Pagina 7 van 7

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: ma 06 jun 2011, 13:29
door reisthijs
Nou, je doet wel je best om het allemaal zo erg mogelijk te laten lijken zeg...

Je kan dus altijd nog overstappen op een IC naar Leiden zodat je het 'gat' waarin je met die stoptrein terechtkomt (hoe weet jij overigens dat dit precies 30 minuten wordt?) kan vermijden.
Je bent ook niet verplicht om via Leiden te reizen, via Woerden is ook nog een mogelijkheid.

En de Rijngouwelijn is ook nog niet volledig 'in de vuilnisbak is gestort', alleen het tramtracé door Leiden is geschrapt. Het is nog steeds de bedoeling dat Leiden-Alphen-Gouda verbeterd gaat worden.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: ma 06 jun 2011, 13:42
door The best
Helaas, tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle blijft dezelfde stomme dienstregeling die er nu al is. Daar mogen ze toch wel een keer met 2 stoptreinen en twee intercity's gaan rijden.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: ma 06 jun 2011, 14:33
door Fles
WEL IN HOOGEVEEN STOPPEN DAN HE :shock:

:')

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: ma 06 jun 2011, 14:38
door The best
Fles schreef:WEL IN HOOGEVEEN STOPPEN DAN HE :shock:

:')
Stomme Hoogeveen.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: ma 06 jun 2011, 14:46
door Klaasje
reisthijs schreef:Nou, je doet wel je best om het allemaal zo erg mogelijk te laten lijken zeg...

Je kan dus altijd nog overstappen op een IC naar Leiden zodat je het 'gat' waarin je met die stoptrein terechtkomt (hoe weet jij overigens dat dit precies 30 minuten wordt?) kan vermijden.
Je bent ook niet verplicht om via Leiden te reizen, via Woerden is ook nog een mogelijkheid.

En de Rijngouwelijn is ook nog niet volledig 'in de vuilnisbak is gestort', alleen het tramtracé door Leiden is geschrapt. Het is nog steeds de bedoeling dat Leiden-Alphen-Gouda verbeterd gaat worden.
Daarbij is het maar de vraag of een "betere aansluiting" van de RGL niet omgezet wordt in een langere rijtijd van die tram omdat die "ff" door de binnenstad van Leiden zou moeten.
Bovendien is het vreemd dat van die enorme hoeveelheid treinen die Leiden passeert het "belachelijk" is dat die ene niet mooi aansluit. Dat heeft veel met de starheid van het spoorsysteem te maken en met het maken van keuzes. Als dat anders moet, zullen we "mooie" betonnen banen voor de "Wubbobus" moeten maken van het spoor. Inhalen gaat dan iets makkelijker.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 07 jun 2011, 11:57
door reisthijs
Klaasje schreef:Daarbij is het maar de vraag of een "betere aansluiting" van de RGL niet omgezet wordt in een langere rijtijd van die tram omdat die "ff" door de binnenstad van Leiden zou moeten.
Dat is geen vraag meer want de RGL gaat dus niet door de binnenstad rijden. Natuurlijk wordt de reistijd wel iets langer als er meer tussenstops komen (in o.a Zoeterwoude) maar een gigantisch verschil zal het niet zijn.

Als je in Leiden een goede aansluiting krijgt ('goed' noem ik 5 á 10 minuten overstaptijd) op een voertuig dat binnen 20 minuten naar Alphen rijdt, is dat toch veel beter zijn dan iets van een half uur moeten wachten op de IC.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 07 jun 2011, 12:03
door Klaasje
Ik reageerde natuurlijk ook iets meer op Bee z'n betoog dan op jouw betoog. :wink: