Aanscherpen balieprocedure OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Aanscherpen balieprocedure OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Aanscherpen balieprocedure

De afgelopen weken is de OV-chipkaart veel in het nieuws geweest vanwege de fraude die ermee is gepleegd. Hierdoor zijn wij genoodzaakt onze procedures aan te scherpen.

Dit geldt vooral:
* Als u het volledige saldo van uw OV-chipkaart wilt terugvragen. Dit kan tot
€ 30 bij de balie van een OV-bedrijf.
* Als u het saldo van uw OV-chipkaart wilt overzetten op een andere OV-chipkaart. Ook dit kan tot € 30 bij een balie van een OV-bedrijf.

Wat is veranderd
Als u nu saldo wilt terugvragen of overzetten op een andere kaart, moet u zich legitimeren bij de balie van een OV-bedrijf. Dit was voorheen niet het geval. U wordt nu gevraagd een formulier in te vullen met uw naam, adres, woonplaats en kaartnummer. Daarnaast moet u een geldig legitimatiebewijs tonen. Dus een paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart.

Meer dan € 30?
Als u meer dan € 30 op uw OV-chipkaart hebt staan, kunt u dit geld op uw bankrekening laten storten. U gebruikt hiervoor het formulier ‘Beëindiging defecte anonieme OV-chipkaart’ (pdf) voor anonieme OV-chipkaarten. Voor persoonlijke OV-chipkaarten gebruikt u het formulier 'Beëindiging en restitutie van een persoonlijke OV-chipkaart' (pdf). Deze formulieren kunt u krijgen bij de balie van een OV-bedrijf. U stuurt het formulier dan samen met uw OV-chipkaart op naar Klantenservice OV-chipkaart.

Wij realiseren ons dat het terugvragen van saldo en het overzetten van saldo voor extra handelingen zorgt. Helaas is dit noodzakelijk gebleken vanwege het nieuws over de fraude met de OV-chipkaart.

Onze excuses voor het ongemak!


http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laats ... eprocedure
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten