Vervanging CTA's door TBP's

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Geert » Di 23 Aug 2011, 11:28

Ik dacht, laat ik maar een nieuw topic openen, dan blijft het een beetje centraal ;)

In Woerden hangt sinds vorige week een T14 aan de achterzijde (en vast ook wel aan de voorzijde), maar het perron heeft nog oude CTA's.

In Amsterdam heeft men nu op spoor 15 een T7 met rijtuigindeling:
Afbeelding

(klik hier als het plaatje het niet doet)

Blijkbaar is dit dus een T7 voor één perron. Nieuwe variant *O*

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Reiziger Delft » Di 23 Aug 2011, 11:44

Ziet er goed uit, die treinsamenstelling! Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Ennes » Di 23 Aug 2011, 11:52

Geert schreef:Ik dacht, laat ik maar een nieuw topic openen, dan blijft het een beetje centraal ;)

In Woerden hangt sinds vorige week een T14 aan de achterzijde (en vast ook wel aan de voorzijde), maar het perron heeft nog oude CTA's.

In Amsterdam heeft men nu op spoor 15 een T7 met rijtuigindeling:
Afbeelding

(klik hier als het plaatje het niet doet)

Blijkbaar is dit dus een T7 voor één perron. Nieuwe variant *O*


Alleen weer even jammer dan dat de rijtuig indeling op 15 hangt en de enige trein waarvoor die vermelding is vanaf 14 vertrekt :lol: (we houden het maar even op startprobleempjes)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

KM46
Berichten: 8085
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor KM46 » Di 23 Aug 2011, 11:57

Op station Rta zijn de CTA's ook al vervangen door TBP's.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daan » Di 23 Aug 2011, 11:57

De rode pijl geeft de plaats aan waar de TBP staat?

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9274
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Ardan » Di 23 Aug 2011, 12:11

Hmm, dat ding heb ik al eens eerder gezien, uitstaand dan wel... maar niet in Amsterdam! Geen idee waar wel eigenlijk..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Di 23 Aug 2011, 12:15

Schiphol stond er ook eentje :wink:

Reiziger Delft schreef:Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.

Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Michael » Di 23 Aug 2011, 13:01

KM46 schreef:Op station Rta zijn de CTA's ook al vervangen door TBP's.


Die hangen daar al heel lang. In Juni heb ik ze al zien hangen
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Geert » Di 23 Aug 2011, 13:40

Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)

Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Ennes » Di 23 Aug 2011, 13:59

Geert schreef:
Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)

Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.

In plaats van bakbordjes kan je beter zorgen dat de stationsdienst de blauwe lamp eens gaat gebruiken. zeker bij de treinen die gecombineerd moeten worden, weet de eerst binnenkomende Mcn niet hoeveel bakken het andere treindeel heeft.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Geert » Di 23 Aug 2011, 15:23

Kan zulke informatie ook niet op het dienstkaartje geprint worden? Of staat dat er al op?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Di 23 Aug 2011, 16:09

Je zit ook nog met de verwarring die kennelijk ontstaat bij de voortreinen waarbij de machinist stopt op dezelfde plek als wanneer het een vleugeltrein zou zijn... daar helpen bakbordjes natuurlijk niet :wink: Net als bij een s2800 die op de A-fase aangekondigd wordt maar vervolgens binnengenomen wordt met geel sein tussen A en B. Een bakbordje 6 voor de A-fase zou immers op een andere plek staan als het bordje 6 voor de gecombineerde A- en B-fase.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Suus » Di 23 Aug 2011, 17:12

Terug ontopic maar weer: Weet iemand of het bord op spoor 6 in Schiphol, wat tot nu toe verstopt zat achter een stuk papier al aanstaat?
Rame à l'approche

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor microshit » Di 23 Aug 2011, 17:40

Sommigen hebben 'm misschien al gezien op Somda, maar op https://docs.google.com/document/d/1g3h ... l=nl&pli=1 is een overzichtje waar ze al vervangen zijn en waar niet. Iedereen is vrij deze up-to-date te houden.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Geert » Ma 29 Aug 2011, 08:29

Spoor 1 en 2 van Gouda Goverwelle worden op dit moment van nieuwe TBP's voorzien. Is zo te zien nog best wel een klusje, de hele voet waar de oude CTA's aan hingen moet ook vervangen worden door een nieuwe :)

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor webguy » Ma 29 Aug 2011, 09:07

Alle CTAs zijn in Arnhem met de renovatie vervangen door TBPs, hangen dus geen CTAs meer...
Reisinformatie/nerd

david_meyer24
Berichten: 90
Lid geworden op: Di 18 Jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor david_meyer24 » Ma 29 Aug 2011, 18:10

Klopt en spoor 3 en 4 hangen ze er nu ook op Gouda Goverwelle.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Wubbo » Ma 29 Aug 2011, 20:36

Geldermalsen is ook voorzien.

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor microshit » Ma 29 Aug 2011, 20:53

Stond al genoteerd ;) persoonlijk vind ik het geen gezicht, zo onder de oude kap (evenals Ht)

The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor The best » Ma 29 Aug 2011, 22:08

Ik reed net langs Assen en daar zijn ze ook vervangen.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor MdJ » Vr 02 Sep 2011, 22:05

In Wierden was men vandaag ook bezig. (als enige aan de lijn Apeldoorn-Enschede). Aan spoor 1 hing hij, op spoor 2 was men om 13:00 nog bezig.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Geert » Vr 02 Sep 2011, 22:15

Woerden heeft sinds gisteren ook TBP's (tenminste, in ieder geval spoor 5/6 waren 's middags klaar, de andere twee sporen heb ik niet meer goed gezien).

Steeds minder stations met oude flappenbakken :)

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Mark » Vr 02 Sep 2011, 23:28

Tot mijn verbazing zag ik dat ze op Utrecht Centraal aan de fonkelnieuwe overkapping op spoor 8/9 nog gewoon de oude flappenbakken hebben opgehangen.
De logica hiervan ontgaat mij even, aangezien er in de hal wel gewoon digitale CTA's hangen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Caspar » Za 03 Sep 2011, 08:50

De logica daarvan is dat er nog steeds niet genoeg (en op post ASD bijna geen) omroepers zijn opgeleid om met Infoplus te werken. De converter die tijdelijk draait tussen Bepac en de Infoplusschermen kan een groot station als Utrecht Centraal moeilijk behappen en vliegt er dan vaak (eventjes) uit waardoor bediening niet mogelijk is. Als alle mederwerkers zijn opgeleid, en alle hikjes zijn uit Infoplus, dan zal dus ook de rest volgen qua TBP. Men wil dus een zo kort mogelijke periode dat Bepac de TBP schermen aanstuurd.
Daarom is Amsterdam centraal als laatste aan de beurt :D

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Suus » Za 03 Sep 2011, 09:20

Maar draait daar (Amsterdam Centraal) nu ook niet al een converter tussen die flappenborden en die LED-borden die in de tunnels hangen? Die zijn vrij uniek, alleen Amsterdam en Rotterdam hebben die.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast