Pagina 2 van 2

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 01:28
door Suus
Het nummer van de klantenservice is 0900 - 2021163
Het storingsnummer voor kaartautomaten WAS 0800 - 0540. Tegenwoordig moet je naar het 0900-nummer bellen, je schijnt een bandje te krijgen als je toch naar het 0800-nummer belt.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 05:53
door willy84
Oke, bedankt. Mocht ik zoiets meemaken dan zal ik dit topic raadplegen en het nummer opzoeken en bellen (A)

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 08:24
door iljitsch
Ik vind dat zo walgelijk, dat je bedrijven alleen op die dure 900-nummers kan bellen. Vooral als je mobiel belt gaat dit erg hard.

Maar in dit soort gevallen heb je sowieso niks aan dit nummer want het is open van 8 tot 18 uur.

Ik weet niet wat de NS op twitter doet, maar op mijn vraag "@NS_Online Ik las in de krant over mensen die vast zaten in een lege trein naar de stalling. Wat kan je het best doen als je dat overkomt?" gisteravond is op dit moment nog geen antwoord en ook geen andere berichten sinds 18 - 19 u gister.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 09:02
door Stefan
Dure 0900-nummers? :) Kijk hier eens en zoek maar naar Nederlandse Spoorwegen! ;)

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 09:13
door Freek
NS zit niet 24 uur per dag achter Twitter. Er wordt volgens mij 1 shift gedraaid en zelfs dan wordt/kan er niet op alle berichten gereageerd.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 09:16
door Aking
Bee schreef:Het nummer van de klantenservice is 0900 - 2021163
Het storingsnummer voor kaartautomaten WAS 0800 - 0540. Tegenwoordig moet je naar het 0900-nummer bellen, je schijnt een bandje te krijgen als je toch naar het 0800-nummer belt.
Ik heb gister anders gewoon nog het 0800 nummer gebeld, en ik kreeg enkel een mededeling dat er nog een wachtende voor mij was...

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 11:56
door TomSteyl
0800-0203606 (volgens mij bemand door personeel wat ook de informatiezuilen bedient)

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:24
door VIRM
Inderdaad, dat Twitter-account van NS_online wordt echt niet 24 uur per dag beheerd.
Maar ze wensen je wel altijd heel droog een "fijne dag"...

In dit soort gevallen lijkt 112 bellen mij beter, nadat je (indien mogelijk) op de machnistencabine hebt gebonkt.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:55
door iljitsch
Zou een fik stoken in de afvalbak helpen? Ik kan me voorstellen dat in die moderne treinen wel een brandmelder zit. :twisted:

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 13:44
door find_your_spot
huibf schreef: Deze wordt 24 uur per dag in de gaten gehouden en op gereageerd door de medewerkers die die twitter beheren.
Dat account wordt helemaal niet 24 uur per dag beheerd. Meestal na 24:00 is het afgelopen met de tweets en ook als je 's nachts een tweet stuurt krijg je pas de volgende ochtend na 07:00 antwoord.

Overigens had ik vroeger voor dit soort rampen altijd een fluitje op m'n sleutelbos zitten om snel gevaar te kunnen aangeven.
Zou een machinist dat 12 SLT bakken voorop horen als je met 120 km/u op een fluitje blaast met een open deur?
iljitsch schreef:Ik vind dat zo walgelijk, dat je bedrijven alleen op die dure 900-nummers kan bellen. Vooral als je mobiel belt gaat dit erg hard.
Zelf maak ik vaak gebruik van 0800 8734 636 voor al je NS OV-chipkaart vragen en anders 030 235 40 00 voor de NS Klantenservice lokaal tarief.

Voor iedereen die niet 112 durft te bellen of 0900-TUIG (0900 8844) te duur vindt, bel dan 0343 57 8844 lokaal tarief

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 17:28
door Freek
Gelukkig bel je voor 0900 8844 ook het lokale tarief.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 17:29
door iljitsch
Bij de meeste mobiele abonnementen komt het 0900-tarief bovenop wat je normaal al per minuut betaalt, dus een 0900-nummer met 3 cent per minuut is dus toch duurder dan een normaal nummer.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 19:29
door Chauf21
0900-8844 wordt niet (altijd) door alle providers gezien als een 0900-nummer. Het kan best zijn dat het bellen naar 0900-8844 binnen je belbundel valt. Bij mij staat dat in ieder geval in mijn voorwaarden.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 19:37
door find_your_spot
Freek schreef:Gelukkig bel je voor 0900 8844 ook het lokale tarief.
Als je opbelt hoor je er achteraan ""plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon""

Zelf een keer met T-Mobile iPhone abonnement gebeld en zat na een gesprek van 10 minuten gelijk € 1,87 buiten m'n bundel!

Beter sla je dat 0343 nummer op in je mobiel, mocht je wel eens Geen Spoed, Wel Politie nodig hebben.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 20:06
door Daniel
Bee schreef:Het storingsnummer voor kaartautomaten WAS 0800 - 0540. Tegenwoordig moet je naar het 0900-nummer bellen, je schijnt een bandje te krijgen als je toch naar het 0800-nummer belt.
Dan mogen ze in Amersfoort wel wat updaten... alle kaartautomaten zijn daar nog gewoon voorzien van het 0800-nummer.

Re: NS vergeet reizigers in stoptrein van Den Bosch naar Utr

Geplaatst: do 30 jun 2011, 20:21
door Suus
Duurt eeuwen voordat zoiets is aangepast, waarschijnlijk als er een nieuw model kaartautomaat in aantocht is gaat men die oude eens van de juiste stickers voorzien.