In Groningen en in Almelo is het in ieder geval niet rustiger geworden in de afgelopen dagen. Dus dan durf ik die bewering wel te maken ja (al zijn die twee steden natuurlijk niet representatief).Tristan schreef:Zeggen de ov-chipkaart'fans' :6Stefan schreef:Dat het rustiger dan normaal is in de bus door de invoering van de OV-chipkaart is echt gelul. :')
Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Op wat voor tijdstip was dat? Ik had het gevoel dat bussen tussen half 9 en 9 meestal wat leger waren omdat het dan wel de moeite waard was om even te wachten tot 9 uur en een dagkaartje te kopen. Vooral voor mensen die geen OVC of geen kortingsproduct hebben speelt dat nu minder mee.huibf schreef:Mijn bus was vrijdag aanmerkelijk drukker dan andere vrijdagen.. lijn 2 eindhoven.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Haha, humor.. Ik heb nooit gezegd dat ik een ov-chipkaartfan ben.. Ik zei alleen dat het onzin is dat je zonder überhaupt 1 seconde onderzoek gedaan te hebben gelijk gaat lopen gillen dat het rustiger in de bus is en er meer files staan door de invoering van de chipkaart..Tristan schreef:Zeggen de ov-chipkaart'fans' :6
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Meer files is natuurlijk onzin. Zelfs als iedereen die nu het streekvervoer neemt morgen met de auto naar zijn werk gaat dan zijn de files nauwelijks langer, aangezien het streekvervoer in de totale mobiliteitsbehoefte echt nauwelijks gebruikt wordt. Verder rijden bussen en trams over het algemeen niet over filegevoelige snelwegen, behalve wat extremiteiten als bus 158 en de nieuwe 320 ofzo. Pas als ook het treinverkeer plat ligt, dan zul je zien dat de files aanmerkelijk langer gaan worden. En de mensen die het gebruiken hebben ook nog eens meestal geen rijbewijs, slechts 10% van de busreizigers heeft dat (ik ben dus zo'n gek :') )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 08 nov 2011, 09:49
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Het gaat juridisch gezien over het leven na het NVB. Bepaalde producten uit het NVB worden nog steeds als regionaal product gehanteerd met soms zelfs een landelijke dekking (Sterabo's). Dat kan natuurlijk ook met de 2, 3, en 8-strippenkaarten en/of de landelijke dagkaart zo zijn.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 08 nov 2011, 09:49
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Ik denk dat dit moeilijk is uit te leggen aan de ''gewone'' reiziger. Er is heel veel campagne gemaakt dat de strippenkaart afgeschaft is en nu blijft hij er toch ???
Het zal wel juridisch kloppen, maar leg dat maar eens uit.
Het zal wel juridisch kloppen, maar leg dat maar eens uit.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Met "strippenkaart" werd meestal de voorverkoopkaart bedoeld door de gewone reiziger in mijn ogen. Derhalve kun je wel stellen dat de "strippenkaart" is afgeschaft. Je kunt nog steeds kaartjes in de bus kopen en hoe ze er verder uitzien maakt dan weinig uit.
Er staat overigens ginds het volgende:
Er staat overigens ginds het volgende:
Kan ik daaruit concluderen dat je dus niet mag overstappen met die dingen? Dan kun je werkelijk stellen dat "de strippenkaart is afgeschaft" omdat het dan gewoon enkeltjes in de vorm van de oude wagenstrippenkaart zijn. Overigens hanteren regio's in beperkte mate ook nog het zonesysteem. Enkeltjes in het KAN worden duurder naarmate de afstand toeneemt en voor de verhoging in prijs met 1 euro neemt men de bestaande zones. In feite is dat systeem niet anders, alleen is de prijs "per strip" nu wat duurder en mag in tegenstelling tot de oude wagenkaart niet worden overgestapt.De Provincie Zeeland heeft aangegeven het zonesysteem te blijven handhaven, bovendien wordt er in onze bussen gewoon nog de 2-, 3- en 8-strippenkaarten verkocht (als ritkaart). Iedere provincie/opdrachtgever kan zijn eigen regels opstellen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 08 nov 2011, 09:49
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Volgens mij worden ze volledig afgestempeld voor 1 enkele rit, maar op de achterzijde van de kaartjes staat dat je binnen een bepaalde periode mag overstappen binnen een aantal zones... (de oude voorwaarden ?)
Het is een onduidelijk systeem, waar zowel de websites van Connexxion als Veolia Transport niet meer informatie kunnen bieden.
Het is een onduidelijk systeem, waar zowel de websites van Connexxion als Veolia Transport niet meer informatie kunnen bieden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Het is zonder meer onduidelijk als de oude tekst nog op de achterkant staat. De reden voor de provincie is misschien om het niet "te duur" te maken. Als ik kijk naar het KAN dan zijn bijvoorbeeld de nieuwe enkeltjes duurder omdat de "zoneprijs" bij 1 euro ligt (met 1 euro "opstaptarief/basisstrip) tegenover 80 cent bij de grijze strippenkaarten. Wellicht willen ze ook gewoon kosten besparen door geen nieuwe kaarten te hoeven drukken.
Maar doordat de overstap met die kaartjes vervalt (ongeacht de verouderde tekst op de achterkant) kun je wel stellen dat de strippenkaart vervallen is, ook al heeft het "enkeltje" nog het uiterlijk van de oude strippenkaart. De meest karakteristieke eigenschappen (geldigheidsduur en overstaprecht) zijn immers vervallen. Verder rekenen overige kaartjes dus meestal ook nog met zones of iets dergelijks, in ieder geval niet per kilometer.
Maar doordat de overstap met die kaartjes vervalt (ongeacht de verouderde tekst op de achterkant) kun je wel stellen dat de strippenkaart vervallen is, ook al heeft het "enkeltje" nog het uiterlijk van de oude strippenkaart. De meest karakteristieke eigenschappen (geldigheidsduur en overstaprecht) zijn immers vervallen. Verder rekenen overige kaartjes dus meestal ook nog met zones of iets dergelijks, in ieder geval niet per kilometer.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Ze zullen echt wel verdwijnen, de productie van alle strippenkaarten is gestopt en de producent wordt per 1 januari geliquideerd, uitsterven zal die kaart echt wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Wordt er trouwens ook nog iets moois verzonnen voor de sterabonnementen? Er blijven nu twee tariefsoorten naast elkaar bestaan, nl. het "ov-chip-kilometertarief" en het zonetarief. Ook heb je nu de kromme situatie dat de abonnementen nog steeds op zones zijn gebaseerd, maar niet overal binnen die zones geldig zijn (Connexxion-ster-abonnementen zijn bijvoorbeeld niet geldig bij andere vervoerders). Kortom, niet erg duidelijk allemaal en het wordt erg lastig om de tarieven met elkaar te vergelijken.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Als Zeeland ze echt wil behouden dan kan elke willekeurige drukker, die nu ook enkeltjes drukt, ook wel grijze strippenkaarten drukken, lijkt me. Is overigens wel een aardige manier om zo nog van een oude voorraad af te komen, denk dat er nog redelijk wat blokken kaarten over zullen zijn.Bee schreef:Ze zullen echt wel verdwijnen, de productie van alle strippenkaarten is gestopt en de producent wordt per 1 januari geliquideerd, uitsterven zal die kaart echt wel.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Nou dat is zeer zeker niet waar. Veolia limburg gaat de dalurendagkaartjes weer intoduceren dop behoorlijk inkomsten/reizigers verlies.
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Op lijk 50 (Maastricht - Aken) is het papieren kaartje al terug als ik het goed heb.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Worden reizigers verplicht die ook te kopen als ze in een bus stappen waar geen CICO's zijn (zo ongeveer het grootste deel van de bussen in de avond en het weekend volgens mij)?huibf schreef:Nou dat is zeer zeker niet waar. Veolia limburg gaat de dalurendagkaartjes weer intoduceren dop behoorlijk inkomsten/reizigers verlies.
En wat voor kaartje wordt dat precies? Ik ben wel bekend met de oude Limburgse dagkaarten, worden het weer die (al dan niet een hogere prijs)?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Op lijn 50 heeft Veolia het lijn 50-retourtje:
Net zo duur als een Rittenkaart van 2 uur waarmee je wel mag overstappen.Veolia Retour Lijn 50
Tarief € 8,00
Reisvoorwaarden Veolia Retour Lijn 50
• Alleen te koop bij de chauffeur van lijn 50.
• Alleen geldig op Lijn 50 Maastricht - Aken v.v.
• Geen overstaprecht.
• Rit mag niet onderbroken worden.
• Geldig op werkdagen na 09.00 uur en op zaterdagen, zondagen en (Nederlandse) feestdagen
de hele dag.
• Maximaal 2 kinderen tot en met 11 jaar reizen gratis mee.
• Per rit na afstempeling 90 minuten geldig.
• Retourrit alleen mogelijk op dag van afstempeling van de heenrit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Ik vind die laatste een beetje overbodig eigenlijk. Je mag je reis niet onderbreken en je mag niet overstappen en je stempelt af bij instap, wat voor nut heeft die laatste regel dan nog?Bee schreef:Op lijn 50 heeft Veolia het lijn 50-retourtje:• Geen overstaprecht.
• Rit mag niet onderbroken worden.
• Per rit na afstempeling 90 minuten geldig.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Als de bus vertraging oploopt moet je halverwege een nieuw kaartje kopen
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Wat is de reden dat lijn 50 een apart kaartje heeft waarmee je niet mag overstappen?
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Ik weet de prijs niet. Maar als er geen cico's zijn reis je gratis. Ik zou nl dit niet accepteren...fogeltje schreef:huibf schreef:Nou dat is zeer zeker niet waar. Veolia limburg gaat de dalurendagkaartjes weer intoduceren dop behoorlijk inkomsten/reizigers verlies.
Worden reizigers verplicht die ook te kopen als ze in een bus stappen waar geen CICO's zijn (zo ongeveer het grootste deel van de bussen in de avond en het weekend volgens mij)?
En wat voor kaartje wordt dat precies? Ik ben wel bekend met de oude Limburgse dagkaarten, worden het weer die (al dan niet een hogere prijs)?
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Onze oosterburen reizen veel met deze lijn en kunnen moeilijk aan zon kaart komen en zeker met de reload erop. Er wordt overigens gewerkt aan een oplossing voor buit.rekeningenGeert schreef:Wat is de reden dat lijn 50 een apart kaartje heeft waarmee je niet mag overstappen?
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Met het kaartje van lijn 50 mag je retour, overigens. Dat maakt de 90 min.regel wel onduidelijk.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippen moeten op zijn vóór donderdag
Dat klopt, ik zou het ook niet accepteren. Maar volgens mij zit Veolia in Limburg verlegen om centen dus ik had me kunnen voorstellen dat ze het zouden proberen.huibf schreef:Ik weet de prijs niet. Maar als er geen cico's zijn reis je gratis. Ik zou nl dit niet accepteren...fogeltje schreef:huibf schreef:Nou dat is zeer zeker niet waar. Veolia limburg gaat de dalurendagkaartjes weer intoduceren dop behoorlijk inkomsten/reizigers verlies.
Worden reizigers verplicht die ook te kopen als ze in een bus stappen waar geen CICO's zijn (zo ongeveer het grootste deel van de bussen in de avond en het weekend volgens mij)?
En wat voor kaartje wordt dat precies? Ik ben wel bekend met de oude Limburgse dagkaarten, worden het weer die (al dan niet een hogere prijs)?
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten