Prima 6000 naar Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Daan »

Binnenkort schijnt er een Prima 6000 naar Nederland te komen voor testritten op de Betuweroute. Natuurlijk moest dat ding direct een gele neus krijgen van dat verrekte IVW... Hier staat een plaatje van de loc, met gele neus: http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Vinny »

Ja natuurlijk moet dat! Zeg uh; we gaan hier niet compromissen sluiten om de veiligheid hé. Er is een heel team dat toeziet op materieeltoelating en die moeten wel wat te doen hebben :!:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Daan »

Laat ze dan nuttige dingen doen... Als ik me een dag verveel besluit ik toch ook niet dat alle toetsenborden rood moeten worden? Maargoed, da's verder offtopic hier.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Vinny »

Laat ze dan nuttige dingen doen...
Toetsen aan de eisen is heel nuttig werk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door JeePee »

True, maar wat is nu precies de reden van dat witte of gele vlak. Qua zichtbaarheid lijkt me dat je weinig voordeel er mee haalt toch?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Fles »

Ik vind het een lelijk ding iig. Franse troep.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Wubbo »

Was men niet bezig om een Europese standaard te maken voor dat soort eisen (zichtbaarheid, botsveiligheid, etc). Zodat je niet voor elk land je loc in een ander kleurtje moet schilderen (ik heb het verhaal gehoord dat in een ander land, ik meen Italie, een geel vlak voorop juist weer niet mag vanwege... zichtbaarheid). Hoe staat het daarmee?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:Was men niet bezig om een Europese standaard te maken voor dat soort eisen (zichtbaarheid, botsveiligheid, etc). Zodat je niet voor elk land je loc in een ander kleurtje moet schilderen (ik heb het verhaal gehoord dat in een ander land, ik meen Italie, een geel vlak voorop juist weer niet mag vanwege... zichtbaarheid). Hoe staat het daarmee?
Sowieso zal dit waarschijnlijk, op verzoek van Nederland, uitlopen op Europese kaderwetgeving met daarin minimumeisen voor zichtbaarheid, waarbij elk land die minimumeisen moet overnemen, maar ook strengere eisen mag invoeren... Zo gaat dat ook bijvoorbeeld bij milieueisen, omdat met name de Scandinavische landen veel strengere eisen stellen dat de Europese kaderwetgeving voorschrijft...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Daan »

Wubbo schreef:(ik heb het verhaal gehoord dat in een ander land, ik meen Italie, een geel vlak voorop juist weer niet mag vanwege... zichtbaarheid).
In Italië moeten treinen juist een rood vlak op de voorkant hebben voor de zichtbaarheid, vandaar dat die Traxxen voor de HSL ook zo'n vage kleurstelling aan de voorkant hebben/hadden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ik vind het een lelijk ding iig. Franse troep.
Ben jij ooit wel eens wél positief over iets?

Hier een link voor je; http://www.elsevier.nl/lifestyle/gezond ... index.html
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door math1985 »

JeePee schreef:True, maar wat is nu precies de reden van dat witte of gele vlak. Qua zichtbaarheid lijkt me dat je weinig voordeel er mee haalt toch?
Ga eens bij een spoorovergang staan, dan zie je dat de ovorkant van de trein wel degelijk veel scheelt in zichtbaarheid op afstand.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Bastiaan »

Ja, maar waarom moet een trein dan juist van zo'n grote afstand zichtbaar zijn? De overwegbomen gaan sowieso op tijd dicht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Jurjen »

Bastiaan schreef:Ja, maar waarom moet een trein dan juist van zo'n grote afstand zichtbaar zijn? De overwegbomen gaan sowieso op tijd dicht.
- Spoorwerkers
- Onbewaakte overgangen
- Langsrazende treinen bij perrons
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Wubbo »

En wat zijn de overwegingen dat het in Italie rood moet zijn, terwijl in Nederland wit of geel verplicht is (en het in Duitsland en Belgie kennelijk allemaal maar mag, zijn de spoorwerkers daar anders opgevoed ofzo?)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Geert »

Die verschillen zijn er vast niet (culturele verschillen zullen in dit verband wel niet zo relevant zijn), maar elk land heeft natuurlijk zijn eigen inspectie en die hebben natuurlijk allemaal hun eigen hobby. IVW in Nederland zal wel een onderzoek X gedaan hebben waaruit bleek dat wit en geel het meeste opvielen (en het beste reflecteren). Dat de meeste treinen al een gele voorkant hebben zal ook wel een rol hebben gespeeld :P
En Italie zal wel een onderzoek Y hebben gedaan waaruit bleek dat rood afschrikwekkender is ofzo. Kortom: zonder gemeenschappelijke regels blijf je bezig...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door Meltrain »

Hmm, in dit geval had ik toch voor wit gekozen. :|
Maar dit ziet er ook best leuk uit. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Prima 6000 naar Nederland

Bericht door timtrein »

Ja, witte treinen zijn in de mist ook zo goed te zien... hoezo veiligheid!

Maar goed, treinen zie je toch aankomen door de frontseinen, dus het is allemaal redelijk vergezocht met die frontkleurtjes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten