Pagina 2 van 2

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 20:17
door Reiziger Delft
Lang geleden, toen de vrije kruising bij Blauwkapel en 4-sporigheid Overvecht-Utrecht Centraal werd gebouwd heb ik nog wel eens een ritje Hilversum-Utrecht Centraal gemaakt. De nog onverbouwde sprinter werd via de Malibaan geleid. Daarna kopmaken en naar Centraal. Was slechts 10 minuutjes langer dan de normale route. *O*

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 21:05
door reisthijs
Een andere bijzondere omleiding was er in 2006, in de laatste maanden dat NS op de Hofplein- en Zoetermeerlijn reed: van Den Haag C naar Ypenburg en via de Nootdorpboog naar het toen nog in aanbouw zijnde Leidschenveen, snel kopmaken en dan koers zetten naar Zoetermeer of Hofplein. *O*

Ook de állerlaatse NS-trein over de Zoetermeerlijn reed toen die route.

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 22:23
door Suus
Ik heb over het goederenspoor van Eindhoven gereden in een ICE, is dat ook bijzonder :oops:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 22:30
door Daniel
Kan bijzonderder... ik heb diverse keren over de Kijfhoek geslingerd met een omgeleide IC naar Rotterdam ten tijde van de bouw van de kap bij Barendrecht.
Daar liggen veeeeeeeeeeeeeeeeeeel wissels :P

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 23:25
door Mark
Geert schreef:Ja, dat kan ik me nog wel herinneren na een ontspoorde goederentrein bij Vleuten een paar jaar terug. IC's reden toen Amersfoort - Gouda non-stop via de verbindingsboog bij Amsterdam Arena (het voetbalperron dus).
Daar ben ik alleen nog maar geweest per supporterstrein. :wink: Net als op Ehst, alleen Rtst nog en dan heb ik ze alledrie gehad. _O-

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: di 05 apr 2011, 18:54
door Ruben
Toevallig (voor mij, voor NS zal het vast wel gepland zijn ;)) zag ik rond 17:40 een stam ICR in duwformatie met de 1759 achterop over de boog Bijlmer ArenA - Diemen Zuid gaan. Ding moest wachten tot de SPR uit de s4300 van Diemen Zuid af was.

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: di 05 apr 2011, 22:57
door VIRM
Onlangs werden bij de werkzaamheden tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal de Sneltrein Den Haag CS-Amsterdam CS en de IC Hoofddorp-Amsterdam CS-Lelystad Centrum over de Hemboog gestuurd en hadden toen Zaandam als eindpunt.
Nu wordt de Hemboog alleen gebruikt door de stopper Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd (sja, miljoenen voor een boog waar in elke richting maar 2 treinen per uur gaan. Een goede overstap op Amsterdam Sloterdijk kost minder geld :P). Dus tijdens de werkzaamheden was dat wel een stijging van het aantal treinen per uur met zo'n 200%.

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: do 07 apr 2011, 12:40
door midnet
Cookie schreef:Vanavond zat ik in de omgeleide IC tussen Gvc en Ut en deze maakte gebruik van een verbindingsboog tussen de spoorlijnen Gvc-Rtd en Rtd-Ut
Deze ''boog''-naast diergaarde Blijdorp, werd altijd gebruik door de vele boottreinen vanaf HvHolland-naar Zweden, Duitsland en zelfsd Rusland. In die zin heb ik er zelf nog over gereden.
Verbindingsstuk west van Haarlem direkt vanaf Leiden naar Beverwijk) werd gebruikt door marine treinen (MA heen. VR terug) naar den Helder-dwz bedoeld voor treinen voor destijds dienstplichtige marinesoldaten.
Lunetten-Maliebaan, langs Utrecht Oost en spoorwegmuseum-ook door boottreinen (vermijden kopmaken op CS Utr-was te ingewikkeld met lok-treinen-dat ging naar Lunetten).
Kortom-het is meer een kwestie van'dat was ooit, en kan, als ze het echt willen en uitkomt, nog steeds.
(Ben wel benieuwd-een aantal weekends april-mei juni worden de IC AMSterdam-Zuiden omgeleid tussen Utrecht en d Bosch-dus via Arnhem-waar die kopmaken daar.

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: do 07 apr 2011, 13:01
door webguy
Ik neem aan dat er kopgemaakt wordt in Arnhem? Verder hoef je dan niet kop te maken: je rijdt in Nijmegen en Den Bosch door

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Geplaatst: do 07 apr 2011, 14:19
door reisthijs
Natuurlijk wordt er kop gemaakt in Arnhem want het is gewoon de IC Schiphol-Nijmegen die in die weekenden doorrijdt naar Eindhoven.

Op zich is extra kopmaken bij werkzaamheden niet heel bijzonder, zo rijdt er komend weekend een stoptrein Breda-Tiel en rijden de IC's tussen Roosendaal en Breda via Lage Zwaluwe.
midnet schreef: Kortom-het is meer een kwestie van'dat was ooit, en kan, als ze het echt willen en uitkomt, nog steeds.
Helaas, maar kopmaken in Lunetten kan dus écht niet meer...