Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25118
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor Daniel » Wo 30 Mar 2011, 19:07

Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart
Geplaatst op: woensdag 30 maart 2011 19:06
Laatst bijgewerkt: woensdag 30 maart 2011 19:07


Persbericht
De komende maanden zal Connexxion diverse verbeteringen doorvoeren in de service rond de OV-chipkaart. Dit heeft de vervoerder laten weten in een reactie op een brief van Rover waarin verschillende problemen met OV-chipkaartservice van Connexxion werden aangekaart. Verbeteringen die Connexxion heeft toegezegd zijn onder meer een gratis antwoordnummer voor declaratieformulieren en verbeteringen in de software van in- en uitcheckapparatuur. Rover is tevreden met het antwoord van Connexxion.

Enkele weken geleden stuurde Rover een brief aan Connexxion met het dringend verzoek per direct verbeteringen door te voeren in de service rond de OV-chipkaart. Veruit de meeste OV-chipkaart klachten die Rover bereiken, hebben betrekking op Connexxion. Reizigers melden bijvoorbeeld dat de OV-chipkaartapparatuur van Connexxion vaak defect is waardoor het niet mogelijk is uit te checken en daarom te veel geld van de chipkaart wordt afgeschreven. Ook bij abonnementhouders wordt regelmatig ten onrechte geld afgeschreven wanneer zij in- en uitchecken. Reizigers moeten vaak veel moeite doen om hun onterecht afgeschreven geld terug te krijgen en hier zelfs kosten voor maken door zelf een postzegel op het restitutieformulier te moeten plakken.

Connexxion heeft Rover inmiddels gemeld de door Rover gesignaleerde klachten serieus te nemen en hier aan tegemoet te zullen komen. Zo zal een gratis antwoordnummer worden ingesteld zodat klanten gratis hun uitstapbewijs kunnen versturen na een fout met het uitchecken. Ook wordt gewerkt aan een mogelijkheid om restitutieformulieren via een webapplicatie te kunnen indienen. Daarnaast werkt Connexxion aan verbeteringen in de software voor de in- en uitcheckapparatuur. Daarbij zal ook de software worden verbeterd die de positiebepaling van bussen mogelijk maakt, om hierbij fouten te voorkomen. Tot slot gaat Connexxion het communicatieproces rond restitutieverzoeken nogmaals onder de loep nemen.

De verbeteringen vergen enige maanden uitvoertijd, Connexxion verwacht in het voorjaar van 2011 gereed te zijn. Rover is tevreden met deze toezeggingen van Connexxion en hoopt snel een afname van klachten te merken.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor find_your_spot » Wo 30 Mar 2011, 22:28

Connexxion heeft nooit klachten, want die verdwijnen direct in de prullenbak.
In de afgelopen 6 maanden heb ik 24 keer niet kunnen uitchecken bij Connexxion. Vorige week zondag was het weer raak.
Vaak vliegt 1 CiCo buiten dienst waarop ik zo snel mogelijk uitcheck. Soms gaat dat te laat met alle gevolgen van dien.

Van de afgelopen 9 ingestuurde uitstapbewijzen heb ik 0 reactie terug ontvangen. Als je wel reactie terug krijgt zegt Connexxion dat het langer dan 2 maanden geleden is en onthouden ze zich alsnog van restitutie.

Overigens hadden medewerkers van Connexxion mij in 2006 al plechtig beloofd dat restitutie verzoeken nog voor 2007 online op de website ingediend zouden kunnen worden....

Ik kan maar 1 conclusie trekken: Schandalig!
For Your Railroad Adventures

midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: Di 07 Jul 2009, 12:38

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor midnet » Do 31 Mar 2011, 14:58

zag dit op een ander forum en bij ROVER al eerder. Elke reactie is :eerst zien, dan geloven. was wel een leuke annekedote van mensen op lijn 300/Zuidtangent-toen alles uitviel en er net controle kwam........Tja-wat moet je dan doen als controleur?

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor find_your_spot » Vr 01 Apr 2011, 08:42

midnet schreef:Tja-wat moet je dan doen als controleur?

Eerlijke studenten die niet konden inchecken bij binnenkomst gewoon bekeuren. Ik ben niet de enige die dag op lijn 300 is overkomen.
For Your Railroad Adventures

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 01 Apr 2011, 11:22

Heb jij bij het instappen aan de chauffeur gemeld dat het je niet lukte in te checken?

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 01 Apr 2011, 16:09

Ik vind dat dat niet hoeft. Op het moment dat er meerdere mensen zijn die niet konden inchecken moeten de kc'ers hen wel het voordeel van de twijfel geven.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 01 Apr 2011, 16:22

Tja, maar heb je wel zo'n houding van: ''als ik ook maar een beetje moeite doen om een kaartje te kopen reis ik maar zwart''. Zo hoort het natuurlijk niet. Je bent grotendeels zelf verantwoordelijk voor je vervoerbewijs. Ik vind dat je dan gewoon naar de chauffeur moet lopen om te zeggen dat de apparatuur niet werkt. Als hij het dan alsnog niet aan de praat krijgt, dan wordt het een ander verhaal en kan je niet anders.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor find_your_spot » Vr 01 Apr 2011, 16:32

Reiziger Delft schreef:Ik vind dat je dan gewoon naar de chauffeur moet lopen om te zeggen dat de apparatuur niet werkt. Als hij het dan alsnog niet aan de praat krijgt, dan wordt het een ander verhaal en kan je niet anders.

Mag natuurlijk niet generaliseren en discrimineren, maar in mijn verhaal was het een surinamer die geen slag of stoot gaf toen ik hem opmerkte dat alle CiCo's buiten dienst stonden.

Toen de VIC'ers op het eindpunt met 8 man de bus bestormde zei de surinamer: "Noh die mensen konden gewoon inchecken"
Wat een dikke vette leugen was.

Nou, daar sta je dan... :N
For Your Railroad Adventures

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Connexxion belooft beterschap service OV-chipkaart

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 01 Apr 2011, 18:52

Nou, ik ben niet van plan om een kaartje te kopen, als ik een chipkaart met saldo bij me heb. Ik hoef niet gestraft te worden omdat het apparatuur niet goed werkt. Ik wil best meerdere validators proberen maar als ze allemaal buiten dienst zijn, dan houdt het op.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten