Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor fogeltje » Zo 29 Mei 2011, 23:10

Juistem, ik heb het dus ALWEER gehad, dit keer op lijn 199 op de Brabantse Poort. Uitgechecked op de Neerbosscheweg en ik heb met dalurenkorting meer betaald dan de rit zonder dalurenkorting zou moeten kosten.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor find_your_spot » Zo 29 Mei 2011, 23:33

Vinny schreef:(en lang niet iedereen is zo vasthoudend bij de klantendiensten als Find your Spot)

Komt omdat ik vanaf klacht 1 een eis had gesteld: Een dagkaart.
Als ik ergens voor ga, dan moet het duidelijk zijn dat ze niet eerder van mij af zijn.

Bouw je klacht altijd op volgens de FAM regel. Feiten. Afspraken. Maatregelen.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor fogeltje » Di 31 Mei 2011, 20:13

Ik word een beetje simpel van de Connexxion klantenservice...ze lezen gewoon niet wat je invult. In mijn klacht stond onder andere het volgende:

"Hiervoor heb ik een restitutieformulier ingevuld en opgestuurd naar de klantenservice. Dit wilde ik nu weer doen, maar ik krijg het oude restitutieformulier op de website niet meer, alleen een online formulier. Gezien hier niet de mogelijkheid is om als reden aan te geven "teveel saldo afgeschreven" en ook geen mogelijkheid om uitleg te geven wil ik graag bij deze restitutie voor de rit aanvragen."

En wat zeggen ze:
"OV-chipkaart. In antwoord daarop kunnen wij u het volgende mededelen; Wanneer u de website www.connexxion.nl bezoekt, vervolgens op “Service en contact” klikt, kunt u daar online een restitutieformulier OV-chipkaart invullen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

*zucht* Als ze hadden gelezen dan hadden ze gezien dat ik daar al had gekeken en mij dus niet verder helpt.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor fogeltje » Vr 17 Jun 2011, 12:07

Net een mail gehad van Connexxion mijn teveel betaalde 20 cent klaar staat :mrgreen:
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor huibf » Wo 29 Jun 2011, 22:38

ik heb zojuis 6,87 teruggekregen. Het onlineforumulier van van CXX/Hermes had ik afgelopen donderdag ingevuld (dus binnen 1 week). Heb het als 'product' gekregen en heb deze probleemloos afgehaald op een NS automaat (!!!) met een SRE-chipkaart nogwel.

Probleem was dat ik binnen 10 minuten tijd, 4 euro afgeschreven had gekregen in DEZELFDE bus. Blijkbaar bij elke handeling werd er zomaar 4 euro afgescheven... dik gedrukt

15-06-2011______Check-uit 21:59 Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51
15-06-2011______Check-in 21:34 Eindhoven, Station bij Connexxion__________-4,00
15-06-2011____Check-in 17:34 Liessel, Marktplein bij Connexxion ______-4,00
15-06-2011____Check-in 17:24 Deurne, Station bij Connexxion_________-4,00
15-06-2011_____Check-uit 07:18 Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor fogeltje » Do 30 Jun 2011, 09:37

Dat is wel een vreemde. Je kreeg dus een check-in in Liessel terwijl je een check-out had moeten hebben?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor Suus » Do 30 Jun 2011, 09:39

Lijkt erop dat de computer tijdens de rit is uitgevallen en dat daardoor vergeten is dat de kaart was ingecheckt.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor Klaasje » Do 30 Jun 2011, 09:42

Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor find_your_spot » Do 30 Jun 2011, 10:42

Klaasje schreef:Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.

Nee, na 5 minuten gaan alle CiCo's alsnog op BUITEN WERKING :(
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor Suus » Do 30 Jun 2011, 10:46

Sommige buschauffeurs zijn erg creatief daarmee trouwens. Ik had er een tijdje terug eentje op lijn 171 die bij Amstelveen Busstation vlak voor aankomst daar een oproep deed uit te checken, want de computer zou even uitgaan. Nadat er een nieuwe chauffeur was checkte natuurlijk niemand meer in, die kon het niet bommen.
Rame à l'approche

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor find_your_spot » Do 30 Jun 2011, 10:47

Bee schreef:Nadat er een nieuwe chauffeur was checkte natuurlijk niemand meer in, die kon het niet bommen.

Groot gelijk, de kans dat Infoxx opnieuw zal crashen is zeer groot nadat dat eenmalig is gebeurd.
For Your Railroad Adventures

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor Klaasje » Do 30 Jun 2011, 10:53

find_your_spot schreef:
Klaasje schreef:Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.

Nee, na 5 minuten gaan alle CiCo's alsnog op BUITEN WERKING :(

Na een restart.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor find_your_spot » Do 30 Jun 2011, 11:05

Klaasje schreef:Na een restart.

Beter zorgen ze net als bij GVB en Qbuzz voor een extra apparaat wat ervoor zorgt dat je altijd kunt uitchecken.
Nooit begrepen waarom OV-chipkaart en boordcomputer bij Connexxion in 1 apparaat is gezet...

Als het nou perfect werkte... :X
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor fogeltje » Di 04 Okt 2011, 19:26

Probleem lijkt nog niet verholpen te zijn, ik betaalde vanmiddag op de Brabantse Poort in Nijmegen in lijn 199 weer eens 74 cent voor een rit die 47 hoort te kosten.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor huibf » Di 04 Okt 2011, 20:06

fogeltje schreef:Probleem lijkt nog niet verholpen te zijn, ik betaalde vanmiddag op de Brabantse Poort in Nijmegen in lijn 199 weer eens 74 cent voor een rit die 47 hoort te kosten.


Blijft raar... Hermes heeft hier nooit last van. Ovrigens tot wanneer blijft dat zo.... dat lijn 99 niet tot Nijmegen rijdt ?

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor fogeltje » Di 04 Okt 2011, 20:24

Volgens de aankondiging in maart t/m eind december 2011. Dan zouden de werkzaamheden klaar moeten zijn.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Berichtdoor fogeltje » Do 06 Okt 2011, 18:15

Correctie: ik heb vandaag eindelijk de rit in mijn transactieoverzicht kunnen vinden. Het blijkt dat ik verkeerd ben ingecheckt, niet verkeerd uitgecheckt. Resultaat blijft hetzelfde natuurlijk, teveel betaald: Nu heb ik betaald Neerbosscheweg -> CS -> Brabantse Poort ipv CS -> Brabantse Poort. Weer een restitutieformulier verzonden :)
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten