NS krijgt recordboete vanwege verzuim

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS krijgt recordboete vanwege verzuim

Bericht door Vinny »

Volgens mij werden er vroeger ook al percentages gegeven van "geslaagde aansluitingen". Helaas zijn er maar weinig aansluitingen gegarandeerd dus het percentage was bijna altijd hoger dan de punctualiteit :roll:
Het staat nog steeds in het handboek dat bij aankomst op een knooppunt station de (maximaal 3) meest gebruikte overstap richtingen (zo mogelijk met vertrekspoor) moeten worden omgeroepen.
In Nederland is het vrij uitzonderlijk als er meer wordt omgeroepen als: "Utrecht Centraal. U kunt overstappen richting Nijmegen, Gouda en Tiel; herhaling: Utrecht Centraal". Voor uitgebreide overstapinformatie moet je de ICE nemen. Daar roepen ze zelfs de aansluitende sprinter naar Uitgeest om met vertrektijd en spoornummer... *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS krijgt recordboete vanwege verzuim

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Volgens mij werden er vroeger ook al percentages gegeven van "geslaagde aansluitingen". Helaas zijn er maar weinig aansluitingen gegarandeerd dus het percentage was bijna altijd hoger dan de punctualiteit :roll:
Het staat nog steeds in het handboek dat bij aankomst op een knooppunt station de (maximaal 3) meest gebruikte overstap richtingen (zo mogelijk met vertrekspoor) moeten worden omgeroepen.
In Nederland is het vrij uitzonderlijk als er meer wordt omgeroepen als: "Utrecht Centraal. U kunt overstappen richting Nijmegen, Gouda en Tiel; herhaling: Utrecht Centraal". Voor uitgebreide overstapinformatie moet je de ICE nemen. Daar roepen ze zelfs de aansluitende sprinter naar Uitgeest om met vertrektijd en spoornummer... *O*
Een verschil tussen ICE en binnenlandse IC's is ook wel dat de tijd/afstand tussen de stations veel groter is, en dan is het ook een stuk minder vervelend om een keer een hele riedel te horen als dat er om de 5, 10 of 15 minuten het halve spoorboekje wordt afgestoken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS krijgt recordboete vanwege verzuim

Bericht door Dexter »

reisthijs schreef:Het is toch eigenlijk niet nodig een inschatting te maken? Er zijn tenslotte gewoon regels die bepalen wat een aansluiting is en wat niet.
Die regels bestaan (zoals Ennes al zei) nog steeds. Maar het is wel degelijk nodig om vooraf een inschatting te maken. Als je iets vertraagd binnenkomt op spoor 1, kan net dat ene minuutje mensen doen besluiten om niet te gaan rennen naar spoor 15 maar om een volgende trein te pakken, zonder te hoeven rennen.

Ik ben zelf dus flexibel in het omroepen van aansluitingen. *O* Daarnaast check ik ook of een aansluiting ook daadwerkelijk wacht en of er misschien een trein in de nadering is die vertraging heeft, zodat de reizigers misschien een aansluiting hebben die ze anders niet (meer) hadden gehaald en (omgekeerd) dat ik ook aansluiting daarop kan geven.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS krijgt recordboete vanwege verzuim

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
reisthijs schreef:Het is toch eigenlijk niet nodig een inschatting te maken? Er zijn tenslotte gewoon regels die bepalen wat een aansluiting is en wat niet.
Die regels bestaan (zoals Ennes al zei) nog steeds. Maar het is wel degelijk nodig om vooraf een inschatting te maken. Als je iets vertraagd binnenkomt op spoor 1, kan net dat ene minuutje mensen doen besluiten om niet te gaan rennen naar spoor 15 maar om een volgende trein te pakken, zonder te hoeven rennen.

Ik ben zelf dus flexibel in het omroepen van aansluitingen. *O* Daarnaast check ik ook of een aansluiting ook daadwerkelijk wacht en of er misschien een trein in de nadering is die vertraging heeft, zodat de reizigers misschien een aansluiting hebben die ze anders niet (meer) hadden gehaald en (omgekeerd) dat ik ook aansluiting kan geven op die trein.
wij moeten maar een treinteam gaan vormen Dexter :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS krijgt recordboete vanwege verzuim

Bericht door Dexter »

Ben ik helemaal voor! :pos: Dus wanneer gaan we samen een slagje maken? Trakteer ik je op een bakkie! :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten