NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Daniel »

Ja maar dan geeft de abonnementenwijzer nogsteeds adviezen voor andere producten dan alleen de nieuwe abonnementen. En ik reageerde op de stelling van Ennes dat hij alleen adviseerde over de nieuwe abonnementen. Was dat het geval geweest dan had ik het advies gekregen om AltijdVrij te nemen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

Nu begrijp ik er helemaal niks meer van. Hoe komt dan de OV-jaarkaart uit dat ding rollen? Ik dacht al bijna dat die niet meer bestond.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

Weet iemand trouwens of je een nieuw abonnement op de originele VDU-kaart kan zetten, namelijk in combinatie met Weekend Vrij?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Geert »

En je wilt de VDU behouden of dat niet?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Ennes »

visgraat schreef:Weet iemand trouwens of je een nieuw abonnement op de originele VDU-kaart kan zetten, namelijk in combinatie met Weekend Vrij?
Als je VDU nog geldig is kan er geen ander hoofdabonnement op dezelfde kaart staan.
dan zou je met 2 chipkaarten moeten gaan werken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

Ok, ik dacht dat iemand anders dat wel had. Maar dat kan dus niet? Jammer. Ik zal zelf ook met twee moeten reizen, omdat ik een studentenreisproduct heb en het weekend het Weekend Vrij. Op zich werkt het als je niet incheckt. Een conducteur zij laatst: Als een collega er niet uitkomt uitkomt, moet je zeggen dat hij/zij moet doorzappen naar het NS Weekend Vrij. Maar als het goed is wordt 't eraf gehaald.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Geert »

Officieel moet je inchecken bij de nieuwe abonnementen (itt de oude abonnementen), dus ik weet niet of het verstandig is om dat dan niet te doen...
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

Als ik het wel doe, wordt er afgerekend, omdat die dan het SRP-week leest (weliswaar met korting). Overigens vind ik het wel vreemd dat ik per se moet inchecken. Ik dacht dat NS dat pas vanaf 2013 wilde verplichten.

Is de volgende regel uit de bevestiging per e-mail alles om mij duidelijk te maken dat ik verplicht ben in te checken?
- Vergeet niet in te checken voordat u aan uw reis begint.
Op de site kan ik het zo niet vinden:

http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/ni ... onnementen

Al met al vind ik dat NS niet echt een poot heeft om te staan als ze echt moeilijk zouden gaan doen als ik niet zou inchecken. Dan zouden ze het echt beter moeten vermelden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Suus »

In de voorwaarden van alle abonnementen:
Inleiding schreef:Wat is een Abonnement en wat kunt u er mee?
Een Abonnement is een contract tussen u en NS Reizigers B.V. (NS). Op basis van
dat contract zal NS er voor zorg dragen dat u met korting vervoerbewijzen kunt aanschaffen voor bepaalde reizen in het openbaar vervoer. Het Abonnement geeft
u dus geen recht op vervoer maar het recht om vervoerbewijzen met korting aan te schaffen. Afhankelijk van uw Abonnement kan die korting oplopen tot 100%, zodat u feitelijk zonder extra kosten kunt reizen.
Hoe schaft u een vervoerbewijs aan?
Door het inchecken én uitchecken heeft u een vervoerbewijs en dus een reisrecht zodat u niet zwart rijdt. Uiteraard dient het inchecken en uitchecken wel op een geldige manier te gebeuren. Vervoerbewijzen schaft u dus aan door steeds bij de vervoerder met wie u reist, in te checken én uit te checken of (indien dat nodig is) bij elk vervoermiddel in te checken én uit te checken. Op ns.nl/ov-chipkaart kunt u onder meer lezen hoe u kunt controleren of uw incheck gelukt is.
Is het inchecken en uitchecken nu een betaalbewijs of een vervoerbewijs?
Allebei. Door het in- en uitchecken schaft u een vervoerbewijs aan. En in het geval
de reis wordt gemaakt door gebruik te maken van reizen op saldo, dient het in- en uitchecken ook als betaalbewijs.
Artikel 5.9 schreef:5.9 NS heeft het recht om het Abonnement met onmiddellijke ingang op te zeggen en/of OV-chipkaart te blokkeren en/ of in beslag te nemen en/of u een boete op te leggen en/of uw Instaptarief te verhogen, indien u fraudeert met of misbruik maakt van het Abonnement of de OV-chipkaart of indien er met uw OV-chipkaart is gefraudeerd.
De in de vorige zin genoemde boete wordt bepaald aan de hand van de ernst van het misbruik of fraude en bedraagt per Rit ten hoogste de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag voor de gereisde klasse plus het bedrag ter grootte van de Wettelijke verhoging.
Het in de eerste zin van dit lid bedoelde verhoogde Instaptarief bedraagt maximaal de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag, eerste klas.
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:
• Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat een Check-in of
Check-uit bij herhaling ontbreekt terwijl dit wel had moeten plaatsvinden;
Artikel 13.2 schreef:13.2 Inchecken en uitchecken is verplicht. Elke reis met NS moet worden vastgelegd, doordat u voordat u instapt in de trein, incheckt. Bij het Inchecken wordt een Instaptarief ingehouden van uw kaart. In ieder geval na beëindiging van de reis met NS moet u uitchecken, waarna de Ritprijs kan worden bepaald en verrekend met het ingehouden Instaptarief en, bij een Ritprijs die hoger is dan het Instaptarief, met het saldo op uw OV-chipkaart. Indien u de halte of het station verlaat om later uw reis weer voort te zetten moet u ook uitchecken en bij voortzetting van de reis weer inchecken.
Artikel 13.21 schreef:13.21 Steedsalsunietinchecktineensituatiewaarinuhiertoeverplichtbenten steeds wanneer u niet uitcheckt in een situatie waarin u hiertoe verplicht bent en er geen sprake is van schuld van NS, reist u zonder geldig vervoerbewijs
of heeft u zonder geldig vervoerbewijs gereden. NS heeft in dat geval het recht u de Ritprijs en de Wettelijke Verhoging op te leggen. Bij herhaalde schending van de incheck- of uitcheckplicht kan NS het Instaptarief dat voor u geldt, verhogen en NS kan ook uw OV-chipkaart blokkeren, uw Abonnement opzeggen en u de toegang tot stations en treinen, die geëxploiteerd worden door NS, weigeren.
Tenslotte staat op de pagina over het Weekend Vrij abonnement:
Altijd in- en uitchecken
In- en uitchecken is nodig bij elk abonnement. Als u wel incheckt maar niet uitcheckt, kan het OV chipkaartsysteem de ritprijs niet berekenen. U bent dan het instaptarief kwijt en u heeft formeel niet betaald. Bovendien heeft u dan geen recht op de regeling Geld Terug Bij Vertraging.
Kortom, je moet inchecken, geen discussie over mogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Chauf21 »

visgraat schreef:Overigens vind ik het wel vreemd dat ik per se moet inchecken. Ik dacht dat NS dat pas vanaf 2013 wilde verplichten.
Het is mede bedoeld om de controle te vereenvoudigen. Met de wirwar aan kaartjes en de bijbehorende geldigheid kan er discussie ontstaan of een kaartje wel of niet geldig is. Met de nieuwe abonnementen is die discussie er niet meer (of althans, niet meer in de trein met de conducteur); alleen een ingecheckte kaart is geldig.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door reisthijs »

Wat een gezeur zeg, gewoon kaart scannen, apparaat zegt 'bliep: "weekend vrij" '(of je nu wel of niet ingecheckt bent), conducteur weet heus wel dat het zaterdag is, hoezo is dat reden voor discussie? Hier is dus alweer een vervoerder bezig het zichzelf makkelijk te maken en al het 'gedoe' aan de reizigers over te laten. :neg:
visgraat schreef:Overigens vind ik het wel vreemd dat ik per se moet inchecken. Ik dacht dat NS dat pas vanaf 2013 wilde verplichten.
Zo vreemd is het niet dat ze die verplichting nu meteen al stellen: nu kunnen ze het vanaf het begin in de voorwaarden van de nieuwe abonnementen zetten om die voorwaarden niet een jaar later alsnog aan te moeten passen.

Zoals alles met de OV-chipkaart voert NS dat verplicht-altijd-inchecken stapsgewijs in (zoals het reizen-op-saldo ook langzaam voor steeds meer groepen mogelijk wordt), door dus steeds een volgend groep reizigers te gaan verplichten in te checken. Nu dus de reizigers met de nieuwe abonnementen, straks alle studenten, de jaarkaarthouders enz. totdat uiteindelijk iedereen altijd moet inchecken. En dat moment is dus (als het aan NS ligt) uiterlijk eind 2012.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Chauf21 »

reisthijs schreef:Wat een gezeur zeg, gewoon kaart scannen, apparaat zegt 'bliep: "weekend vrij" '(of je nu wel of niet ingecheckt bent), conducteur weet heus wel dat het zaterdag is, hoezo is dat reden voor discussie? Hier is dus alweer een vervoerder bezig het zichzelf makkelijk te maken en al het 'gedoe' aan de reizigers over te laten. :neg:
En Weekend Vrij, geldt dat ook al op vrijdagavond? Of vrijdagmiddag? Studenten hebben blijkbaar andere tijden? Sommige reizigers hebben een Voordeelurenabonnement en andere mogen weer niet met korting in de avondspits. Hoe zit het dan als je met Dal Vrij reist en een kaartje voor zowel voor, in als na de vrijdagavondspits nodig hebt? Wat voor kaartje moet je hebben dan? Allemaal gedoe en gezeur, dat moet je niet willen hebben in de trein. Met het verplicht inchecken vereenvoudig je alles en is de controle nog eens makkelijker ook.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Officieel moet je inchecken bij de nieuwe abonnementen (itt de oude abonnementen), dus ik weet niet of het verstandig is om dat dan niet te doen...
Niet inchecken met de nieuwe abonnementen staat gelijk aan zwartrijden, het incheckmoment bepaald immers je kortingsrecht. dus niet inchecken is bij controle een kaartje + wettelijke verhoging.
simpeler kan het eigenlijk niet. Alle nieuwe abonnementen zijn chipkaart producten, dus met het bijbehorende in en uitchecken.

en voor de kaarten met verschillende kortings periodes geldt:
in de kortings periode inchecken = hele rit met korting reizen,
buiten de kortingsperiode inchecken = hele rit vol tarief
en de altijd voordeel abonnementen is in de spits inchecken de hele rit = 20%, en buiten de spits = hele rit 40%
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Ennes »

visgraat schreef:Als ik het wel doe, wordt er afgerekend, omdat die dan het SRP-week leest (weliswaar met korting). Overigens vind ik het wel vreemd dat ik per se moet inchecken. Ik dacht dat NS dat pas vanaf 2013 wilde verplichten.

Is de volgende regel uit de bevestiging per e-mail alles om mij duidelijk te maken dat ik verplicht ben in te checken?
- Vergeet niet in te checken voordat u aan uw reis begint.
Op de site kan ik het zo niet vinden:

http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/ni ... onnementen

Al met al vind ik dat NS niet echt een poot heeft om te staan als ze echt moeilijk zouden gaan doen als ik niet zou inchecken. Dan zouden ze het echt beter moeten vermelden.
Jij als gebruiker bent verplicht de voorwaarden van het product te kennen, je hebt dus geen poot om op te staan, dan had je het beter moeten lezen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door find_your_spot »

Wat moet je trouwens met een VDU en een SRP tegelijk?
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door webguy »

Als je het slim stelt bij klantenservice kan je de VDU tussentijds opzeggen en geld terug krijgen voor de rest van abonnementsduur.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

find_your_spot schreef:Wat moet je trouwens met een VDU en een SRP tegelijk?
Ik heb een SPR-Week + NS-Weekend Vrij
Familielid van mij heeft VDU + NS-Weekend Vrij

Beide kunnen achteraf niet op een kaart samen. Dat was fout gegaan. Het wordt er af gehaald per volgende maand, maar tot die tijd ga ik in het weekend niet betalen voor reizen in het weekend. Ik heb er een abonnement voor om vrij te reizen en daar heb ik voor betaald. Als ik niet alsnog voor de ritten wil gaan betalen, moet ik niet in- en uitchecken. Dat dat officieel moet en ik volgens de voorwaarden zwart reis, is maar zo. Dat risico neem ik dan. Ik heb nu een aantal conducteurs gehad en de meeste vonden het wel goed. Een zei zelfs: "Zeg even bij de controle dat hij/zij door moet zappen. Dan is het goed."

Die voorwaarden zijn natuurlijk niet omheen te komen, maar naar de reiziger vind ik dat de volgende dingen wel beter kunnen:

- Buiten de voorwaarden wordt niet duidelijk vermeld dat een reiziger met een nieuw abonnement verplicht is in te checken.
- In de voorwaarden wordt gesproken van een ritprijs. Maar is dit wel altijd aan de orde. Met een vrij abonnement heb je dan een ritprijs van 0 euro. Dat zou dan nog kunnen, maar: "Bij het Inchecken wordt een Instaptarief ingehouden van uw kaart." Is er wel altijd sprake van inhouden van een instaptarief bij een Vrij abonnement. Naar mijn idee niet. Of is dit ook 0 euro? Vermeldt dit dan expliciet.
- De ene persoon met een abonnement moet wel per se inchecken, de ander mag nog gewoon een kaartje kopen. Het is al ingewikkeld genoeg.
- Bepaalde abonnementen kunnen niet samen op een OV-Chipkaart. Als je dat toch doet, krijg je geen foutmelding, maar wordt je reisproduct gewoon op de kaart gezet en ziet de kaartlezer maar één abonnement ipv twee.
webguy schreef:Als je het slim stelt bij klantenservice kan je de VDU tussentijds opzeggen en geld terug krijgen voor de rest van abonnementsduur.
Die willen we juist houden om ook in de namiddag met korting te kunnen reizen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door Ennes »

visgraat schreef:
find_your_spot schreef:Wat moet je trouwens met een VDU en een SRP tegelijk?
Ik heb een SPR-Week + NS-Weekend Vrij
Familielid van mij heeft VDU + NS-Weekend Vrij

Beide kunnen achteraf niet op een kaart samen. Dat was fout gegaan. Het wordt er af gehaald per volgende maand, maar tot die tijd ga ik in het weekend niet betalen voor reizen in het weekend. Ik heb er een abonnement voor om vrij te reizen en daar heb ik voor betaald. Als ik niet alsnog voor de ritten wil gaan betalen, moet ik niet in- en uitchecken. Dat dat officieel moet en ik volgens de voorwaarden zwart reis, is maar zo. Dat risico neem ik dan. Ik heb nu een aantal conducteurs gehad en de meeste vonden het wel goed. Een zei zelfs: "Zeg even bij de controle dat hij/zij door moet zappen. Dan is het goed."

Die voorwaarden zijn natuurlijk niet omheen te komen, maar naar de reiziger vind ik dat de volgende dingen wel beter kunnen:

- Buiten de voorwaarden wordt niet duidelijk vermeld dat een reiziger met een nieuw abonnement verplicht is in te checken.
- In de voorwaarden wordt gesproken van een ritprijs. Maar is dit wel altijd aan de orde. Met een vrij abonnement heb je dan een ritprijs van 0 euro. Dat zou dan nog kunnen, maar: "Bij het Inchecken wordt een Instaptarief ingehouden van uw kaart." Is er wel altijd sprake van inhouden van een instaptarief bij een Vrij abonnement. Naar mijn idee niet. Of is dit ook 0 euro? Vermeldt dit dan expliciet.
- De ene persoon met een abonnement moet wel per se inchecken, de ander mag nog gewoon een kaartje kopen. Het is al ingewikkeld genoeg.
- Bepaalde abonnementen kunnen niet samen op een OV-Chipkaart. Als je dat toch doet, krijg je geen foutmelding, maar wordt je reisproduct gewoon op de kaart gezet en ziet de kaartlezer maar één abonnement ipv twee.
webguy schreef:Als je het slim stelt bij klantenservice kan je de VDU tussentijds opzeggen en geld terug krijgen voor de rest van abonnementsduur.
Die willen we juist houden om ook in de namiddag met korting te kunnen reizen.
Volgens mij staat het vrij duidelijk op de website! Als je op de pagina Nieuwe Abonnementen kijkt
KLIK Als je dan weekend vrij aanklikt
Staat er een heel mooi kopje op die pagina: Veel gestelde vragen: Wat moet ik weten voor ik ga bestellen?
Veel gestelde vragen:

Wat moet ik weten voor ik ga bestellen?

Weekend Vrij is alleen geldig in de treinen van NS
Weekend Vrij sluit u op jaarbasis af
Het abonnement loopt automatisch door. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen
Maximaal 1 gezinslid kan Weekend Vrij extra voordelig bijbestellen. Dit kan alleen tegelijkertijd bij aanschaf van het hoofdabonnement en indien het gezinslid in bezit is van een persoonlijke OV-chipkaart die langer dan 1 jaar geldig is. Dit bijabonnement loopt af na 1 jaar en wordt niet automatisch verlengd
De nieuwe tijden zijn: Daluren: voor 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur. Plus het hele weekend. Spitsuren: tussen 6.30-9.00 uur en tussen 16.00-18.30 uur Weekend: vrijdagavond 18.30 t/m maandagochtend 4.00 uur
Voor Weekend Vrij gelden het hele jaar door dezelfde spits- en dalperioden, ook in de maanden juli en augustus en tussen Kerst en Oud en Nieuw
Uw abonnement staat op een persoonlijke OV-chipkaart. U checkt in en uit en het kortingstarief wordt automatisch verrekend. Uw inchecktijd bepaalt uw korting
In- en uitchecken is altijd nodig, ook in het weekend
Minimaal € 10 saldo op uw OV-chipkaart is nodig om te kunnen reizen met Weekend Vrij, ook tijdens de vrij reizen perioden
Heeft u een OV-chipkaart met Studentenreisproduct of NS-Business Card? Dan heeft u voor Weekend Vrij een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart nodig
Hier staan los van de algemene voorwaarden van het product toch echt heel duidelijk de meest door jou gestelde vragen beantwoord.

En wat betreft de ene moet wel en de ander moet niet in/uitchecken is toch niet zo relevant. voor jou abonnement geldt dat je het wel moet doen, en andere abonnementen zijn voor jou niet van toepassing.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

Ja, ok. Eerst staat al de button 'Bestel hier' en onderaan de pagina staat nog eens onder het kopje 'Veelgestelde vragen' dat je inderdaad moet inchecken en uitchecken met een saldo van 10 euro.
Heeft u een OV-chipkaart met Studentenreisproduct of NS-Business Card? Dan heeft u voor Weekend Vrij een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart nodig
Wat ik begrijp hieruit is dat je dus wel een combinatie van VDU + Weekend Vrij op je kaart kan hebben. Dit in tegenstelling wat je zei Ennes. Maar misschien staat het ergens anders?

Beter zou overigens zijn als er staat 'tweede' in plaats van 'nieuwe'. Nu kan je het interpreteren alsof je met een nieuwe kaart wel beide abonnementen erop kan zetten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door webguy »

Dan moet je wel erg krom lezen, want er staat "voor Weekend Vrij een nieuwe OV-Chipkaart", als ze inderdaad bedoelde dat je SRP en Weekend Vrij alleen op een nieuw kaart stond zou dat er wel staan (dat zou namelijk raar zijn). En dan stond er iets zoals "je kan weekend vrij en SRP op een nieuwe OV-Chipkaart zetten". Taal heet dat, "weekend vrij" is het voorwerp waarover gesproken wordt in die zin, niet SRP.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

Ja, klopt misschien een beetje krom gelezen. Maar aan de andere kant:
Welke reiziger zal begrijpen dat hij/zij met twee verschillende kaarten moet gaan reizen? Sorry, maar daar zou ik nooit op komen als dit forum er niet was. Ook bij NS geven ze dat advies niet graag. Ze zeggen liever: Zeg je oude VDU maar op; dan is dat weer een minder.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door webguy »

Volgens mij moeten we een eind aan deze discussie breien want het gaat geen kant op en zeker niet meer over de nieuwe abonnementen zelf. Het feit is: de combinatie van een NS abonnement en een SPR is vrij ongebruikelijk. Wil je het toch, dan heb je twee kaarten nodig, en dat wordt tijdens het aankoopproces geprobeerd duidelijk te maken. Verder is het inderdaad technisch raar, maar geldt met meer producten: kortingsproducten van regionale vervoerders, etc.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door midnet »

visgraat schreef:Weet iemand trouwens of je een nieuw abonnement op de originele VDU-kaart kan zetten, namelijk in combinatie met Weekend Vrij?
NEE! niet doen. Het kan wel-maar dan wordt je oude VDU ongeldig. Eenmaal ongeldig kan je het nooit meer terugkrijgen. En dat zal je wel niet willen.
De beste info over dit en vele andere praktische zaken op de site van rover.nl.
Als je hem nu aanvraagt bij NS doe dan gewoon of je nieuwe klant bent-krijg je gratis een nieuwe chipkaart, wel zelf foto downloaden. Anders andere chipkaart gebruiken, naar het schijnt heeft Flevoland nu weer een aktie voor 1 cent-via oc-chipkaart, en letten ze verder niet op het adres (geen garanatie hierop!)
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door visgraat »

midnet schreef:
visgraat schreef:Weet iemand trouwens of je een nieuw abonnement op de originele VDU-kaart kan zetten, namelijk in combinatie met Weekend Vrij?
NEE! niet doen. Het kan wel-maar dan wordt je oude VDU ongeldig. Eenmaal ongeldig kan je het nooit meer terugkrijgen. En dat zal je wel niet willen.
Heeft de NS dit ook op haar website staan? Een bekende van mij heeft namelijk de VDU en daarbij een (bijabonnement van) de Weekend Vrij cadeau gekregen, maar volgens mij niet door dat de consequentie is dat de VDU er dan af gaat. Ik kan het zo snel ook niet terug vinden. Ik zal nog eens goed kijken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen

Bericht door webguy »

Welk VDU abonnement heb je het over? Wat vroeger VDU was is nu een nieuw abonnement "Dal Voordeel", dat is dus wel te combineren met "Weekend Vrij". Als je een VDU hebt van voor 1 augustus, of als je net afgestudeerd bent heb je een echt VDU, met de oude voorwaarden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten