Pagina 2 van 11

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 16:20
door hidihi
Trouwens als de de IC Zwolle Groningen een echte IC gaat worden, stopt de trein alleen tussendoor in Assen?
Als dat het geval gaat worden waarom gaat de provincie Groningen in 2013 geen experiment houden?
Waarom wordt dan de aanslag in Haren niet gebruik? Dan kan er een stoptrein traject Assen Bad nieuwschans/leer in gebruik worden genomen. De reizigers kunnen dan een snelle verbinding naar Zwolle krijgen. Trouwens de interliner tussen Assen en Veendam kan een betere aansluiting krijgen, waardoor inwoners vanuit Veendam geen treinverbinding naar Assen hoeft te krijgen, je kunt dan de volgende trajecten maken:

Bad nieuwschans -Zuidbroek - Assen
Veendam - Zuidbroek - Groningen

De stoptrein naar Groningen achter de trein naar Assen kunnen laten rijden en 4 minuten voor de trein vanuit Assen, zo kun je dorpen zoals Windschoten nog steeds een redelijke verbinding naar Groningen geven terwijl de reis naar Zwolle korter duurd.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 17:17
door Suus
De vraag naar Duitsland - Groningen zal veel groter zijn dan Duitsland - Assen. Groningen is de enige plaats van belang in de wijde omgeving: Universitair ziekenhuis, Universiteit, Grootschalige cultuur. Die verbinding verbreken is een doodzonde.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 17:21
door The best
Lijkt me niet heel logisch nee. De noordelijke nevenlijnen worden volgens mij toch vooral gebruikt om naar Groningen te komen en niet om naar Assen te komen.Al zou 1x per uur een trein Assen-Hoogezand (eventueel Zuidbroek) nog best wel kunnen als proef.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 18:43
door hidihi
Ik zie Assen zelf niet voor vele reizigers als eindbestemming, maar ik dacht dat er ook veel reizigers zijn die naar het weste wilde.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 19:47
door Daan
Wat is het verschil dan tussen in Groningen op de IC stappen of in Assen op de IC stappen?

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 20:43
door hidihi
Als je de passagiers in Groningen op laat stappen moet de reizigers toch wel een aantal kilometers omreizen en met de aanslag bij Haren bespaart de reiziger door het opstappen in Assen toch zo'n 10 tot 15 minuten.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 20:46
door Suus
Ik hoop niet dat er veel gewonden vallen bij die aanslag in Haren...

Het is al de tweede keer in dit topic dat je het fout schrijft...

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 21:52
door Klaasje
Hoeveel mensen zullen vanaf het oosten van de provincie Groningen dagelijks naar de brede Randstad en Zwolle reizen..? Als het er meer dan enkele tientallen zijn eet ik mijn schoenen op. Genoeg reizigers zullen het niet zijn om losse treinen rechtstreeks naar Assen te rechtvaardigen.
Waarom laat dit plannetje me aan een plaats in Drenthe denken eigenlijk? :X

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 22:25
door Wubbo
Je kan die verbinding ook niet zomaar gebruiken, met name bij Onnen zul je nog wat maatregelen moeten nemen. In ieder geval seintechnisch. Of die investering de winst waard is waag ik te betwijfelen.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 23:27
door Vinny
Je zou die verbinding ooit kunnen gaan gebruiken voor een IC Randstad-Duitsland, zodat je niet hoeft kop te maken in Groningen. Dan moeten er wel extra perrons in Haren komen en het station Haren-Groningen Zuid noemen, een beetje zoals Schiedam-Rotterdam West in vroeger tijden. Of het succesvol is weet ik niet, het lijkt me wel goedkoper dan een HSL aanleggen...

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 23:29
door Geert
Het lijkt me een beetje zonde om Groningen niet aan te doen met een dergelijke trein als je toch in de buurt bent. En ik vraag me af hoeveel verkeer er zal zijn tussen de Randstad en Noord-Duitsland...

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: do 22 sep 2011, 09:39
door deadlock
hidihi schreef:Als je de passagiers in Groningen op laat stappen moet de reizigers toch wel een aantal kilometers omreizen en met de aanslag bij Haren bespaart de reiziger door het opstappen in Assen toch zo'n 10 tot 15 minuten.
Wat is een aanslag.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: do 22 sep 2011, 11:59
door Thom91
Maar als Haren of Assen een extra verbinding krijgt, wil ik als Hoogeveen er 4 bij!!!!1!

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: do 22 sep 2011, 12:06
door The best
Thom91 schreef:Maar als Haren of Assen een extra verbinding krijgt, wil ik als Hoogeveen er 4 bij!!!!1!
Dan trekken we de extra trein vanuit Assen toch gewoon door richting Hoogeveen. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: do 22 sep 2011, 13:13
door Suus
Cut the crap, gaat nergens meer over.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: do 22 sep 2011, 21:51
door waldo79
En dat voor een topic wat over de reƫle dienstregeling 2012 gaat :N

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 18:48
door Frank
Op de site van NS staat een adviesaanvraag voor de detailuitwerking van dienstregeling 2012 klik hier en hier


* Nieuwe laatste trein Nijmegen -> Utrecht om 23:39
* 's Avonds en op zondag stopt intercity Nijmegen - Den Helder te Heiloo

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 19:15
door willy84
Ook wel opvallend: de 800 stopt s'avonds eerder met doorrijden naar Alkmaar. Geen idee of die ritten druk zijn. Blijkbaar niet.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 19:28
door Suus
De reistijd Haarlem - Hoorn wordt 's avonds flink langer, nu de s3400 in de avond helemaal niet meer rijdt, maar de s4800 in de avonduren doorrijdt naar Alkmaar en daar weer 1x per uur verder naar Hoorn. Zo komen er op de verbinding Haarlem - Hoorn in de avonduren 5 extra stops bij :?

Wel in de spits een kwartierdienst sprinter Schiphol - Leiden, dat is dan wel netjes voor Nieuw Vennep en Sassenheim.

En waarom wordt bij de s3700 Duivendrecht niet genoemd als stop?

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 19:31
door Thom91
Wel beter dat de spits 800 op alle stations gaan stoppen :)
De 800 na 19:00 zijn inderdaad vrij leeg, maar volgens mij wordt alleen die van 18:57 opgeheden (Te Asd.) Die van 19:27 en 19:57 rijden nog wel als ik het goed lees..
Tis overigens wel vrij logisch dat de 3000 gaat stoppen in Heiloo, heb me dat altijd al afgevraagd waarom hij dat niet deed als de 800 niet reed..
Denk overigens dat de 4800 doortrekken een verslechtering is wat betreft bereikbaarheid. Aansluiting op 2200 gaat verloren nu :(

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 19:39
door Reiziger Delft
Echter gaat de s2200 ook 's avonds niet meer rijden ;) De s2100 rijdt dan wel in het andere kwartier, dus ik kan me voorstellen dat er wel gewoon een aansluiting blijft bestaan in Haarlem.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 20:03
door Wubbo
Die nieuwe s4800 (wordt s14800) is een draak. Dat ding staat overal stil, qua rijtijden is ie vergelijkbaar met die gekke 694800 van afgelopen weekend.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 20:09
door Daniel
Valt me ook op dat de s2800 in de mei- en kerstvakantie voortaan gewoon blijft rijden tussen Amersfoort en Deventer. Als gevolg daarvan kunnen de voortreinen van de NoordOost in die vakanties ook weer gewoon rijden. (Of precies andersom natuurlijk; de voortreinen blijven rijden waardoor de 2800 niet meer in Amersfoort kan keren)

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 20:50
door Meltrain
Wel jammer dat de 5000 nog steeds opgeheven wordt in de 'meivakantie'. :neg: :(
Universiteiten doen niet aan meivakantie, waardoor de s5100 dus flink drukker wordt dan.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: di 27 sep 2011, 21:02
door Klaasje
Sowieso is het schrappen van kwartierdiensten zolang het niet echt rustig wordt een beetje een vreemde actie wat mij betreft. Met een kwartierdienst is het vervoersproduct behoorlijk wat aantrekkelijker dan een halfuursdienst.