Pagina 3 van 4

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 14:18
door Thijs
Stel dat je het studentenreisrecht van kaart A naar kaart B wil zetten. Dan zul je toch op een of andere manier het studentenreisrechtproduct op kaart A stop moeten zetten.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 14:19
door webguy
Omdat de website anders beweert. Als je de flow volgt kom je bij een pagina met uitleg over de oude situatie als je al een kaart hebt die stuk is, niet de nieuwe situatie.

Het kan natuurlijk wel dat het volgens de nieuwe procedure wel werkt, maar dat ze ivm capaciteitsproblemen dat nog niet iedereen willen laten doen. Lijkt er op dat het een nogal handmatig proces blijft met het controlleren van een scan van je ID, etc.

On a side note: belachelijk dat je niks kan declareren als er te zien is aan de kaart dat 'ie kapot is. Intern of extern kapot kan net zo goed zijn door misbruik aan jou kant of normaal gebruik.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 15:47
door visgraat
find_your_spot schreef:
visgraat schreef:Ok, en daarmee wordt die automatisch van de oude kaart afgehaald.
Producten worden NOOIT van kaarten afgehaald, alleen geblokkeerd.


Hoe staat het met je Persoonlijke OV-chipkaart? Heb je op mijn advies nog een tweede kaart besteld? Want op die Overijssel kaart kun je nog even wachten.

De website is online en je kunt vanaf vandaag je studentenreisrecht op elke willekeurige PERSOONLIJKE kaart laden!

De stappen zijn enigzins gewijzigd.

1. Vul hier je gegevens in https://koppelen.studentenreisproduct.n ... gevens.php
2. Binnen 10 minuten ontvang je een email met inloggegevens
3. Log hier in https://koppelen.studentenreisproduct.n ... loggen.php
4. Volg alle stappen
5. Binnen 4 dagen kun je je studentenreisrecht afhalen
Vandaag inderdaad de nieuwe binnen, dus direct gehandeld volgens deze procedure. Ik kwam niet tegen dat het alleen voor nieuwe studenten zou gelden. Toen ik er bijna was kreeg ik de volgende e-mail:

Beste student,

Wij hebben jouw aanvraagformulier voor de koppeling van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Na goedkeuring van je aanvraag ontvang je binnen een week een bevestiging en meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct.

Meer informatie over het studentenreisproduct staat op http://www.studentenreisproduct.nl.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct


Oftewel toch nog maximaal een week wachten. Gelukkig zit hier een feestdag en een weekend bij. Maar ik hoop dat ze niet zeggen dat ik al een reisproduct heb en niet een nieuwe kan aanvragen. Ik hoop dat de oude gewoon automatisch geblokkeerd wordt.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 15:53
door find_your_spot
visgraat schreef: Vandaag inderdaad de nieuwe binnen, dus direct gehandeld volgens deze procedure.
Bedoel je met de "nieuwe" die Overijssel kaart, of die tweede kaart die je extra had bij besteld?

Het inscannen van je ID met BSN, inscannen van je OV-chipkaart en uploaden ging verder goed?

Moet je er natuurlijk bij zeggen dat je de eerste bent die deze procedure in gaat. Hoop dat je het mij niet aanrekent mocht het niet verlopen zoals je hoopt. :X

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: do 02 jun 2011, 18:29
door visgraat
Ik had de reguliere kaart ontvangen, dus niet die van Overijssel.
Alles ging verder goed...
Ik stuur je de rekening wel van de gemaakte reiskosten. Nee hoor grapje; ik ben zelf verantwoordelijk voor de adviezen die ik op volg. Al met al heb ik ook nog geen boete en heb zonder geldig vervoerbewijs toch al zo'n 500 km afgelegd. Maar het is wel vervelend om steeds te moeten uitleggen en het risico te lopen, net zoals niet mee kunnen in de bus. Maar ook daar hebben de meeste chauffeurs deze dagen (vanwege het weer) een goede bui.

Alleen wat ik me nu afvraag:
Zal ik nu wel of niet mijn kaart insturen om een vervangende kaart of zal ik dit proces afwachten (met het risico dat het niet wordt goedgekeurd)?

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: do 02 jun 2011, 22:44
door find_your_spot
visgraat schreef: Zal ik nu wel of niet mijn kaart insturen om een vervangende kaart of zal ik dit proces afwachten (met het risico dat het niet wordt goedgekeurd)?
Kaart nooit opsturen! Kun je altijd nog beter opbellen met de smoes dat je kaart is gestolen.

Wacht dit eerst maar af tot je bericht krijgt om je product af te halen wel of niet.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 09:43
door visgraat
Nog maximaal 5 uur tot ik reactie heb; ik laat jullie weten wat er uit is gekomen.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 11:47
door find_your_spot
visgraat schreef:Nog maximaal 5 uur tot ik reactie heb; ik laat jullie weten wat er uit is gekomen.
Ik doe samen met jou mee. Heb op dezelfde dag ook een nieuwe aanvraag gedaan.
Bij mij moet ik binnen 2 uur reactie krijgen.

In de mail stond immers:
Beste student,

Wij hebben jouw aanvraagformulier voor de koppeling van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Na goedkeuring van je aanvraag ontvang je binnen een week een bevestiging en meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 12:09
door visgraat
Oh, doe je dat voor mij :p. Heb net de bevestiging binnen. Eens kijken of het werkt...

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 12:12
door find_your_spot
visgraat schreef:Oh, doe je dat voor mij :p.
Nee, dat doe ik voor mijzelf. Had wat problemen met mijn Studenten kaart.


Alsof ze meelezen.... Mail!
Beste student,

Jouw aanvraag voor het koppelen van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart is verwerkt. Het studentenreisproduct wordt klaargezet op de ophaalautomaten voor de OV-chipkaart met nummer 3528************.

Klaarmaken voor gebruik
Heeft de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) jou een studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) toegekend en wil je hier gebruik van maken? Dan laad je het studentenreisproduct op bovengenoemde persoonlijke OV-chipkaart bij een ophaalautomaat. Kijk in de bijgesloten folder hoe en waar je dit kunt doen.

Ophalen: Wanneer?
Is je studiefinanciering nog niet ingegaan? Jouw studentenreisproduct staat voor je klaar vanaf de 15e van de maand vóórdat je studiefinanciering ingaat. Je kunt ermee reizen vanaf de ingangsdatum. Heb je al studiefinanciering? Jouw studentenreisproduct staat 2 tot 4 werkdagen na ontvangst van deze brief voor je klaar.

Let op! Houd er rekening mee dat je geen product kan ophalen tijdens een reis (dus als je bent ingecheckt, maar nog niet uitgecheckt).

Kaart verloren, gestolen of defect?
Ben je jouw kaart kwijt of is hij defect? Meld verlies, diefstal of defect bij de Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980; € 0,10 p.m.).

* Had je het studentenreisproduct nog niet op je oude kaart geladen? Bestel dan opnieuw het Aanvraagformulier Koppeling Studentenreisproduct via http://www.studentenreisproduct.nl/aanvragen/.
* Had je het product wel al op je oude kaart geladen? Dan ontvang je automatisch een vervangende kaart met daarop het studentenreisproduct geladen

Meer informatie
In de bijgesloten folder (PDF) en op http://www.studentenreisproduct.nl vind je meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct en het reizen met de OV-chipkaart. Meer informatie over studiefinanciering en je recht op een studentenreisproduct vind je op http://www.duo.nl.

Wij wensen je veel reisgemak!

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 13:15
door visgraat
Het product stond nog niet klaar! Er zou wat vertraging kunnen zitten in de communicatie naar de oplaadpunten...
Vanavond maar nog een keer proberen. Gelukkig kan ik de reis vanmiddag vergoed krijgen, omdat het een bedrijvenbezoek is.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 13:20
door find_your_spot
visgraat schreef:Het product stond nog niet klaar! Er zou wat vertraging kunnen zitten in de communicatie naar de oplaadpunten...
Wat voor apparaat heb je geprobeerd? NS kaartautomaat? AVM? AVM Light?
Misschien nog een AH, C1000, Primera, Bloemenzaak, Snackbar of andere locatie?

Let op dat je een OPHAALautomaat hebt en niet een oplaadautomaat.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 13:47
door fogeltje
Ik dacht dat elke oplaadautomaat ook gelijk een ophaalautomaat is maar niet andersom? Of is het juist wel andersom?

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 14:55
door visgraat
NS-automaat (op 3 verschillende stations).
Ik kan zo even langs de supermarkt...
Er staat duidelijk: Er zijn geen bestellingen beschikbaar.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 14:57
door Freek
@fogeltje, lijkt mij ook. Met als uitzondering de NS-Automaat. Maar dat is een paar weken geleden ook aangepast. NS-producten kunnen nu ook opgehaald worden bij 'normale' ophaalmachine. Andersom zou ook moeten werken, maar gezien visgraat is dat nog niet zo.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 15:07
door visgraat
Die conclusie heb ik niet getrokken.
De communicatie tussen de apparatuur wil nog wel eens vertraging oplopen (door storing o.i.d), aldus de medewerker van de NS.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 17:21
door visgraat
17.10 uur: Nog geen bestelling binnen (bij de NS-automaat)...
18.05 uur: Nog geen bestelling binnen (in Connexxion bus)... (officieel reis ik dus wederom zwart)

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 18:47
door find_your_spot
Net om 18:40 geprobeer bij een AVM Light van Albert Heijn zonder succes.
Even later om 18:43 in een Connexxion bus geprobeerd bij weer een AVM Light, maar ook tevergeefs.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 19:02
door Wubbo
Er staat toch in de brief die find_your_spot plaatste dat het 2 tot 4 dagen duurt voor het product klaar staat? Of lees ik het verkeerd?

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 19:41
door Suus
Ik las vandaag dat dat komt door het steeds verder oprukkende internet, dan gaan mensen dat missen :P

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 19:57
door find_your_spot
Wubbo schreef:Of lees ik het verkeerd?
Jij kan heel goed lezen en ik ben lekker eigenwijs.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 20:42
door visgraat
Wat een onzin dat het allemaal zo lang duurt.

Ze hoeven geen product uit een magazijn te halen en op te sturen naar mijn adres...

Werkdagen... zaterdag is tegenwoordig toch ook een werkdag :p. Hoop niet dat het na het weekend wordt...

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 23:54
door find_your_spot
Zojuist om 23:30 nam ik de laatste bus na mijn ritje vanuit Hoorn terug naar huis.
Toch nog even de AVM Light proberen en ja hoor!

Er staan bestellingen voor u klaar. Student Week.
Bevestigd. Opgehaalde bestellingen: 2.

Oftewel ik ben voorzien van een prachtige kaart met alleen het studentenreisrecht.
Ben benieuwd wat er met het reisproduct op mijn oude kaart gebeurt.
Nu kan ik met 2 kaarten reizen.

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: do 09 jun 2011, 11:03
door find_your_spot
Visdraak, heb je je studentenreisproduct ook al opgehaald?

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Geplaatst: do 09 jun 2011, 11:08
door visgraat
Ja, vanmorgen, bij NS-automaat. Ik heb zelfs ingecheckt bij de NS, maar ben nog niet gecontroleerd...
Wij zijn denk ik de eerste die de niet originele studenten-ov-kaart hebben met een studenten-ov-kaart-propoasitie.