Vervanging CTA's door TBP's

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Overvecht heeft ze trouwens al een tijdje, maar ik ben kennelijk niet wakker genoeg als ik daar langskom dagelijks... heb geen flauw idee wanneer ze vervangen zijn namelijk, in ieder geval voor deze week :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Cookie »

Volgens Op de Rails (2011-9) zal eind oktober het grote blauwe bord op Utrecht Centraal worden vervangen door een digitaal exemplaar.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ennes »

Op Gdg viel mij op dat op spoor 1 en 2 allebei een exemplaar met klok hangt, dus 2 klokken naast elkaar, en spoor 3 en 4 hangen exemplaren zonder klok! :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Af en toe worden met die klokken rare keuzes gemaakt: in Den Haag Centraal zijn bij een aantal perrons aan de halzijde twee TBP's opgehangen (voor elk spoor 1) waarvan één een klok heeft en de ander niet. Nou ja, is nog wel in te komen, de klok hangt dichtbij tenslotte. Maar 100 meter verderop, halverwege het perron, hebben wel allebei de TBP's een klok. Niet erg consequent :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Overvecht heeft ze trouwens al een tijdje, maar ik ben kennelijk niet wakker genoeg als ik daar langskom dagelijks... heb geen flauw idee wanneer ze vervangen zijn namelijk, in ieder geval voor deze week :P
Vorige week was ik nog een keertje op Overvecht (zou op moeten zoeken wanneer dat was, maar was begin die week) en toen had in ieder geval spoor 1 nog een CTA (die ook weer wat vreemds toonde, daarom herinner ik het me nog ;-))
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Af en toe worden met die klokken rare keuzes gemaakt: in Den Haag Centraal zijn bij een aantal perrons aan de halzijde twee TBP's opgehangen (voor elk spoor 1) waarvan één een klok heeft en de ander niet. Nou ja, is nog wel in te komen, de klok hangt dichtbij tenslotte. Maar 100 meter verderop, halverwege het perron, hebben wel allebei de TBP's een klok. Niet erg consequent :')
dat was mij ook al opgevallen, maar dan is er binnen zichtbereik teminste nog een klok.
Op Gdg heb je de meeste vertrekkende reizigers van spoor 3-4 en daar hangt dus allen halverwege het perron nog een oude klok, maar aan de trapkant (waar dus ook de treinen stoppen) dus helemaal niets
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Ja, ik snap het probleem. Waarschijnlijk was het de bedoeling om op allebei de perrons een TBP met en een TBP zonder klok op te hangen en ging dat voornemen in de uitvoering de mist in...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Ja, ik snap het probleem. Waarschijnlijk was het de bedoeling om op allebei de perrons een TBP met en een TBP zonder klok op te hangen en ging dat voornemen in de uitvoering de mist in...
Ach als je iets verder bij die bakken vandaan staat is zowel de tekst als de klok niet meer te lezen, dus zoveel missen we er niet aan -o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Raar idee misschien, maar als je nu in plaats van de volgende trein een lijstje met eerstvolgende treinen weergeeft met het aantal minuten tot vertrek erbij, en dan drie minuten voor vertrek het scherm laat springen naar de aankondiging voor de volgende trein, zijn die schermen dan niet veel nuttiger?

Zo deed men het rondom Stuttgart op de regionale stations ook met de beeldschermen op de stations, vond het eigenlijk heel slim bedacht. Daar had je bijvoorbeeld in Ludwigsburg:

Code: Selecteer alles

RB Stuttgart Hbf     4 Min
S5 Schwabstraße      8 Min
S4 Schwabstraße     13 Min
En een minuut later

Code: Selecteer alles

RBXXXXX                    9:48
Stuttgart Hbf
Hält nicht vor Stuttgart Hbf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ardan »

Zo doen inderdaad wel meer metrosystemen dat in Duitsland. Vlak voor binnenkomst verschijnt er iets als
U49 Hacheney __DD
über Kampstraße, Stadthaus
und Westfalenpark

(Die DD moeten treintjes voorstellen, kon niet een beter lijken teken bedenken xD0

Lijkt me inderdaad bij de TBP ook wel ideaal, hoewel ik de huidige hoofdaankondiging (eindbestemming) wel groot genoeg vind.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 14 sep 2011, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Is het niet fijn als wat eerder dan 3 minuten voor vertrek de tussenstations of opmerkingen over de trein in beeld staan? Bijna elk station met TBP's heeft overigens ook genoeg T7's gekregen volgens mij, daar kun je ook wel zoeken naar je trein.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ennes »

ach de regel volgende trein leest ook niemand, ze staan onder zo´n bak een minuut lang te staren en komen vervolgens vragen waar en hoe laat de trein naar X vertrekt, terwijl hij keurig staat aangegeven als volgende trein. Maar we zullen het er maar op houden dat men nog moet wennen! :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Geert schreef:Is het niet fijn als wat eerder dan 3 minuten voor vertrek de tussenstations of opmerkingen over de trein in beeld staan? Bijna elk station met TBP's heeft overigens ook genoeg T7's gekregen volgens mij, daar kun je ook wel zoeken naar je trein.
Dat was ik nog vergeten. De vierde regel werd gebruikt voor het doorgeven van mededelingen, bijvoorbeeld dat een trein vertraging had, er een trein langs het perron zou rijden maar er niet zou stoppen of informatie over werkzaamheden.

@Ardan: Alleen is dit geen metro natuurlijk, dit was gewoon op treinstations van de DB :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Klaasje »

Ennes schreef:ach de regel volgende trein leest ook niemand, ze staan onder zo´n bak een minuut lang te staren en komen vervolgens vragen waar en hoe laat de trein naar X vertrekt, terwijl hij keurig staat aangegeven als volgende trein. Maar we zullen het er maar op houden dat men nog moet wennen! :lol:
Gelukkig vragen de reizigers jou niets al ze het wel snappen. Anders konden we die regels zo afschaffen. :wink:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door MdJ »

Enschede is vandaag ook voorzien van TBP's :)
Bij twijfel: gebruik beton.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door visgraat »

Blijven de CTA's ook nog ergens hangen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Nee, ze worden in het hele land vervangen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Roelof88 »

Opvallend is dat in Steenwijk niet de standaard TBP's boven de perrons zijn opgehangen. Daar hangen twee grotere displays die officieel bedoeld zijn voor de perronverwijzers op de grotere stations. Alleen staat op de bovenste helft de vertrektijd en de eindbestemming, en op de onderste helft de tussengelegen stations. Heeft denk ik met de leesbaarheid te maken.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daelea »

Roelof88 schreef:Opvallend is dat in Steenwijk niet de standaard TBP's boven de perrons zijn opgehangen. Daar hangen twee grotere displays die officieel bedoeld zijn voor de perronverwijzers op de grotere stations. Alleen staat op de bovenste helft de vertrektijd en de eindbestemming, en op de onderste helft de tussengelegen stations. Heeft denk ik met de leesbaarheid te maken.
De TBP's met zo'n scheiding hangen inderdaad vanwege de leesbaarheid buiten, de "eendelige" hangen binnen (zijn geloof ik met zon erop onleesbaar..)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Michael »

Alleen hebben ze op station Breda op spoor 7 en 8 de versie die voor "binnen" bedoel is opgehangen terwijl daar waar ze hangen geen overkapping of enige beschutting is
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Dat zal dan wel vooruitlopend op het nieuwe station zijn waar die dingen wel onder een kap terecht gaan komen. Alhoewel... Amersfoort Vathorst is wat dat betreft ook afwijkend met de "binnen"-versie van de TBPs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Wubbo »

Gouda heeft nu tbp's op (in ieder geval) spoor 4, 8, 9 en 10.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Inmiddels op alle plekken? Afgelopen zaterdag was het nog een mix van CTAs en TBPs waarbij de CTAs hingen op plekken nabij de werkzaamheden op het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door deadlock »

Ze zijn ze nu as I type aan het monteren in Dv.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Inmiddels op alle plekken? Afgelopen zaterdag was het nog een mix van CTAs en TBPs waarbij de CTAs hingen op plekken nabij de werkzaamheden op het perron.
In ieder geval op spoor 3 en 5 hingen vanochtend nog cta's.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten