Cao-overleg streekvervoer vastgelopen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Cao-overleg streekvervoer vastgelopen

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Wat pas echt goed voor de arbeidsproductiviteit is, wanneer bedrijven ook een warme maaltijd serveren, zodat je daarna ook nog gewoon aan het werk kan.
Zo productief is dat niet hoor... deed 't op m'n stage vaak op vrijdag: tussen de middag een warme maaltijd in het bedrijfsrestaurant. Nou, daar wordt de vrijdagmiddagdip alleen maar erger van hoor met 'n volle maag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Cao-overleg streekvervoer vastgelopen

Bericht door MdJ »

Hier/bloemenwinkeltje: Pauzes om:
10 uur een kwartier,
12 uur een half uur,
15 uur een kwartier,
17 uur (indien koopavond) een half uur (+eten wordt voor je betaald)
uurtje of 19 een kwartiertje. (Echter is het meestal zo rustig en weinig te doen, dat je meestal tot het einde: 21:00u op je kont zit..)

De 12u en 17u pauze niet doorbetaald, de rest doorbetaald. Niks te klagen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Cao-overleg streekvervoer vastgelopen

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:
Vinny schreef:Wat pas echt goed voor de arbeidsproductiviteit is, wanneer bedrijven ook een warme maaltijd serveren, zodat je daarna ook nog gewoon aan het werk kan.
Zo productief is dat niet hoor... deed 't op m'n stage vaak op vrijdag: tussen de middag een warme maaltijd in het bedrijfsrestaurant. Nou, daar wordt de vrijdagmiddagdip alleen maar erger van hoor met 'n volle maag :P
Chamapagne om 11 uur ´s ochtends is ook redelijk dodelijk heb ik gemerkt ja...
Nog altijd heeft een meerderheid van 64% een gezin... :idea:
Schoolgaande kinderen heb je ook niet je hele leven. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Cao-overleg streekvervoer vastgelopen

Bericht door Wubbo »

Ook als je geen schoolgaande kinderen hebt is het fijn om je kinderen nog eens te zien hoor. Vergeet ook niet dat de avond wordt gebruikt voor ontspanning (sport) en sociale activiteiten. Ik geloof niet dat mijn vrienden er op zitten te wachten om met mij te komen ontbijten, maar voor het avondeten komen ze wel ;-)

Om terug te komen op het onderwerp: niet betaalde pauzes zijn de norm, maar dan moet het ook zo zijn dat je die ook echt hebt. Daar ligt in sectoren als het openbaar vervoer nog wel een uitdaging voor de werkgevers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten