Re: Studenten moeten inchecken bij NS vanaf 1-1-2012
Geplaatst: za 14 jan 2012, 14:48
@Ennes, kan niet wachten tot je me de boete komt uit schrijven... :pos:
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
HoogstwaarschijnlijkEnnes schreef:Alleen zal het dan wel angstvallig stil blijven, met een melding hierover
Beetje krom verwoord dit... zoals ik 'm nu lees zou dan die andere 10% instappen op een station wat niet bij elke perrontoegang een cico heeft staan. Die lopen er immers niet langsVIRM schreef:Volgens de NS lopen negen van de tien studenten op het station langs een incheckpaaltje.
Het is ook nooit goed ook hé, nu wordt er nog gewaarschuwd, als je niet ingecheckt hebt, dat blijkt niet goed, zouden we gelijk gaan schrijven, dan is het ook niet goed, want die overbelaste hersentjes van een groepje studenten kan het allemaal niet aan, en zouden we ze een gewenningsperiode moeten geven.VIRM schreef:In- en uitchecken geen probleem voor student
De voorlichtingscampagne om studenten eraan te herinneren dat ze in de trein moeten in- en uitchecken lijkt een succes. Volgens de NS lopen negen van de tien studenten op het station langs een incheckpaaltje.
[...]
Studenten die niet inchecken komen er vooralsnog zonder boete van af. De NS wil ook de laatste 10 procent nog de tijd geven om te wennen aan de nieuwe regels. Of er uiteindelijk wel een boete komt wordt in de komende tijd besloten. Ook over de hoogte van de boete valt nog niets te zeggen, aldus de woordvoerder.
http://nos.nl/op3/artikel/335614-in--en ... udent.html
Wat is dit nu weer voor gepruts? Je stelt iets verplicht, maar je weet nog niet wanneer en wat de sanctie is als het niet wordt gedaan? Dus wat houdt een student tegen om nu niet meer te gaan in- en uitchecken?
Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Utrecht wordt na de verbouwing ook afgesloten met poortjes, dan is het op perron plaatsen niet geheel logisch nu, bovendien, met de grote reizigersstromen op een groot station als Ut Rtd, Asd enz is het ook niet echt handig om de CICO´s op de perrons te plaatsen, moet je eens kijken wat voor taferelen dat zou opleveren als er net een IC in de spits binnen is gekomen.Op Utrecht Centraal moest ik wel weer zoeken naar de palen om uit te checken. Die stonden helemaal t.h.v. de Multivlaai of bij de ingang van Hoog Catharijne, bij spoor 1 t/m 4. Stel je ben om 08:40 op Utrecht CS, met je voordeelurenkaart, je wilt koffie halen bij de Starbucks, moet je om 09:00 uur weer terug om in te checken. Terwijl op de perrons makkelijk palen kunnen staan...
Ik kan "bijna" ook niet wachten, en dan hoop ik dat je tegen mij net zo´n grote mond hebt als hier op het forum.htm_tram schreef:@Ennes, kan niet wachten tot je me de boete komt uit schrijven... :pos:
Dat betekent nog niet dat je jezelf tot hetzelfde niveau van die klagende reizigers hoeft te verlagen terwijl een groot gedeelte van de reizigers er geen problemen mee heeft. Wat dat betreft heeft Edwin gewoon een punt. Het zal allicht best moeilijk zijn om aardig te blijven tijdens een hele dag werk waarin je ook behoorlijk veel vervelende mensen tegenkomt maar het is natuurlijk wel onderdeel van het werk. Daarnaast is het "gastheerschap van de conducteur" waar de personeelsvakbonden het altijd over hebben behoorlijk onderhevig aan inflatie wanneer je op zo'n manier denkt, praat en handelt bij/over reizigers.Ennes schreef:Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Daarom zeg ik dat de opmerking waarschijnlijk anders is overgekomen als bedoeldKlaasje schreef:Dat betekent nog niet dat je jezelf tot hetzelfde niveau van die klagende reizigers hoeft te verlagen terwijl een groot gedeelte van de reizigers er geen problemen mee heeft. Wat dat betreft heeft Edwin gewoon een punt. Het zal allicht best moeilijk zijn om aardig te blijven tijdens een hele dag werk waarin je ook behoorlijk veel vervelende mensen tegenkomt maar het is natuurlijk wel onderdeel van het werk. Daarnaast is het "gastheerschap van de conducteur" waar de personeelsvakbonden het altijd over hebben behoorlijk onderhevig aan inflatie wanneer je op zo'n manier denkt, praat en handelt bij/over reizigers.Ennes schreef:Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Ennes schreef:Het is ook nooit goed ook hé, nu wordt er nog gewaarschuwd, als je niet ingecheckt hebt, dat blijkt niet goed, zouden we gelijk gaan schrijven, dan is het ook niet goed, want die overbelaste hersentjes van een groepje studenten kan het allemaal niet aan, en zouden we ze een gewenningsperiode moeten geven.VIRM schreef:In- en uitchecken geen probleem voor student
De voorlichtingscampagne om studenten eraan te herinneren dat ze in de trein moeten in- en uitchecken lijkt een succes. Volgens de NS lopen negen van de tien studenten op het station langs een incheckpaaltje.
[...]
Studenten die niet inchecken komen er vooralsnog zonder boete van af. De NS wil ook de laatste 10 procent nog de tijd geven om te wennen aan de nieuwe regels. Of er uiteindelijk wel een boete komt wordt in de komende tijd besloten. Ook over de hoogte van de boete valt nog niets te zeggen, aldus de woordvoerder.
http://nos.nl/op3/artikel/335614-in--en ... udent.html
Wat is dit nu weer voor gepruts? Je stelt iets verplicht, maar je weet nog niet wanneer en wat de sanctie is als het niet wordt gedaan? Dus wat houdt een student tegen om nu niet meer te gaan in- en uitchecken?
Het ging er mij meer om, dat ik niet zomaar langs de controle liep, wat mogelijk bij de conducteurs asociaal kon overkomen. Vandaar mijn (beleefde) vraag. Dat die vraag dan op deze manier wordt afgesnauwd schoot wel ene klein beetje in het verkeerde keelgat.Ennes schreef:Daarom zeg ik dat de opmerking waarschijnlijk anders is overgekomen als bedoeldKlaasje schreef:Dat betekent nog niet dat je jezelf tot hetzelfde niveau van die klagende reizigers hoeft te verlagen terwijl een groot gedeelte van de reizigers er geen problemen mee heeft. Wat dat betreft heeft Edwin gewoon een punt. Het zal allicht best moeilijk zijn om aardig te blijven tijdens een hele dag werk waarin je ook behoorlijk veel vervelende mensen tegenkomt maar het is natuurlijk wel onderdeel van het werk. Daarnaast is het "gastheerschap van de conducteur" waar de personeelsvakbonden het altijd over hebben behoorlijk onderhevig aan inflatie wanneer je op zo'n manier denkt, praat en handelt bij/over reizigers.Ennes schreef:Weet je hoe vaak een conducteur zulke opmerkingen gemiddeld per dag te horen krijgt?Edwin schreef:Gister reisde ik tussen Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal. Er was geen rustige plek in de coupe waar ik instapte dus ik liep door, kwam ik conducteurs tegen die mij half aankeken, ze waren bezig met anderen te controleren. Vroeg ik netjes of ze mij ook wouden controleren. Kreeg ik als antwoord terug: "Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt." Weer een conducteur die liever thuis kan blijven als ie geen zin heeft in z'n werk.
Conducteur scheert studenten ook nog eens over één kam. Ik hoor mensen ook vaak zeggen als ze niet gecontroleerd zijn: "Nou, weer voor niks een kaartje gekocht", alsof je het kaartje voor de conducteur koopt.Edwin schreef:"Dat zullen we maar even doen, anders beginnen jullie weer te klagen met van dat jullie anders voor niks zijn ingecheckt."
Ach ja, je houdt altijd van die norse mensen waarbij je het toch nooit goed kunt doen.Het ging er mij meer om, dat ik niet zomaar langs de controle liep, wat mogelijk bij de conducteurs asociaal kon overkomen. Vandaar mijn (beleefde) vraag. Dat die vraag dan op deze manier wordt afgesnauwd schoot wel ene klein beetje in het verkeerde keelgat.