NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31445
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Suus » Do 30 Jun 2011, 01:28

Het nummer van de klantenservice is 0900 - 2021163
Het storingsnummer voor kaartautomaten WAS 0800 - 0540. Tegenwoordig moet je naar het 0900-nummer bellen, je schijnt een bandje te krijgen als je toch naar het 0800-nummer belt.
Rame à l'approche

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor willy84 » Do 30 Jun 2011, 05:53

Oke, bedankt. Mocht ik zoiets meemaken dan zal ik dit topic raadplegen en het nummer opzoeken en bellen (A)
immer kwaliteits posts

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor iljitsch » Do 30 Jun 2011, 08:24

Ik vind dat zo walgelijk, dat je bedrijven alleen op die dure 900-nummers kan bellen. Vooral als je mobiel belt gaat dit erg hard.

Maar in dit soort gevallen heb je sowieso niks aan dit nummer want het is open van 8 tot 18 uur.

Ik weet niet wat de NS op twitter doet, maar op mijn vraag "@NS_Online Ik las in de krant over mensen die vast zaten in een lege trein naar de stalling. Wat kan je het best doen als je dat overkomt?" gisteravond is op dit moment nog geen antwoord en ook geen andere berichten sinds 18 - 19 u gister.

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Stefan » Do 30 Jun 2011, 09:02

Dure 0900-nummers? :) Kijk hier eens en zoek maar naar Nederlandse Spoorwegen! ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Freek » Do 30 Jun 2011, 09:13

NS zit niet 24 uur per dag achter Twitter. Er wordt volgens mij 1 shift gedraaid en zelfs dan wordt/kan er niet op alle berichten gereageerd.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3253
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Aking » Do 30 Jun 2011, 09:16

Bee schreef:Het nummer van de klantenservice is 0900 - 2021163
Het storingsnummer voor kaartautomaten WAS 0800 - 0540. Tegenwoordig moet je naar het 0900-nummer bellen, je schijnt een bandje te krijgen als je toch naar het 0800-nummer belt.


Ik heb gister anders gewoon nog het 0800 nummer gebeld, en ik kreeg enkel een mededeling dat er nog een wachtende voor mij was...
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

TomSteyl
Berichten: 174
Lid geworden op: Ma 25 Mei 2009, 14:33

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor TomSteyl » Do 30 Jun 2011, 11:56

0800-0203606 (volgens mij bemand door personeel wat ook de informatiezuilen bedient)
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.

2015: (09-11)
Trein: 1500 km · Metro: 0 km · Tram: 6 km · Bus: 219 km · Veer: 2 km · Auto: >7000 km

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor VIRM » Do 30 Jun 2011, 12:24

Inderdaad, dat Twitter-account van NS_online wordt echt niet 24 uur per dag beheerd.
Maar ze wensen je wel altijd heel droog een "fijne dag"...

In dit soort gevallen lijkt 112 bellen mij beter, nadat je (indien mogelijk) op de machnistencabine hebt gebonkt.
Beul van de blindegeleidelijn

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor iljitsch » Do 30 Jun 2011, 12:55

Zou een fik stoken in de afvalbak helpen? Ik kan me voorstellen dat in die moderne treinen wel een brandmelder zit. :twisted:

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor find_your_spot » Do 30 Jun 2011, 13:44

huibf schreef:Deze wordt 24 uur per dag in de gaten gehouden en op gereageerd door de medewerkers die die twitter beheren.

Dat account wordt helemaal niet 24 uur per dag beheerd. Meestal na 24:00 is het afgelopen met de tweets en ook als je 's nachts een tweet stuurt krijg je pas de volgende ochtend na 07:00 antwoord.

Overigens had ik vroeger voor dit soort rampen altijd een fluitje op m'n sleutelbos zitten om snel gevaar te kunnen aangeven.
Zou een machinist dat 12 SLT bakken voorop horen als je met 120 km/u op een fluitje blaast met een open deur?

iljitsch schreef:Ik vind dat zo walgelijk, dat je bedrijven alleen op die dure 900-nummers kan bellen. Vooral als je mobiel belt gaat dit erg hard.

Zelf maak ik vaak gebruik van 0800 8734 636 voor al je NS OV-chipkaart vragen en anders 030 235 40 00 voor de NS Klantenservice lokaal tarief.

Voor iedereen die niet 112 durft te bellen of 0900-TUIG (0900 8844) te duur vindt, bel dan 0343 57 8844 lokaal tarief
For Your Railroad Adventures

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Freek » Do 30 Jun 2011, 17:28

Gelukkig bel je voor 0900 8844 ook het lokale tarief.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor iljitsch » Do 30 Jun 2011, 17:29

Bij de meeste mobiele abonnementen komt het 0900-tarief bovenop wat je normaal al per minuut betaalt, dus een 0900-nummer met 3 cent per minuut is dus toch duurder dan een normaal nummer.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Chauf21 » Do 30 Jun 2011, 19:29

0900-8844 wordt niet (altijd) door alle providers gezien als een 0900-nummer. Het kan best zijn dat het bellen naar 0900-8844 binnen je belbundel valt. Bij mij staat dat in ieder geval in mijn voorwaarden.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor find_your_spot » Do 30 Jun 2011, 19:37

Freek schreef:Gelukkig bel je voor 0900 8844 ook het lokale tarief.

Als je opbelt hoor je er achteraan ""plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon""

Zelf een keer met T-Mobile iPhone abonnement gebeld en zat na een gesprek van 10 minuten gelijk € 1,87 buiten m'n bundel!

Beter sla je dat 0343 nummer op in je mobiel, mocht je wel eens Geen Spoed, Wel Politie nodig hebben.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25077
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Daniel » Do 30 Jun 2011, 20:06

Bee schreef:Het storingsnummer voor kaartautomaten WAS 0800 - 0540. Tegenwoordig moet je naar het 0900-nummer bellen, je schijnt een bandje te krijgen als je toch naar het 0800-nummer belt.

Dan mogen ze in Amersfoort wel wat updaten... alle kaartautomaten zijn daar nog gewoon voorzien van het 0800-nummer.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31445
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Berichtdoor Suus » Do 30 Jun 2011, 20:21

Duurt eeuwen voordat zoiets is aangepast, waarschijnlijk als er een nieuw model kaartautomaat in aantocht is gaat men die oude eens van de juiste stickers voorzien.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten