NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Ardan »

Als ik een beetje bijtijds in de bus stap 's ochtends zie ik altijd een stapel Spitsen liggen op de wielkast voor de invalidenplaats. Of de chauffeurs bij begin dienst er een aantal meevragen bij de uitdelert om ze in de bus te leggen weet ik niet, er ligt iig geen echt krantenrekje zoals de bussen hier dat wel hadden in het CXX-tijdperk.
Achter in de bus struikel ik wel met regelmaat over de krantenvodjes die op de vloer zijn neergekwakt.
Zelf probeer ik terwijl ik in de trein naar een zitplekje loop altijd alledrie de krantjes te pakken te krijgen. Alledrie vind ik ze op hun eigen manier interessant, maar ik lees ze altijd in een bepaalde volgorde, Pers-Spits-Metro.
De Pers lees ik voor het 'diepe' nieuws over de politiek en dergelijke. Vind ik vaak niet bijster interessant en ik lees selectief, maar sommige zaken zijn wel belangrijk om van op de hoogte te zijn.
Spits lees ik om op een 'scannende' manier te lezen en snel op de hoogte te zijn van de rampen en branden. Het is een SBS6-achtig krantje, Shownieuws zo u wilt, en nee, ik vind SBS6 geen goede zender, maar ik ben wel snel op de hoogte. Daarna lees ik nog de Metro, die mij wel het meest aanspreekt. Er staan artikelen in die ik interessant vind (ik hoor inderdaad ook bij hun doelgroep), de meningenpagina vind ik altijd wel geinig (jammer dat Scribbly weg is, after all), uitgaansnieuws, dat soort dingetjes..

En als ik een flinke stapel op mijn plaats zie liggen dan dump ik die in het bagagerek. Ook als ik mijn krantjes uitgelezen heb.
Toen DAG nog bestond, lang lang geleden, en toen ICL nog reed, heb ik eens toen ik een wagon voor mezelf had, die wagon voor de grap helemaal leeggeruimd met krantjes en netjes gesorteerd op vier stapels gelegd in het kofferrek vóór in de wagon. Eens kijken hoeveel ik had. Dat waren flinke stapels zo na de ochtendspits :O Iets van 50 krantjes had ik toen uit één wagon opgeruimd :shock:
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Mark »

Dat staat me op de één of andere manier nog bij van wijlen DDM-1, daar struikelde je ook standaard over de kranten.
Wel logisch, die rijtuigen werden natuurlijk alleen doordeweeks en voornamelijk in de spits ingezet.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Als ik een beetje bijtijds in de bus stap 's ochtends zie ik altijd een stapel Spitsen liggen op de wielkast voor de invalidenplaats. Of de chauffeurs bij begin dienst er een aantal meevragen bij de uitdelert om ze in de bus te leggen weet ik niet, er ligt iig geen echt krantenrekje zoals de bussen hier dat wel hadden in het CXX-tijdperk.
Geen krantenrekje is vaak een indicatie dat de kranten die er liggen door de chauffeur in de bus gelegd zijn...

Was in Dordrecht altijd wel een leuk gezicht toen ik daar met de eerste bus aankwam. Eerste chauffeur die aankwam liep dan naar de Spits-uitdelers en maakte vervolgens een rondje over het busstation om al z'n collega's te voorzien. De vroege ritten hadden toch veel te veel rijtijd dus dat kon makkelijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
borsjea
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:09

Re: NS bant Spits en De Pers op diverse stations

Bericht door borsjea »

Ik reis dagelijks met sneltram 51 tussen Poortwachter en Watterlooplein.
Op station Poortwachter staan twee bakken voor de Spits helaas de afgelopen vijf weken rond 7:10 geen enkel exemplaar aangetroffen, verspreiding is zin's het vertrek van de uitdeelster een aantal jaren geleden een regelrechte ramp op dit station, je grijpt vaker mis dan raak. Al diverse keren via email geklaagt.
Gelukig vindt ik zo nu en dan een exemplaar in het metrostel of ligt er nog wat op station Waterlooplein uitgang Hortus.

Zin's deze week moet ik gebruik maken van de pendelbus en stap dus uit op Amstel, er staan op dit station diverse bakken voor de Metro en Pers helaas lag hier de afgelopen week rond 7:45 geen enkel exemplaar in, wel had de uitdeler van de Spits nog enkele exemplaren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten