Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Ronald »

Vinny schreef:Dan moet je wat aan de klantvriendelijkheid van het personeel doen.
Er zijn toch gewoon regels voor? Mag je nu wel of niet een eerstvolgende Thalys nemen als je IC Brussel uitvalt? Moet je dan zo'n regularisatie-dinges kopen, zo ja, waar dan, of is een Thalys betreden zonder reservering gewoon een vorm van zwartrijden?
Als die regels gewoon helder zijn en het personeel past ze consequent toe, dan weet je als reiziger in ieder geval waar je aan toe bent. Ik heb het idee dat het nu een vaag grijs gebied is.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Thomas »

http://int.benerail.com/insite_nl/fiche ... 08940&ta=h zegt hierover:
REACCOMODATIE
Reaccomodatie wordt toegepast voor reizigers die ten gevolge van een ‘spoorweg-incident’ (treinvertraging, afgeschafte trein, enz.) hun voorziene Eurostar of Thalys missen (evenals Benelux-trein richting Amsterdam, ICE - trein naar Frankfurt). De reaccomodatie-procedure wordt uitgevoerd ongeacht het tarief.

(...)

B. THALYS (alle Thalys-stations)
- Op het Thalys-ticket wordt een sticker gekleefd waarop men treinnummer en datum van de volgende Thalys-trein invult.
- Deze procedure geeft geen zitplaatsgarantie aan de klant!!
- Indien de klant een biljet heeft voor een Benelux-trein of een ICE - trein naar Frankfurt en de eerstvolgende trein is een Thalys, kleeft men de Thalys-sticker op het biljet geldig voor de oorspronkelijke trein.
Kortom: even een stickertje halen als de BNL uitvalt, en je mag met de Thalys mee. Weet niet of dat ook bij de NS kan, maar dat zou wel zo logisch zijn.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Caspar »

Maar als ik dit zo lees is dat alleen indien je in België zou overstappen op de ICE naar Frankfurt, de Thalys Brussel-Parijs of Eurostar, en niet als je in Amsterdam staat en je wilt pak 'm beet naar Leuven en je s9200 valt uit...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door reisthijs »

Als ik dit zo lees staat dat er helemaal niet? Er staat niks over wat je bestemming moet zijn.
Indien de klant een biljet heeft voor een Benelux-trein of een ICE - trein naar Frankfurt en de eerstvolgende trein is een Thalys, kleeft men de Thalys-sticker op het biljet geldig voor de oorspronkelijke trein.
Deze regeling geldt dus als je een tichet had gekocht voor een Benelux of een ICE.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Chauf21 »

In de eerste zin staat dit: "Reaccomodatie wordt toegepast voor reizigers die ten gevolge van een ‘spoorweg-incident’ [...] hun voorziene Eurostar of Thalys missen (evenals Benelux-trein richting Amsterdam, ICE - trein naar Frankfurt)."
Met andere woorden, je moet een specifieke internationale treinsoort dreigen te missen door het uitvallen van de geplande trein om in aanmerking te komen voor de reaccomodatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Daniel »

Maar dit lezend zou het ook betekenen dat als je de Benelux mist door een vertraging van de intercity uit Gent (noem maar wat) je met de Thalys mee zou mogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Caspar »

Ja dat denk ik dan wel, maar naar Gent dan weer niet als je door een vertraging of uitval van s9200 je aansluiting op de gewone trein van Antwerpen- Gent gaat missen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Ronald »

REACCOMODATIE
Reaccomodatie wordt toegepast voor reizigers die ten gevolge van een ‘spoorweg-incident’ (treinvertraging, afgeschafte trein, enz.) hun voorziene Eurostar of Thalys missen (evenals Benelux-trein richting Amsterdam, ICE - trein naar Frankfurt). De reaccomodatie-procedure wordt uitgevoerd ongeacht het tarief.
Het is een moeilijk zinnetje, en op meerdere manieren te interpreteren. Als mijn "voorziene" trein de IC Brussel van Rotterdam naar Brussel is, en ik mis 'm omdat mijn trein Amersfoort-Rotterdam uitvalt, mag ik dus met de volgende Thalys mee (althans, zo kan ik het interpreteren).
Maar als ik al op Rotterdam Centraal sta, en de IC Brussel valt uit, is het niet duidelijk of ik dan met de volgende Thalys mee mag. Dan misschien alleen als ik de Eurostar naar Londen dreig te missen?
Kortom, ik begrijp 'm nog niet echt. In Duitsland is het in ieder geval zo dat als je buiten je schuld om de trein mist waarvoor je een kaartje met "zugbindung" hebt, je de reis over de eerstvolgende snelste route mag voortzetten (ook al is dit een andere route dan de oorspronkelijke, en met een aantekening afgegeven door de conducteur of aan het loket). Deze simpele regel zou toch in het algemeen moeten gelden?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Benelux pakt treinverkeer grensstreken aan

Bericht door Dexter »

Ronald schreef:
REACCOMODATIE
Het is een moeilijk zinnetje, en op meerdere manieren te interpreteren.
Het lijkt er ook sterk op dat men het precies daarom doet. Of is dit gewoon Vlaams. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten