NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Daniel »

deadlock schreef:Nou zo probleemloos gaat dat niet want met een DalVrij abonnement kon ik niet meer met korting op saldo reizen maar moest ik papieren kaartjes kopen.
Wanneer zou je dan met korting op saldo willen reizen? Dat DalVrij abonnement is immers alleen niet geldig in de spitsuren :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:
deadlock schreef:Nou zo probleemloos gaat dat niet want met een DalVrij abonnement kon ik niet meer met korting op saldo reizen maar moest ik papieren kaartjes kopen.
Wanneer zou je dan met korting op saldo willen reizen? Dat DalVrij abonnement is immers alleen niet geldig in de spitsuren :wink:
Nee maar ik heb ook VDU en tijdens de test was er nog geen sprake van het verdwijnen van korting tussen 16:00 en 18:30. Vanaf het moment dat het niet meer geldig was (ergens in februari) kon ik ook weer gewoon op saldo reizen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door iljitsch »

Weet iemand of je het abonnement voor gratis in de daluren reizen ook per maand (per week?) of alleen per jaar aan kan schaffen?

Ik zou dit wel een maand of wat willen hebben terwijl ik op zoek ben naar een nieuwe baan en een nieuw huis maar ik wil er geen heel jaar aan vast zitten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door deadlock »

Kan per maand, niet per week, €95,- per maand.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door fogeltje »

deadlock schreef: Wat wel een voordeel was is dat ik gewoon tussen de middag even ging inchecken op het station en zo alsnog gratis mocht reizen in de spits omdat het moment van inchecken geldt.
Als de NS zijn krijgt en alle stations straks poortjes hebben, dan kan zo een geintje ook niet meer. Maar wel grappig bedacht.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door deadlock »

Ik zie dat in Deventer en Zwolle voorlopig nog niet gebeuren. 50% van het verkeer in Deventer wat door de tunnel gaat gaat van de wijk naar de stad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door robert55 »

Tijdens de proef kon je betalen per maand en de contractduur was die van de proef. Verder niet bekend, maar ik zou maar uitgaan van een jaarcontract, met mogelijkheid tussentijdse upgrade naar een duurder abonnement.
iljitsch schreef:Weet iemand of je het abonnement voor gratis in de daluren reizen ook per maand (per week?) of alleen per jaar aan kan schaffen?

Ik zou dit wel een maand of wat willen hebben terwijl ik op zoek ben naar een nieuwe baan en een nieuw huis maar ik wil er geen heel jaar aan vast zitten.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door robert55 »

deadlock schreef: Wat wel een voordeel was is dat ik gewoon tussen de middag even ging inchecken op het station en zo alsnog gratis mocht reizen in de spits omdat het moment van inchecken geldt.
Als je naast het station woont of werkt een optie. Bij de test moest je wel binnen zes uur weer uitgecheckt zijn.
Als je niet even snel naar het station kan, hangt het er maar net van af hoe je eigen tijd op geld waardeert. Als dan €0 per uur is zou ik het vooral doen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

Nou, voor degene die statistiekjes bijhouden met betrekking de controlekans, zet die maar standaard op 0 x controle, want dat is straks helemaal niet meer te doen, Allereerst gaan controles veel langer duren, door alle uitzonderingen op de diverse tijden, en vervolgens alle discussies die je straks gaat krijgen met reizigers die het ergens niet mee eens zijn.
Ook de agressie zal zo flink omhoog gaan door reizigers die om en nabij die omslag tijden inchecken.

(Ik hoop dat alle collega's ook van alle gevallen melding zullen gaan maken)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ruben »

?
Bij controle gaat het toch om een ding: controleren of er een geldige check-in is?
Of die check-in nou met of zonder korting is gedaan, er is gewoon ingecheckt. Van die gevallen waarin er 6 uur is gewacht tot er met de reis begonnen wordt, om de regels te omzeilen....tsja. Helaas. Blijft er enkel discussie in de gevallen dat die 6 (of hoeveel dan ook uur) tijdens de reis af zijn gelopen en er daardoor dus geen geldige check-in over is.
Er hoeft dus enkel op een check-in gecontroleerd te worden. Het systeem bepaalt waar de klant recht op heeft en niet de HC.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Reiziger Delft »

Dat is niet waar; je krijg als conducteur juist veel minder te maken met alle regeltjes dan nu. De vraag is alleen of de klant heeft ingecheckt of niet. De palen bereken automatisch het goede tarief.

EDIT: was reactie op Ennes
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

Reiziger Delft schreef:Dat is niet waar; je krijg als conducteur juist veel minder te maken met alle regeltjes dan nu. De vraag is alleen of de klant heeft ingecheckt of niet. De palen bereken automatisch het goede tarief.

EDIT: was reactie op Ennes
Reizigers snappen het nu al niet, laat staan als er nog allemaal regeltjes en uitzonderingen bijkomen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Vinny »

Correctie: Reizigers snappen de regels heel goed als ze ergens voordeel uit kunnen halen, maar zijn op slag "dom" als het om regels gaat waardoor ze meer geld voor hun treinreis moeten betalen... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Geert »

Wel suf dat je dus blijkbaar om tien voor half vijf in kan checken in Vlissingen en iets na zevenen uit kan checken in Groningen, je dan dus het kortingstarief betaalt maar wel bijna de volledige reis in de spits hebt gemaakt. :')

Ik denk dat nogal wat mensen zullen ontdekken dat ruim van tevoren inchecken voordelig is, zeker in combinatie met het feit dat het NS voorlopig niet echt meezit bij alle stations afsluiten met poortjes waardoor het ook bijzonder makkelijk te doen is. Benieuwd hoe lang het duurt voordat die mensen als fraudeurs worden aangepakt ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door huibf »

Geert schreef: Ik denk dat nogal wat mensen zullen ontdekken dat ruim van tevoren inchecken voordelig is, zeker in combinatie met het feit dat het NS voorlopig niet echt meezit bij alle stations afsluiten met poortjes waardoor het ook bijzonder makkelijk te doen is. Benieuwd hoe lang het duurt voordat die mensen als fraudeurs worden aangepakt ;)
Hoezo zijn dat fraudeurs ? Als ik om 15.50 mijn trein wil halen van Maasticht naar Groningen dan is dat zo. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen ?
Wat je kan doen is tussen 14.00 en 16.00 uur geen treinen laten rijden.....

Ze snijden zichzelf in de vingers met hun idioterie. Op zich niets mis mee op de korting in de middagspits te laten vervallen, logisch eigenlijk, maar verder nadenken dan de neus lang is doen ze niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Geert »

Ik zeg niet dat het fraudeurs zijn, maar ik denk dat NS de regels op een gegeven strenger zal maken zodat je niet meer ruim van tevoren kan inchecken. Of wellicht wordt de berekening anders wanneer je een gedeelte van je reis in de spits maakt zodat je dan altijd het duurdere tarief betaalt. Het probleem zou opgelost zijn als alle stations afgesloten waren met poortjes, maar voorlopig is dat nog niet het geval en NS ondervindt behoorlijk wat tegenwerking daarbij...
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door huibf »

Geert schreef:Ik zeg niet dat het fraudeurs zijn, maar ik denk dat NS de regels op een gegeven strenger zal maken zodat je niet meer ruim van tevoren kan inchecken. Of wellicht wordt de berekening anders wanneer je een gedeelte van je reis in de spits maakt zodat je dan altijd het duurdere tarief betaalt. Het probleem zou opgelost zijn als alle stations afgesloten waren met poortjes, maar voorlopig is dat nog niet het geval en NS ondervindt behoorlijk wat tegenwerking daarbij...
een station 100% afsluiten zal nooit lukken ? Hoe ga je dat met alle dorpse stations doen, een muur/hek eromheen van 2 meter, over een lengte van 300 meter ?
Ik zie dat de komende 50 jaar niet gebeuren....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Suus »

Niet zo moeilijk denken. Station Diemen is ook afgesloten. Poortjes bij de opgang van het perron, hekje, zeker geen 2 meter hoog met mooi heggetje eroverheen aan de rand van het perron en klaar. Het eilandperron is nog simpeler. Om de eerste meters is aan de zijkant een hek geplaatst, poortjes ertussen en je hebt een afgesloten perron. Hoe moeilijk is dat?

En kom niet met het excuus aan dat mensen zo over de sporen naar het perron klimmen, daarvoor vinden veel mensen de afstand die men op het spoor moeten lopen te lang en het perron te hoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Ennes »

huibf schreef:
Geert schreef: Ik denk dat nogal wat mensen zullen ontdekken dat ruim van tevoren inchecken voordelig is, zeker in combinatie met het feit dat het NS voorlopig niet echt meezit bij alle stations afsluiten met poortjes waardoor het ook bijzonder makkelijk te doen is. Benieuwd hoe lang het duurt voordat die mensen als fraudeurs worden aangepakt ;)
Hoezo zijn dat fraudeurs ? Als ik om 15.50 mijn trein wil halen van Maasticht naar Groningen dan is dat zo. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen ?
Wat je kan doen is tussen 14.00 en 16.00 uur geen treinen laten rijden.....

Ze snijden zichzelf in de vingers met hun idioterie. Op zich niets mis mee op de korting in de middagspits te laten vervallen, logisch eigenlijk, maar verder nadenken dan de neus lang is doen ze niet.
Hoezo snijden ze zichzelf in de vingers, hoe groot is de groep die even voor 15.55 incheckt? daarintegen zullen er ook heel veel reizigers zijn die net voor het einde van de spitsbeperking inchecken en zodoende de hele rit de volle mep betalen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door huibf »

Bee schreef:Niet zo moeilijk denken. Station Diemen is ook afgesloten. Poortjes bij de opgang van het perron, hekje, zeker geen 2 meter hoog met mooi heggetje eroverheen aan de rand van het perron en klaar. Het eilandperron is nog simpeler. Om de eerste meters is aan de zijkant een hek geplaatst, poortjes ertussen en je hebt een afgesloten perron. Hoe moeilijk is dat?

En kom niet met het excuus aan dat mensen zo over de sporen naar het perron klimmen, daarvoor vinden veel mensen de afstand die men op het spoor moeten lopen te lang en het perron te hoog.
Kijk dan station Deurne maar eens. Spoor 1 is over een lengte van 300 meter te betreden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Vinny »

Wellicht is dat geen tuigdorp en is een volledige afsluiting ook niet nodig... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door Caspar »

En een stuk hekwerk van 300 meter is ook niet bepaald een enorme investering als je ziet hoeveel kilometers aan hekwerk er de afgelopen jaren is gekomen rondom het spoor in Nederland.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door iljitsch »

Ik mag mij sinds gister ervaringsdeskundige noemen op het gebied van kaartjes waarmee je een afgesloten station niet uitkomt...

Ik woon het komende half jaar nog steeds in Madrid, en gister vond ik een mooie dag om eens het naburige stadje Segovia op te zoeken. Om reden die ik achterwege zal laten had ik heen een enkeltje, maar het loket was gesloten en geen automaat dus we moesten op de terugweg een kaartje kopen in de trein. Alleen in Leganés, de randgemeente van Madrid waar ik woon, is het station met poortjes afgesloten die natuurlijk geen handgeschreven kaartjes slikken. Dat station was aan het begin van de avond nog wel bemand en volgens mij hebben ze nogal wat ervaring hiermee, want toen ik naar het poortje gemerkt "informatie" liep ging het al voor ik er was open, blijkbaar is een vodje uit je portemonnee vissen voldoende aanleiding om op de knop te drukken voor de stationsmedewerkers.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:Ik zeg niet dat het fraudeurs zijn, maar ik denk dat NS de regels op een gegeven strenger zal maken zodat je niet meer ruim van tevoren kan inchecken.
Volgens mij hebben ze hier al rekening mee gehouden door de avondspits als 16 - 18.30 u te definiëren in plaats van de nog in de titel staande 17 - 19 u. Natuurlijk begint het om vier uur al weer wat drukker te worden maar je kan dat in de trein (in tegenstelling tot het stadsvervoer met al die scholieren) nog echt geen spits noemen. Wat ze natuurlijk niet wilden is dat mensen een kwartiertje eerder naar huis gaan en om 16.55 instappen voor een reis van anderhalf uur tegen daltarief midden in de spits.

Maar een beter systeem zou wellicht zijn naar rato van tijd de korting gedeeltelijk toepassen. Dus bijvoorbeeld als je van 18.15 tot 19.15 u reist je 30% korting krijgt. (Een kwart geen korting en driekwart 40% korting.)

Overigens staat in het mailtje dat ik van de NS kreeg:
Voordeelurenabonnement blijft voor u bestaan
Uw Voordeelurenabonnement blijft bestaan naast de nieuwe abonnementen. U hoeft niets te doen om met 40% korting te blijven reizen na 9.00 uur.
(Onderstreping is van mij.)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS: geen korting meer tussen 17 en 19 uur

Bericht door deadlock »

robert55 schreef:Als je naast het station woont of werkt een optie. Bij de test moest je wel binnen zes uur weer uitgecheckt zijn.
Als je niet even snel naar het station kan, hangt het er maar net van af hoe je eigen tijd op geld waardeert. Als dan €0 per uur is zou ik het vooral doen.
In december ben ik langer dan zes uur ingecheckt geweest (Utrecht 17:00) en ik heb uitgecheckt in Zwolle om 01:30. Was blijven hangen in Amf bij een vriend en daarna met de auto opgehaald. Er werd gewoon €0,- afgeschreven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten