Pagina 1 van 1

NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 12:32
door erjeebee
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorwegbeheerder Prorail erkennen dat ze ondermaats hebben gepresteerd tijdens de sneeuwperiodes deze winter. Door die sneeuwval werd het treinverkeer ernstig verstoord.

De NOS weet te melden dat de topmannen Bert Meerstadt van NS en Bert Klerk van Prorail donderdag voorafgaand aan de hoorzitting in de Tweede Kamer over de problemen op het spoor, hun excuses aanboden aan de reizigers.
http://www.nu.nl/binnenland/2427228/ns- ... n-toe.html

Bron: nu.nl

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 12:34
door erjeebee
"De Kamerleden hebben donderdag met tevredenheid geluisterd naar Meerstadt en Klerk geluisterd"

:shock:
Je maakt er een puinzooi van, roept sorry en alles is vergeven en vergeten
:shock:

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 12:39
door Fles
Mja, daar heeft het ernstig de schijn van inderdaad -o-

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 15:14
door Dexter
Ik heb het op het journaal gezien en ik heb alleen maar krokodillentranen gezien bij zowel Meerstadt als Klerk: "Voor u zit een treurig president-directeur van Prorail..." Ga toch weg. En de politiek slikt het maar weer. Ik vraag me trouwens af waarom Meerstadt in vredesnaam een machinisten-stropdas om had en wat voor boodschap dat moet uitstralen.

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 15:22
door erjeebee
Dexter schreef:Ik vraag me trouwens af waarom Meerstadt in vredesnaam een machinisten-stropdas om had en wat voor boodschap dat moet uitstralen.
Waarschijnlijk zou eigenlijk het liefst de trein besturen in plaats van het bedrijf.
(niet ondenkbaar dat hem dat beter zou afgaan)

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 15:25
door Chauf21
Ik heb de hoorzitting zo af en toe bekeken, maar ik moet zeggen dat er door sommigen ook wel met duidelijke taal is gesproken. Klerk wees er bijvoorbeeld nadrukkelijk op dat een betrouwbaarder systeem ook afhangt van een duidelijke keuze: de dienstregeling moet op de schop (de complexiteit moet eruit) of er moet flink worden geïnvesteerd in de organisatie. Het is aan de politieke partijen om daar een keuze over te maken. Wat me ook opviel is dat men veel wees naar de voortgang en samenwerking die al bereikt is. Een ingrijpende structuurverandering lijkt volgens meerdere personen wellicht meer kwaad dan goed te doen (zeker op de korte termijn). Uiteraard kon ook Hettinga niet ontbreken met zijn pleidooi over het openstellen van de spoormarkt. Op zich zie ik nog steeds de voordelen daarvan in, maar het is een illusie om te denken dat het model dat nu werkt op de korte regionale lijntjes één-op-één doorgetrokken kan worden naar het grote landelijke spoornet.

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 15:35
door Reiziger Delft
erjeebee schreef:Waarschijnlijk zou eigenlijk het liefst de trein besturen in plaats van het bedrijf.
(niet ondenkbaar dat hem dat beter zou afgaan)
Bert Meerstadt heeft de bevoegdheid machinist, dus hij kan treinen rijden en doet dat soms ook.

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 15:39
door Dexter
Dat weet ik, maar ik snap dan nog niet waarom hij bij een hoorzitting in vredesnaam een mcn-stropdas draagt.

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 15:58
door erjeebee
Reiziger Delft schreef: Bert Meerstadt heeft de bevoegdheid machinist, dus hij kan treinen rijden en doet dat soms ook.
Kijk, zo leer ik elke dag weer bij :pos:

Tja
Dan sluit ik me aan bij Dexter en snap ik ook niet waarom hij zich hier als mcn profileert.

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 17:14
door VIRM
Aan de nieuwe 'sorry-cultuur' op het spoor heb ik niks. Aan topmannen de 'sorry' zeggen en weer vrolijk verder gaan heb ik niks. Aan NS die ProRail met modder zit te bekogelen heb ik niks. Aan Kamerleden die draaikonten heb ik niks. Aan een 'ik-hoef-geen-bonus'-opmerking heb ik niks. Aan 'wij-zijn-zo-winterproof'-reclamespotjes die niet kloppen heb ik niks.

Zorg ervoor dat je infrastructuur en materieel zo goed mogelijk winterproof is. Zorg ervoor dat de informatievoorziening goed is. Je kan niet 100% winterproof zijn, maar als je zoveel mogelijk zaakjes op orde hebt en die ene procent aan storingen/weersomstandigheden weet op te lossen en uit te leggen, dan heb ik er iets aan als reiziger!

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 22:05
door Wubbo
Wat ik tot nu toe in de journaals ed heb gezien vind ik allemaal maar slappe hap. Ik krijg hier niet echt vertrouwen dat het nu volgend sneeuwseizoen beter gaat worden. Informatievoorziening naar NS geeft weer een ander knip-en plakrandje, dus of dat helpt...

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: do 20 jan 2011, 23:57
door Fles
Maar stapt er nou iemand op uiteindelijk? Of wordt er iemand weggestuurd?

Of bidden we dat er de volgende winter geen sneeuw valt?

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 11:05
door Chauf21
De bijeenkomst van gisteren was een hoorzitting. Bij een hoorzitting worden betrokken of relevante betrokkenen gehoord. Discussies en vervolgstappen worden straks in de Tweede Kamer besproken met de minister. De afgelopen bijeenkomst was geen beoordelingsgesprek, dat kan later nog komen. Dan is ook de minister bij dat gesprek aanwezig.

Re: NS en Prorail geven falen toe

Geplaatst: di 25 jan 2011, 10:57
door Fles
Fles schreef:Maar stapt er nou iemand op uiteindelijk? Of wordt er iemand weggestuurd?

Of bidden we dat er de volgende winter geen sneeuw valt?
Dat laatste dus.
Op haar website meldt de NS: ''Wij hopen dat de winter niet opnieuw zoveel invloed krijgt op het verkeer in Nederland. Mocht het toch weer stevig gaan sneeuwen, dan heeft dat mogelijk ook invloed op onze dienstregeling.''