NS waarschuwt voor noodweer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door 010jongen »

Vond het een beetje bullshit allemaal.
Rond 14 uur vanmiddag zag ik enkel losse icm tjes rijden als intercity tussen rotterdam en utrecht, trein zat natuurlijk bom en bom vol. en stel dat de bliksem op utrecht centraal ergens zou inslaan dan zou alsnog heel midden nederland plat liggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Suus »

Er is nu een blikseminslag bij Weesp. Ik kan je zeggen, als daar de bliksem inslaat kan je maar beter voorbereid zijn, anders krijg je net zo'n puinhoop met vaststaande treinen als gisteren. Er proberen daar overdag namelijk wel 16 treinen per richting per uur langs te rijden :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Ruben »

Het minste dat NS bij deze dienstregeling nog kan doen, is treinen op maximale capaciteit rijden. Dat is natuurlijk het reizigersuitgangspunt hè... als je zo goed mogelijk treintjes heen en weer wilt rijden, doe je het met losse stellen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door webguy »

Mja, storingen beginnen zich nu op te stapelen: Arnhem - Utrecht ligt er ook uit...
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door The best »

En Zuid-Limburg is ook al niet te bereiken per trein en rond Den Bosch zijn er ook al problemen. Gaat toch best hard.
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door VIRM »

Zou het niet beter zijn geweest een pendeldienstregeling a la wintercalamiteitendienstregeling in te voeren in dit soort gevallen? Zo zou je dan hetzelfde aantal treinen kunnen laten rijden als bij een gewone dienstregeling en storingen hebben dan een minder groot effect.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Geert »

The best schreef:Maar goed, op zich is het ook wel logisch dat de site uitvalt. Een server heeft gewoon een bepaalde capaciteit en als heel veel mensen hun reis gaan checken kom je gewoon een keer boven die capaciteit uit. Al zou het de NS wel sieren als ze dat gewoon zouden zeggen.
Nee, het is niet logisch dat de website uitvalt. NS weet ook wel dat op dit soort dagen extra veel reisinformatie verstrekt gaat worden en met alle cloudoplossingen van tegenwoordig is het heel goed mogelijk om tijdelijk extra capaciteit bij te huren.
Ruben schreef:Het minste dat NS bij deze dienstregeling nog kan doen, is treinen op maximale capaciteit rijden. Dat is natuurlijk het reizigersuitgangspunt hè... als je zo goed mogelijk treintjes heen en weer wilt rijden, doe je het met losse stellen.
Ik zag ook wat s2200'en voorbij rijden met losse DDAR'en in de avondspits. Dat is in een normale spits al krap met staanplaatsen, maar als het een van de weinige series tussen Rotterdam en Amsterdam is wordt dat natuurlijk helemaal feest. En de hitte in die dingen is niet te harden :N
Chauf21 schreef:Het blijkt maar weer dat de natuur zich niet heel eenvoudig laat voorspellen. Als het noodweer een paar uur eerder was gekomen, had de nooddienstregeling veel beter tot haar recht gekomen. Helaas kon niemand dit gisteravond voorspellen. Mensen die nu gaan roepen dat het allemaal overdreven was hebben het dan ook bij het verkeerde eind, is mijn mening. Wellicht hadden een paar dingen beter gekund (de materieelinzet, beschikbaarheid actuele reisinformatie), maar de keuze om over te gaan op een nooddienstregeling lijkt mij terecht geweest.
Het weer is inderdaad niet te voorspellen, maar vanochtend was al bekend dat het noodweer niet al om 12.00 uur het land binnen zou trekken. Later op de dag heeft de ANWB bijvoorbeeld ook haar waarschuwing weer ingetrokken. Het is al heel wat dat NS tegenwoordig na alle winterellende een noodplan klaar heeft liggen, maar het zou nog beter zijn als dit plan meer flexibiliteit bood: de nooddienstregeling had zelfs 18 uur nog in kunnen gaan.

En er wordt terecht geklaagd over de materieelinzet. Juist dat is iets wat prima in een noodplan al lang van tevoren bedacht zou kunnen worden, zou je zeggen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door webguy »

Geert schreef:Nee, het is niet logisch dat de website uitvalt. NS weet ook wel dat op dit soort dagen extra veel reisinformatie verstrekt gaat worden en met alle cloudoplossingen van tegenwoordig is het heel goed mogelijk om tijdelijk extra capaciteit bij te huren.
Overigens gaat het hele serververhaal alleen om de website die druk wordt bezocht: waarom is het wel mogelijk om met de mobiele site/app reizen te plannen? Als het inderdaad echt veelvoudig gebruik van de reisplanner was dan zou het inderdaad uit te leggen zijn, maar nu faalt de loadbalancer ofzo omdat webservers dood gaan. Lijkt me ook een probleem met de software, terwijl de backend (de reisplanner), prima lijkt te werken...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Geert »

En als die site dan toch zo instabiel is, plaats van in ieder geval een zinnige noodpagina met een duidelijke stavaza. Sowieso, waarom is het niet op de NS-site te vinden welke treinen opgeheven zijn en moet je dat op een site als Somda vinden? Plan het maar met de reisplanner die het de helft van de tijd niet doet :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Caspar »

Wat ik wel onverkoopbaar vind is dat we vanmiddag de treinen van de s4500 met losse 4tjes zagen rijden in de spits, terwijl ze de enig overgebleven treinen waren tussen Amsterdam en Hoorn/Enkhuizen. Normaal rijden er drie ritten met 8 bakken Virm, nu reden ze met 4 bakken. De reizigers van de s3300 en de s14500 moesten daar ook nog eens bij... En de opstelspoortjes in Hoorn puilden uit met leeg mat... :roll:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door fogeltje »

The best schreef:En Zuid-Limburg is ook al niet te bereiken per trein en rond Den Bosch zijn er ook al problemen. Gaat toch best hard.
Dan kan men toch nog altijd via Nijmegen en Venlo omreizen?
"Een touringcar is geen bus"
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door The best »

fogeltje schreef:
The best schreef:En Zuid-Limburg is ook al niet te bereiken per trein en rond Den Bosch zijn er ook al problemen. Gaat toch best hard.
Dan kan men toch nog altijd via Nijmegen en Venlo omreizen?
Daar had ik even niet aan gedacht, wel een gigantische omweg natuurlijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS: bussen bij Amersfoort CS wegens noodweer

Bericht door Daniel »

NS: bussen bij Amersfoort CS wegens noodweer
Geplaatst op: dinsdag 28 juni 2011 23:05
Laatst bijgewerkt: dinsdag 28 juni 2011 23:06


AMERSFOORT - De Nederlandse Spoorwegen gaan de komende uren bussen neerzetten bij station Amersfoort. Die zullen woensdag worden ingezet als het noodweer dusdanige schade veroorzaakt aan het spoornet dat treinen uitvallen.
Voor Amersfoort is gekozen omdat het noodweer naar verwachting woensdagochtend het land via het noordoosten zal verlaten. Dat maakten de NS en ProRail dinsdagavond bekend.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door webguy »

Zojuist vlogen Arnhem-Winterswijk en Amersfoort - Ede/Wageningen er ook uit...
Afbeelding
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door The best »

Heeft Arnhem-Winterswijk het nog lang volgehouden.
Laatst gewijzigd door Daniel op di 28 jun 2011, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: compleet overbodige quote verwijderd
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Chauf21 »

En Fles maar roepen dat er niets aan de hand is ;)

Afbeelding [Mobiele post]
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Thom91 »

The best schreef:Heeft Arnhem-Winterswijk het nog lang volgehouden.
Enige aparte is dat er op de avs van stations niks te zien is..

edit:
de volledige randstad ligt er nog goed bij..
Voor zover Asd-Ut-Rtd-Gvc... (Met uitzondering Shl, maar daar is gewoon minder en niet geen verkeer)
We worder keertje ontzien! :D
s800 ut-Asd rijdt ook weer, andersom weer niet ;)
Laatst gewijzigd door Thom91 op di 28 jun 2011, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Aking »

The best schreef:Heeft Arnhem-Winterswijk het nog lang volgehouden.
Dat heeft er eerder vandaag al een keer uitgelegen, dus daar waren de troepen misschien nog paraat...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door fogeltje »

The best schreef:
fogeltje schreef:Dan kan men toch nog altijd via Nijmegen en Venlo omreizen?
Daar had ik even niet aan gedacht, wel een gigantische omweg natuurlijk.
Ja, vooral omdat ik later las dat er tussen Ht en Oss ook wat mis was, dan wordt de omweg altijd via Arnhem, dat is wel heel erg gigantisch.

EDIT: Ik zie op het kaartje dat dit ook niet kan, enige optie lijkt wel via Tiel te zijn om nog in Arnhem te komen.
"Een touringcar is geen bus"
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door The best »

fogeltje schreef:Ja, vooral omdat ik later las dat er tussen Ht en Oss ook wat mis was, dan wordt de omweg altijd via Arnhem, dat is wel heel erg gigantisch.

EDIT: Ik zie op het kaartje dat dit ook niet kan, enige optie lijkt wel via Tiel te zijn om nog in Arnhem te komen.
Onmogelijk dus (zeker rond dit tijdstip).
Laatst gewijzigd door webguy op di 28 jun 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote te lang!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Fles »

The best schreef:
fogeltje schreef:
The best schreef:En Zuid-Limburg is ook al niet te bereiken per trein en rond Den Bosch zijn er ook al problemen. Gaat toch best hard.
Dan kan men toch nog altijd via Nijmegen en Venlo omreizen?
Daar had ik even niet aan gedacht, wel een gigantische omweg natuurlijk.
Is qua capaciteit ook niet meer dan een theoretische optie. Nog afgezien van het feit dat als er ERGENS bomen op de rails vallen.... Etc :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Daniel »

Tja, na de nooddienstregeling staat er natuurlijk het een en ander op de verkeerde plek...
Teletekst 751/7 schreef:Om logistieke redenen rijden op de
volgende trajecten minder treinen:

* Amersfoort-Deventer
* Utrecht-Naarden Bussum-Almere
* Rotterdam-Vlaardingen
* Amsterdam-Enkhuizen
* Zandvoort-Haarlem
* Breukelen-Veenendaal Centrum
Tussen Roermond en Weert om logistieke redenen geheel geen treinen trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Klaasje »

Ik ben maar niet via Weesp gegaan op mijn reis Almere-Amersfoort. Connexxion heeft me vanmorgen een eind op weg geholpen. *O*
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Justin »

Mn vriend had gelukkig geen problemen met de s2100 heen en weer :).
Wel zag ik enkele s2200 met dubbel DD-AR rijden...

Zelf heb ik vanochtend gewoon de t5020 vanaf Ddr naar Dtz kunnen pakken :). In deze hoek reed alles vanochtend gewoon gelukkig *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS waarschuwt voor noodweer

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:En Fles maar roepen dat er niets aan de hand is ;)
Was er ook niet. In ieder geval geen reden om nooddienst te gaan rijden :P Maar goed, daar heb ik gisteren op Fok al genoeg ruzie over lopen maken :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten