Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door htm_tram »

@Ennes, kan niet wachten tot je me de boete komt uit schrijven... :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Edwin »

Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.

Op Utrecht Centraal moest ik wel weer zoeken naar de palen om uit te checken. Die stonden helemaal t.h.v. de Multivlaai of bij de ingang van Hoog Catharijne, bij spoor 1 t/m 4. Stel je ben om 08:40 op Utrecht CS, met je voordeelurenkaart, je wilt koffie halen bij de Starbucks, moet je om 09:00 uur weer terug om in te checken. Terwijl op de perrons makkelijk palen kunnen staan...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Reiziger Delft »

Ik moet nu al veel moeite doen om de trein uit te komen als ik uit Arnhem kom (spoor 5), omdat het perron erg smal is, en er dan honderden reizigers in willen stappen. Ik wil niet weten wat er gebeurd als iedereen daar dan ook nog eens gaat in- en uitchecken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Alleen zal het dan wel angstvallig stil blijven, met een melding hierover :lol:
Hoogstwaarschijnlijk :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door VIRM »

In- en uitchecken geen probleem voor student

De voorlichtingscampagne om studenten eraan te herinneren dat ze in de trein moeten in- en uitchecken lijkt een succes. Volgens de NS lopen negen van de tien studenten op het station langs een incheckpaaltje.
[...]
Studenten die niet inchecken komen er vooralsnog zonder boete van af. De NS wil ook de laatste 10 procent nog de tijd geven om te wennen aan de nieuwe regels. Of er uiteindelijk wel een boete komt wordt in de komende tijd besloten. Ook over de hoogte van de boete valt nog niets te zeggen, aldus de woordvoerder.

http://nos.nl/op3/artikel/335614-in--en ... udent.html

Wat is dit nu weer voor gepruts? Je stelt iets verplicht, maar je weet nog niet wanneer en wat de sanctie is als het niet wordt gedaan? Dus wat houdt een student tegen om nu niet meer te gaan in- en uitchecken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:Volgens de NS lopen negen van de tien studenten op het station langs een incheckpaaltje.
Beetje krom verwoord dit... zoals ik 'm nu lees zou dan die andere 10% instappen op een station wat niet bij elke perrontoegang een cico heeft staan. Die lopen er immers niet langs :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:In- en uitchecken geen probleem voor student

De voorlichtingscampagne om studenten eraan te herinneren dat ze in de trein moeten in- en uitchecken lijkt een succes. Volgens de NS lopen negen van de tien studenten op het station langs een incheckpaaltje.
[...]
Studenten die niet inchecken komen er vooralsnog zonder boete van af. De NS wil ook de laatste 10 procent nog de tijd geven om te wennen aan de nieuwe regels. Of er uiteindelijk wel een boete komt wordt in de komende tijd besloten. Ook over de hoogte van de boete valt nog niets te zeggen, aldus de woordvoerder.

http://nos.nl/op3/artikel/335614-in--en ... udent.html

Wat is dit nu weer voor gepruts? Je stelt iets verplicht, maar je weet nog niet wanneer en wat de sanctie is als het niet wordt gedaan? Dus wat houdt een student tegen om nu niet meer te gaan in- en uitchecken?
Het is ook nooit goed ook hé, nu wordt er nog gewaarschuwd, als je niet ingecheckt hebt, dat blijkt niet goed, zouden we gelijk gaan schrijven, dan is het ook niet goed, want die overbelaste hersentjes van een groepje studenten kan het allemaal niet aan, en zouden we ze een gewenningsperiode moeten geven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Ennes »

Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?

En dan kan je na de zoveelste keer wel eens een opmerking maken, wie zeer waarschijnlijk niet zo negatief bedoeld is als jij hem hebt opgevat.
Op Utrecht Centraal moest ik wel weer zoeken naar de palen om uit te checken. Die stonden helemaal t.h.v. de Multivlaai of bij de ingang van Hoog Catharijne, bij spoor 1 t/m 4. Stel je ben om 08:40 op Utrecht CS, met je voordeelurenkaart, je wilt koffie halen bij de Starbucks, moet je om 09:00 uur weer terug om in te checken. Terwijl op de perrons makkelijk palen kunnen staan...
Utrecht wordt na de verbouwing ook afgesloten met poortjes, dan is het op perron plaatsen niet geheel logisch nu, bovendien, met de grote reizigersstromen op een groot station als Ut Rtd, Asd enz is het ook niet echt handig om de CICO´s op de perrons te plaatsen, moet je eens kijken wat voor taferelen dat zou opleveren als er net een IC in de spits binnen is gekomen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Ennes »

htm_tram schreef:@Ennes, kan niet wachten tot je me de boete komt uit schrijven... :pos:
Ik kan "bijna" ook niet wachten, en dan hoop ik dat je tegen mij net zo´n grote mond hebt als hier op het forum.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Klaasje »

Ennes schreef:
Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?
Dat betekent nog niet dat je jezelf tot hetzelfde niveau van die klagende reizigers hoeft te verlagen terwijl een groot gedeelte van de reizigers er geen problemen mee heeft. Wat dat betreft heeft Edwin gewoon een punt. Het zal allicht best moeilijk zijn om aardig te blijven tijdens een hele dag werk waarin je ook behoorlijk veel vervelende mensen tegenkomt maar het is natuurlijk wel onderdeel van het werk. Daarnaast is het "gastheerschap van de conducteur" waar de personeelsvakbonden het altijd over hebben behoorlijk onderhevig aan inflatie wanneer je op zo'n manier denkt, praat en handelt bij/over reizigers.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:
Ennes schreef:
Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?
Dat betekent nog niet dat je jezelf tot hetzelfde niveau van die klagende reizigers hoeft te verlagen terwijl een groot gedeelte van de reizigers er geen problemen mee heeft. Wat dat betreft heeft Edwin gewoon een punt. Het zal allicht best moeilijk zijn om aardig te blijven tijdens een hele dag werk waarin je ook behoorlijk veel vervelende mensen tegenkomt maar het is natuurlijk wel onderdeel van het werk. Daarnaast is het "gastheerschap van de conducteur" waar de personeelsvakbonden het altijd over hebben behoorlijk onderhevig aan inflatie wanneer je op zo'n manier denkt, praat en handelt bij/over reizigers.
Daarom zeg ik dat de opmerking waarschijnlijk anders is overgekomen als bedoeld
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door VIRM »

Ennes schreef:
VIRM schreef:In- en uitchecken geen probleem voor student

De voorlichtingscampagne om studenten eraan te herinneren dat ze in de trein moeten in- en uitchecken lijkt een succes. Volgens de NS lopen negen van de tien studenten op het station langs een incheckpaaltje.
[...]
Studenten die niet inchecken komen er vooralsnog zonder boete van af. De NS wil ook de laatste 10 procent nog de tijd geven om te wennen aan de nieuwe regels. Of er uiteindelijk wel een boete komt wordt in de komende tijd besloten. Ook over de hoogte van de boete valt nog niets te zeggen, aldus de woordvoerder.

http://nos.nl/op3/artikel/335614-in--en ... udent.html

Wat is dit nu weer voor gepruts? Je stelt iets verplicht, maar je weet nog niet wanneer en wat de sanctie is als het niet wordt gedaan? Dus wat houdt een student tegen om nu niet meer te gaan in- en uitchecken?
Het is ook nooit goed ook hé, nu wordt er nog gewaarschuwd, als je niet ingecheckt hebt, dat blijkt niet goed, zouden we gelijk gaan schrijven, dan is het ook niet goed, want die overbelaste hersentjes van een groepje studenten kan het allemaal niet aan, en zouden we ze een gewenningsperiode moeten geven.

Bij mij was de indruk gewekt dat je sowieso een boete zou krijgen. Vervolgens een coulanceperiode. En nu weet de NS helemaal niks over wat er gaat gebeuren met de boetes...
Ik check overigens gewoon keruig in en tot nu toe is het slechts 1 keer fout gegaan. Maar volgensmij hebben studenten nu 2,5 maanden de tijd gehad ofzo?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Suus »

Nee, 31 dagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Edwin »

Ennes schreef:
Klaasje schreef:
Ennes schreef:
Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?
Dat betekent nog niet dat je jezelf tot hetzelfde niveau van die klagende reizigers hoeft te verlagen terwijl een groot gedeelte van de reizigers er geen problemen mee heeft. Wat dat betreft heeft Edwin gewoon een punt. Het zal allicht best moeilijk zijn om aardig te blijven tijdens een hele dag werk waarin je ook behoorlijk veel vervelende mensen tegenkomt maar het is natuurlijk wel onderdeel van het werk. Daarnaast is het "gastheerschap van de conducteur" waar de personeelsvakbonden het altijd over hebben behoorlijk onderhevig aan inflatie wanneer je op zo'n manier denkt, praat en handelt bij/over reizigers.
Daarom zeg ik dat de opmerking waarschijnlijk anders is overgekomen als bedoeld
Het ging er mij meer om, dat ik niet zomaar langs de controle liep, wat mogelijk bij de conducteurs asociaal kon overkomen. Vandaar mijn (beleefde) vraag. Dat die vraag dan op deze manier wordt afgesnauwd schoot wel ene klein beetje in het verkeerde keelgat.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012

Bericht door Roelof88 »

Edwin schreef:"Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt."
Conducteur scheert studenten ook nog eens over één kam. Ik hoor mensen ook vaak zeggen als ze niet gecontroleerd zijn: "Nou, weer voor niks een kaartje gekocht", alsof je het kaartje voor de conducteur koopt.
Het ging er mij meer om, dat ik niet zomaar langs de controle liep, wat mogelijk bij de conducteurs asociaal kon overkomen. Vandaar mijn (beleefde) vraag. Dat die vraag dan op deze manier wordt afgesnauwd schoot wel ene klein beetje in het verkeerde keelgat.
Ach ja, je houdt altijd van die norse mensen waarbij je het toch nooit goed kunt doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten