webguy schreef:"Don't rock the boat", er is al genoeg gezeur over de OVC, kunnen ze dat er niet echt bij gebruiken...
Ja, hallo? Heb IK daar om gevraagd of wat?

webguy schreef:"Don't rock the boat", er is al genoeg gezeur over de OVC, kunnen ze dat er niet echt bij gebruiken...
Ze hebben aangegeven dat iedereen aan de OV-chipkaart moet. Als ze daarmee (zoals jij denkt) toch niet bedoelen dat dit een persoonlijke/anonieme OV-chipkaart moet zijn, is dat veel te vaag en dat noem ik dus verwarrend.Abracadabram schreef:Ze hebben toch ook niet aangegeven dat iedereen aan een persoonlijke/anonieme OVkaart moet? Naar mijn idee zaait de NS geen verwarring maar wordt het probleem hier groter opgeblazen dan nodig is.
Wubbo schreef:Over het toeristenvoorbeeld: dat geld dat op de OV-chipkaart is gestort kunnen ze ook gebruiken voor het OV in Amsterdam, dus in ieder geval de aanschafkosten kun je uitsmeren over meer reizen.
Verder was het volgens mij altijd de bedoeling dat je ook treinkaartjes op je OV-chipkaart kan zetten, dat maakt de berekening ook weer anders. Laten we maar eens zien wat de plannen nou precies zijn, voordat we allemaal mooie complottheorieen gaan maken die op gegevens uit 2006 gebaseerd zijn.
Geert schreef:Eerder had NS ook niet het plan om ze af te schaffen, had Rover dan al gelijk (voorbarig) moeten roepen dat papieren kaartjes niet afgeschaft mogen worden? Beter nu dan pas eind 2012, nu heeft men nog anderhalf jaar de tijd om problemen op te lossen.
Bram schreef:Een toerist gaat echt geen 7,50 moeten betalen om saldo op z'n kaart te kunnen laden.
Het is zeker niet vanaf het begin de bedoeling geweest dat "reizen op saldo" als enige mogelijkheid zou overblijven.Ennes schreef:Is het bij het allereerste begin van de invoering van de ov-chipkaart niet al de bedoeling geweest dat alle andere vormen van vervoersbewijzen zouden gaan verdwijnen?
Dat is niet hetzelfde als "de enige kaart voor al het openbaar vervoer".Ennes schreef:"1 kaart voor al het openbaar vervoer"
reisthijs schreef:Het is zeker niet vanaf het begin de bedoeling geweest dat "reizen op saldo" als enige mogelijkheid zou overblijven.Ennes schreef:Is het bij het allereerste begin van de invoering van de ov-chipkaart niet al de bedoeling geweest dat alle andere vormen van vervoersbewijzen zouden gaan verdwijnen?
Het zou best kunnen dat NS dit al langer van plan was maar daar hebben ze nooit echt duidelijk wat over bekend gemaakt. Hoewel de gefaseerde invoering van de OV-chipkaart bij NS sterk de indruk wekt dat men gaandeweg bedenkt hoe dingen het beste opgelost kunnen worden zonder een duidelijk vooropgezet plan. Steeds weer lijkt men nieuwe problemen tegen te komen waarvoor een "oplossing" bedacht moet worden.
En in alle regio's waar de OV-chipkaart volledig is ingevoerd in het stads- en streekvervoer (Amsterdam, Rotterdam, Zuid-Holland) worden nog steeds losse kaartjes verkocht. Het lag dus voor de hand dat dit bij NS niet anders zou gaan.Dat is niet hetzelfde als "de enige kaart voor al het openbaar vervoer".Ennes schreef:"1 kaart voor al het openbaar vervoer"
Daniel schreef:Ook voor het niet bieden van een simpel product als bv. "dagkaart" is natuurlijk geen excuus te bedenken.
Daniel schreef:Hmm... ik verneem nu uit zeer betrouwbare bron dat vanaf het najaar er een reisproduct "dagkaart" beschikbaar komt voor op de OV-chipkaart. Gewoon aan te schaffen op de kaartautomaat.
|Pim| schreef:Dus intotaal kun je maar 12x een dagkaart kopen max, en dan een nieuwe kaart?
Of op de automaat een knop verlopen producten verwijderen.microshit schreef:Nou ja, stel ik heb een Studentenkaart, hierop staan dus 4 producten. Week gratis/weekend korting. Hier zet ik op vrijdag twee dagkaarten op. Eén voor zaterdag, één voor zondag. Bij de eerste check-in op zondag die van zaterdag eraf gooien, bij de check-in maandag het product van zondag eraf gooien. Zou toch moeten kunnen?
reisthijs schreef:Wat als iedereen nu aan zou nemen dat "het vanzelf wel goed komt" en dat blijkt toch niet zo te zijn?
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten