NS stelt poortjesplannen rond stations bij

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS stelt poortjesplannen rond stations bij

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Van E-tickets kan je E-oplaadtickets maken. Thuis bestellen en betalen, en dan bij de kaartautomaat afhalen. Speciaal voor mensen die niet in het openbaar willen pinnen :)
Dat zou kunnen, maar wat is dan nog het voordeel ten opzichte van "reizen op saldo"? Bovendien moet je dan op het station eerst een automaat opzoeken terwijl een voordeel van een e-ticket juist is dat je niet naar een automaat hoeft maar direct de trein in kan stappen.

Daarbij is een e-ticket ook handig voor incidentele reizigers die geen chipkaart hebben. Die reizigers hebben niets aan een e-oplaadticket.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS stelt poortjesplannen rond stations bij

Bericht door Vinny »

Volgens mij zijn de poortjes aangesloten op "Het Centrale Systeem". Jouw nadeel heeft dus alleen betrekking op de lezers in het voertuig die maar 1x per dag worden bijgewerkt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS stelt poortjesplannen rond stations bij

Bericht door Geert »

Op wie reageer je Vinny? Ik snap je opmerking namelijk niet zo goed.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS stelt poortjesplannen rond stations bij

Bericht door Vinny »

Het was een reactie op Bee en Thijs die stelden dat je een kaartautomaat nodig hebt voor het opladen van een reisproduct. Ik stel dat dat niet zo hoeft te zijn, omdat de poortjes ook verbonden zijn met het systeem.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS stelt poortjesplannen rond stations bij

Bericht door webguy »

Die van de NS weet ik vrij wel zeker dat dat zo is, die van de RET niet... Daardoor waren er diverse hacks mogelijk bij de RET in het beginstadium van het hacken van de OVC.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten