reisthijs schreef:Ennes schreef:Reizigers zouden ook kunnen plannen in plaats van alleen maar denken
Dat is nu juist precies wat reizigers doen. Hoe kan je als reiziger weten welke door de reisplanner geadviseerde aansluitingen betrouwbaar zijn en welke niet?
Ennes schreef:Ik dacht.... dus het is dan ook maar gewoon zo!
In dit geval wel ja! Als reiziger moet je er van uit kunnen gaan dat de informatie die door NS wordt verstrekt, correct is.
Daarom zou het ook mooi zijn als de reiziger zelf op de standaard planner( dus niet na doorklikken naar de extra opties) gelijk zou kunnen aangeven wat voor minimale overstaptijd gewenst is (waarbij een percentage aan overstap garantie weergegeven kan worden -deze gegevens zijn vanuit de statistieken heel makkelijk weer te geven-)
Daarbij zou je het in de reisplanners nog mooier kunnen maken door bij een overstap naar een ander perron een trap pictogram

op het reisadvies kunnen weergeven.
b.v.:
reiziger wil van
Rtd naar
Hann vertrek rond half 5 volgens de reisplanner moet je dan de ic van 16.35 nemen en in
Amf in 6 min overstappen van sp 4 naar sp 1.
Hierbij zou je aan kunnen geven dat de mensen naar een ander perron moeten met een overstap garantie van b.v. 80%
Zou je in de standaard reisplanner direct de optie langere overstaptijd mogelijk maken, kunnen de reizigers heel makkelijk zien dat als ze de ic van 16.20 nemen, ze 20 min overstap tijd hebben.
Dan zou je hier kunnen aangeven dat de overstap garantie b.v. 97% is.