Geen WC's in nieuwe Sprinter-treinen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Geen WC's in nieuwe Sprinter-treinen

Bericht door Klaasje »

Ohja :@ Waarom reageert Fles dan zo gepikeerd zonder die bijlage te bekijken? Daarin wordt alles netjes uitgekauwd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen WC's in nieuwe Sprinter-treinen

Bericht door reisthijs »

Daantje schreef:Afgelopen zondag zat ik in de Benelux-trein van Antwerpen naar Rotterdam. Bij aankomst werd omgeroepen dat er helaas maar een werkend toilet in de trein aanwezig was en dat er een alternatief reisadvies beschikbaar was voor mensen die dat een probleem vonden (s2100 nemen die daarna kwam). Waarom vinden we dat nu ineens een probleem terwijl er nu zat treinen zijn waarin helemaal geen toilet is? En ja, in de s4000 van Rotterdam naar Amsterdam zit ik nagenoeg even lang als van Antwerpen naar Rotterdam.
NS-logica: heet een trein "intercity" dan moet iedereen naar de WC kunnen en is één toilet per trein ineens te weinig, heet een trein "sprinter" dan zit daar gemiddeld niemand langer dan 20 minuten in en hoeft daarin gemiddeld dus niemand naar de WC te kunnen... :neg:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Geen WC's in nieuwe Sprinter-treinen

Bericht door Dexter »

Het is niet helemaal zaligmakend om het wel of niet aanbieden van een toilet aan een treinproduct te hangen. Ik kan me zo voorstellen dat reizigers in de 'Intercity's' s4900 en s5400 het prima kunnen ophouden, terwijl reizigers die relatief lange deeltrajecten afleggen met bv. de s4000 geregeld heen en weer zitten te klotsen met een volle blaas.
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Geen WC's in nieuwe Sprinter-treinen

Bericht door Klaasje »

Ik denk eigenlijk dat de s4900 en s4000 qua reistijden van reizigers wel redelijk gelijkwaardig zijn. Veel reizigers die er 20 a 30 minuten inzitten.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen WC's in nieuwe Sprinter-treinen

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:Ik denk eigenlijk dat de s4900 en s4000 qua reistijden van reizigers wel redelijk gelijkwaardig zijn. Veel reizigers die er 20 a 30 minuten inzitten.
In de s4000 heb je toch veel reizigers die er 45 tot 60 min inzitten hoor.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten