittard en niet rijden naar Schagen (korte kering)
* s1600: lastig in Enschede, maar zou moeten kunnen
* s2000: lengtebeperking in Utrecht (max 8 bakken)
* s2800: niet mogelijk ivm korte kering in Utrecht (4 minuten met wisselmachinist, dat red je echt niet met ICR)
* s3000: niet mogelijk ivm korte kering in Arnhem
* s3700 / s3900: niet wenselijk ivm keringen in Lls en Hfd, rijtijden zijn net (niet) te halen
* s3400: niet mogelijk ivm perronlengtes en korte keringen Gvc en Hlm

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 20:44
door Bart
Waar staan gegevens dat VIRM wel voldoet op Vs-Rsd, maar rijtuigen niet? Gewoon uit interesse, niet dat ik je niet geloof...
En wat zijn de normen voor keertijden van loctreinen?

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 20:52
door Dexter
Wubbo schreef:Even het rijtje af:
* s12100: geen idee hoe je met perronlengtes uitkomt (Roosendaal!), rijtijden zijn net niet te halen (VIRM zit op de norm), in Vlissingen moet een wisselloc zijn of je moet trek-trek rijden
* s2800: niet mogelijk ivm korte kering in Utrecht (4 minuten met wisselmachinist, dat red je echt niet met ICR)
De s12100 is ook geen optie omdat je op de kortste stations in Zeeland slechts 6 bakken kwijt kan. Als je dan ICRm wil inzetten, moet je de 7-delige stammen inkorten tot 5-delige.

Wat inzet van trek-duw en trek-trektreinen in series die moeten kopmaken betreft is het inzetten van een wisselmachinist ook geen optie, omdat je bij het ombouwen de sleutels moet doorgeven want die heb je aan de andere kant weer nodig. Dan ben je dus alsnog tijd kwijt met het teruglopen langs je trein.

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 20:59
door hauptbahnhof
Sleutels doorgeven? :|

Re: Afgedankte Duitse treinen waren nu van pas gekomen

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 21:04
door Bart
Dexter schreef:De s12100 is ook geen optie omdat je op de kortste stations in Zeeland slechts 6 bakken kwijt kan. Als je dan ICRm wil inzetten, moet je de 7-delige stammen inkorten tot 5-delige.
Het zijn toch sowieso allemaal stammen van 1, 2 of 3 bakken?