Dienstregeling 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Caspar » Ma 12 Dec 2011, 21:59

Ik zag een aantal ritten van de s1900 met een losse ICMm 3. Was dat ook al gebruikelijk voor deze week?

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Geert » Ma 12 Dec 2011, 22:00

In de spits in ieder geval niet en in het dagdal eigenlijk ook niet, als dat al met een losse ICM reed zag ik altijd wel een viertje (maar vaker een ICR-stam of twee ICM-stellen).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Dec 2011, 22:27

@Daantje: dat achterin de s2100 niet werkt is op zich logisch... die krijgt in Dordrecht de volle lading aan overstappers vanaf de MLL en uit de bussen achterin de trein :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Stefan » Di 13 Dec 2011, 06:47

Geert schreef:In de spits in ieder geval niet en in het dagdal eigenlijk ook niet, als dat al met een losse ICM reed zag ik altijd wel een viertje (maar vaker een ICR-stam of twee ICM-stellen).
's Avonds gebeurd het wel regelmatiger. Is altijd wel een mooi contrast, eerst een ICRm-stam en op de volgende rit een ICMm 3'tje. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Edwin » Di 13 Dec 2011, 09:21

Ik ga binnenkort weer regelmatig reizen op de nieuwe lijn Lelystad - Den Haag CS. Hoe is de wachttijd op Leiden Centraal nu? In de vorige dienstregeling stond je heel soms wel eens 10 minuten te wachten op Leiden. Is er nu daar nog lange wachttijd of valt dat nu mee?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Klaasje » Di 13 Dec 2011, 09:24

De s3700 staat afgezien van de rijtijdspeling 2 minuten stil op Leiden.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Caspar » Zo 18 Dec 2011, 16:57

De geplande stop van 4 minuten van de s4500 richting Asd/Amf blijft zowel reizigers als personeel verbazen. Het gebeurt namelijk ongeveer 1 op de 4 treinen dat de machinist belt, waarom het sein maar niet veilig komt en dat ie het lang vindt duren dus maar even belt. Maarja niemand is het natuurlijk gewend om daar lang stil te staan.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Daniel » Zo 18 Dec 2011, 17:02

Waar is "daar"? In Hoorn?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9552
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Wubbo » Zo 18 Dec 2011, 17:29

Amsterdam Sloterdijk.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Edwin » Do 22 Dec 2011, 17:32

Nu de sneltrein (o.a.) tussen Delft en Rotterdam Blaak een IC is geworden is mij het volgende opgevallen: Sommige sprinters doen over dat traject met een extra stop op Delft Zuid er 18 minuten over en de ICs met die extra stop niet 19 minuten. Was in de vorige dienstregeling de sneltrein ook langzamer als de stoptrein?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Dexter » Do 22 Dec 2011, 20:34

Caspar schreef:De geplande stop van 4 minuten van de s4500 richting Asd/Amf blijft zowel reizigers als personeel verbazen. Het gebeurt namelijk ongeveer 1 op de 4 treinen dat de machinist belt, waarom het sein maar niet veilig komt en dat ie het lang vindt duren dus maar even belt. Maarja niemand is het natuurlijk gewend om daar lang stil te staan.

Ik heb het ook al een aantal malen meegemaakt dat de hc in al zijn enthousiasme al de deuren begon te sluiten. Voorheen was het natuurlijk vrijwel altijd 'inpakken en wegwezen' op Ass.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor reisthijs » Do 22 Dec 2011, 23:36

Edwin schreef:Nu de sneltrein (o.a.) tussen Delft en Rotterdam Blaak een IC is geworden is mij het volgende opgevallen: Sommige sprinters doen over dat traject met een extra stop op Delft Zuid er 18 minuten over en de ICs met die extra stop niet 19 minuten. Was in de vorige dienstregeling de sneltrein ook langzamer als de stoptrein?
Dat was eerst niet, de Sprinters zijn een beetje sneller geworden in de nieuwe dienstregeling. Delft-Schiedam is nu voor alle treinen even snel (8 minuten) met of zonder tussenstop en het stukje tussen Rotterdam centraal en Blaak blijkt met een Sprinter nu zelfs in 2 minuten te kunnen (terwijl IC's er nog steeds 3 nodig hebben.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor iljitsch » Vr 23 Dec 2011, 00:27

Ze heten natuurlijk niet voor niks zo.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Edwin » Vr 23 Dec 2011, 10:07

reisthijs schreef:
Edwin schreef:Nu de sneltrein (o.a.) tussen Delft en Rotterdam Blaak een IC is geworden is mij het volgende opgevallen: Sommige sprinters doen over dat traject met een extra stop op Delft Zuid er 18 minuten over en de ICs met die extra stop niet 19 minuten. Was in de vorige dienstregeling de sneltrein ook langzamer als de stoptrein?
Dat was eerst niet, de Sprinters zijn een beetje sneller geworden in de nieuwe dienstregeling. Delft-Schiedam is nu voor alle treinen even snel (8 minuten) met of zonder tussenstop en het stukje tussen Rotterdam centraal en Blaak blijkt met een Sprinter nu zelfs in 2 minuten te kunnen (terwijl IC's er nog steeds 3 nodig hebben.

Mogelijk omdat de IC een overstap bieden en de SPR niet?

Wat ook jammer is is dat in de SPR Den Haag Centraal - Almere Oostvaarders na 20:00 uur 's avonds niet naar Den Haag Centraal rijdt maar Leiden Centraal als eindpunt heeft. Op Leiden Centraal is er geen overstap naar Den Haag Centraal, waardoor er doordeweeks, sowieso, na 20:00 maar 2x per uur kan worden gereisd van Almere naar Den Haag en v.v.. Terwijl op het traject Almere - Leiden Centraal nog steeds, na 20:00 uur, 4x per uur kan worden gereisd. En na 20:00 uur zijn er tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal 8 opties per uur. Er kan toch wel één optie aan de sprinter worden "gekoppeld", qua overstap? Vroeger was die overstap er altijd op Leiden Centraal en nu, helaas, niet meer.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Thom91 » Vr 23 Dec 2011, 11:07

Edwin schreef:
Wat ook jammer is is dat in de SPR Den Haag Centraal - Almere Oostvaarders na 20:00 uur 's avonds niet naar Den Haag Centraal rijdt maar Leiden Centraal als eindpunt heeft. Op Leiden Centraal is er geen overstap naar Den Haag Centraal, waardoor er doordeweeks, sowieso, na 20:00 maar 2x per uur kan worden gereisd van Almere naar Den Haag en v.v.. Terwijl op het traject Almere - Leiden Centraal nog steeds, na 20:00 uur, 4x per uur kan worden gereisd. En na 20:00 uur zijn er tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal 8 opties per uur. Er kan toch wel één optie aan de sprinter worden "gekoppeld", qua overstap? Vroeger was die overstap er altijd op Leiden Centraal en nu, helaas, niet meer.

Na 20:00 is er geen 4x pu meer hoor tussen Almere en leiden? Gewoon 2x pu rechtstreeks
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor reisthijs » Vr 23 Dec 2011, 11:24

Na 20:00 is er nog een reismogelijkheid met overstappen in Weesp en Schiphol, dat is iets sneller dan de doorgaande sprinterverbinding. Zo kom je op 4x/uur. pas later op de avond (als de s3700 helemaal niet meer rijdt) wordt het minder.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Daniel » Vr 23 Dec 2011, 21:29

Ik zat net eens wat grondiger naar de vakantiedienstregelingen te kijken, maar wat is die bij de s5000 eigenlijk bizar... in de spitsuren 2x/uur Dordrecht - Breda v.v., maar in de daluren 1x/uur Dordrecht - Den Haag Centraal v.v. en 1x/uur Dordrecht - Breda v.v. met een halfuur verschil ertussen in Dordrecht :roll:
Op die manier staat de pendel Dordrecht - Breda in de daluren alsnog een heel uur te keren in Dordrecht, naast dat je al een erg opmerkelijke situatie krijgt met een drie Sprinters per uur tussen Dordrecht en Den Haag Centraal in de daluren tegen twee per uur in de spits.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 23 Dec 2011, 21:36

We leven immers ook in Noord-België.
Laatst gewijzigd door Daniel op Vr 23 Dec 2011, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4450
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor JWM » Vr 23 Dec 2011, 21:58

Maarre, als die stoptreinen niet rijden verslechtert toch de verbinding Utrecht-Dordrecht ook aanzienlijk? Niet echt handig dus die vakantiedienstregeling.

richard1074
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 26 Okt 2009, 16:54

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor richard1074 » Vr 23 Dec 2011, 22:27

Wat mij opvalt is dat de vertrektijd van de s600 in Gv hetzelfde is als van de s1900. Soms krijgt de s1900 voorrang, maar laatst passeerde de s600 de s1900 in Dt. Nu is die s600 serie wel tijdelijk heb ik begrepen totdat de hsl meer treinen toelaat, maar volgens mij kunnen ze beter de vertrektijd van die s600 een paar minuten later maken.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Daniel » Vr 23 Dec 2011, 22:49

JWM schreef:Maarre, als die stoptreinen niet rijden verslechtert toch de verbinding Utrecht-Dordrecht ook aanzienlijk? Niet echt handig dus die vakantiedienstregeling.

Nee... de s5000 rijdt precies op het moment dat die aansluiting (s2800 -> s1900) wel goed is :wink:

Knullige van de huidige vakantiedienst-situatie is dat je alsnog maar 1x/uur van bv. Zwijndrecht naar Dordrecht Zuid kunt terwijl beide stations twee treinen per uur naar Dordrecht hebben. (Er is nog een tweede verbinding mogelijk, maar daarbij is de overstaptijd in Dordrecht langer dan de tijd die je in een trein zit :roll: )
Plus dat je zo je materieel nou niet bepaald efficiënt inzet: een treinstel op de pendel Dordrecht - Breda is bv. in een tijdsblok van 2 uur effectief 44 minuten aan het rijden en staat liefst 76 minuten stil, terwijl je met een doorgaande dienst slechts 40 minuten stilstaat in 3,5 uur.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor RoelZ1 » Vr 23 Dec 2011, 23:39

De situatie is nog bizarder dan je zei. Op OHIH had ik het een keertje uitgezocht in de reisplanner en het bleek dit te zijn:


Den Haag richting Dordrecht/Breda:

1x per dag (vertrek Den Haag: 7:43) doorgaand Den Haag Centraal - Breda.

Daarna 1x per uur tussen 8:13 en 13.13 Den Haag - Dordrecht. Niet doorgaand naar Breda, daar rijdt een half uur later de pendel Dordrecht - Breda.

Verder nog twee treinen om 18:13 en 19:13.

Dordrecht/Breda richting Den Haag:
Geen enkele doorgaande rit. Alle ritten uit Breda eindigen in Dordrecht. Alle ritten naar Den Haag beginnen een half uur later in Dordrecht.
2x per uur tussen 4:53 en 5:54 (vertrek Dordrecht).

1x per uur tussen 10:23 en 15:23.
losse rit om 19:23.

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Klaasje » Vr 23 Dec 2011, 23:45

Daarmee kan het als een bijzonder effectieve manier om je efficiënte omloop naar de filistijnen te helpen gezien worden.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Justin » Za 24 Dec 2011, 00:54

Nou zeg, en ik moet in de vakantie nogal vaak vanuit Rtd (c.q. Zwd) naar Ddzd :(. Dat wordt maar vastpinnen op de ene s5100 die er wel rijdt :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2012

Berichtdoor Edwin » Wo 28 Dec 2011, 13:15

reisthijs schreef:Na 20:00 is er nog een reismogelijkheid met overstappen in Weesp en Schiphol, dat is iets sneller dan de doorgaande sprinterverbinding. Zo kom je op 4x/uur. pas later op de avond (als de s3700 helemaal niet meer rijdt) wordt het minder.

Je kan zelfs 6x p.u. als je lang wilt wachten op Amsterdam CS.
Remember to check-out with your ov-chipcard.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten