Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Ronald »

Ik weet het niet hoor. Aan de andere kant komt de bereikbaarheid van de Randstad juist onder druk te staan door de bezuiningen in de stadsregio's op het regionale OV. Als je de automobilist de nieuwe bus in krijgt en het aansluitende vervoer is waardeloos, dan ben je weer terug bij af...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Klaasje »

Ik bedoel dan ook vooral dat de proef beter ingericht is dan het eerdere "Utrecht Bereikbaar"-project.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door R-Flow »

Ronald schreef:Ik weet het niet hoor. Aan de andere kant komt de bereikbaarheid van de Randstad juist onder druk te staan door de bezuiningen in de stadsregio's op het regionale OV. Als je de automobilist de nieuwe bus in krijgt en het aansluitende vervoer is waardeloos, dan ben je weer terug bij af...
Den Haag wil niet dat je zo ver doordenkt.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door willy84 »

Ronald schreef:Ik weet het niet hoor. Aan de andere kant komt de bereikbaarheid van de Randstad juist onder druk te staan door de bezuiningen in de stadsregio's op het regionale OV. Als je de automobilist de nieuwe bus in krijgt en het aansluitende vervoer is waardeloos, dan ben je weer terug bij af...
Ik denk dat dat wel meevalt. De R-net bussen komen aan op grote knooppunten waar overstapt kan worden op drukke lijnen. De bezuinigingen zullen vooral de kwakkellijntjes en de stille uren treffen. Dat zijn de uren dat bussen naar de regio ook zeer dun bezet zijn.
immer kwaliteits posts
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Milco »

Ik hoor/lees momenteel niks over de snelwegbussen.
Hoe staan de plannen ervoor? Gaan er over enkele maanden inderdaad snelwegbussen rijden?
Die snelwegbussen behoren toch tot de vervoerders Connexxion danwel Veolia?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Klaasje »

De lijn Almere-Utrecht gaat in februari 7x per spits rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Milco »

Weet jij of de dienstregelingen ook gewoon op www.connexxion.nl komen te staan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Klaasje »

Uiteraard. Het lijnnummer weet ik alleen nog niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Milco »

Het zal ongetwijfeld een 3xx-nummer worden... :P
Met wat voor materieel gaan ze eigenlijk rijden? R-NET? En waar wordt dat materieel dan vandaan gehaald?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Klaasje »

Geen idee, geen idee en geen idee.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:De lijn Almere-Utrecht gaat in februari 7x per spits rijden.

En hoe lang is een "spits"? :mrgreen:
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door willy84 »

Leuk 7x per uur bijna lege bussen over de A27 terwijl de bussen vanuit Almere naar Amsterdam soms met staanplaatsen te kampen hebben.
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Klaasje »

Het is een los potje dat alleen voor dit doel ingezet mag worden. Er zijn wel een aantal zaken beter geregeld dan tijdens de vorige proef omdat je in Almere kunt instappen in plaats van op een parkeerterrein en omdat normale vervoersbewijzen toegestaan zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Vinny »

Gewoon inbedden in het normale OV. Je ziet aan buslijnen 175 en 176 tussen Haarlem en Amstelveen resp. Amsterdam Zuid dat dit soort dingen gewoon het best werken als het niet afwijkt van alle andere zaken en staat aangegeven in de busboekjes en lijnnetkaarten en waar mensen gewoon met hun OV chipkaart mee naar binnen kunnen wandelen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Stéphane »

Ja dat zie je overal. In Antwerpen heeft men een bus tussen het busstation op de F.D. Rooseveldplaats en het Shoppingcentrum in Wijnegem een Hoogfrequente lijn ingelegd over de E313. Gewone kaartjes en gelede bussen. En wat zie je? De files op de E313 op dat traject zijn gedaald *O* want de meeste mensen nemen die bus.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Jaimie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 31 aug 2010, 12:15
Locatie: `s-Heerenberg
Contacteer:

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Jaimie »

1 ding snap ik dan weer helemaal niet he. Voor de mensen die in het westen wonen, moet er de HELFT van het totale budget besteed worden. Waarom hebben de mensen elders in het land, geen recht op een fasoenlijke, betrouwbaren en goed functionerend naar behoefte werkende OV? Ik snap niet dat er anno 2012 hier geen geen-ambtelijk-apparaat is dat hier goed keuring over verleend.

Laten we een aantal normale mensen uit verschillende niveaus der mensen als soort van danktank mee laten denken met dit soort projecten. Wat is jullie mening hierbij?
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Abracadabram »

Omdat ongeveer de helft van Nederland ook in het westen woont...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Vinny »

Mag ik er op wijzen dat niet alleen het inwoneraantal in het westen groter is, maar dat er relatief veel meer van het openbaar vervoer gebruik gemaakt wordt in de Randstad. Om een indicatie te geven: op het platteland worden 90% van de verplaatsingen met de auto afgelegd, terwijl op de relatie Den Haag-Rotterdam het OV maar liefst 60% marktaandeel heeft. Een investering op deze relatie in het openbaar vervoer is dus veel zinvoller. Snelwegen kun je beter in Friesland aanleggen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Suus »

En dan worden ze nog amper gebruikt hoor.

Maar ik snap het punt wel, het OV in de provincie is toch wat uitgekleed en de meeste investeringen komen toch weer in de grote steden terecht. De aanleg van een regiotram in Groningen laat ook zien dat het anders kan.

En eerlijk gezegd vind ik dit hele project met snelwegbussen ook redelijk onzinnig, twee van de drie lijnen bestaan al en de derde lijn had vast wel bestaan als er vraag naar was geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Klaasje »

Die derde lijn (Almere-Utrecht) heeft voor 2004 twee jaar bestaan en reed een handjevol ritten per dag. Er waren niet compleet onaardige reizigersaantallen. Er is toen een beleidsmatige keus gemaakt om die lijn te schrappen ten gunste van meer ritten Almere-Amsterdam. Sindsdien is de A27 veranderd in een notoire filelocatie en zijn de kansen van zo'n verbinding dus verbeterd, daarnaast heeft de bus een voordeel omdat die bus naar de oostkant van Utrecht sneller is dan een combinatie van de s4900 en lijn 10 in Utrecht.

De tussentijdse proef (Lijn 700) die er is geweest is natuurlijk een drama, je moest daarvoor met de auto weg van huis (niemand kan dat ding thuis gebruiken), vervolgens moet je die op een verlaten parkeerterrein achterlaten (is hij nog héél als ik terugkom?), en daarna moest je ook nog in het bezit zijn van een speciaal vervoersbewijs. Dat hoeft bij de nieuwe proef allemaal niet. We gaan het zien.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door hidihi »

Even helemaal of topic. Was een rechtstreekse bus Eindhoven CS Arnhem CS over de A50 niet zinvol geweest in de proef?
De reiziger in Eindhoven moet nu via Den Bosch reizen om in Arnhem te komen terwijl de A50 een weg is die zonder veel omwegen naar Arnhem gaat.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Klaasje »

Het probleem is dat er 64 kilometer over de snelweg (Renkum - Eindhoven) gereden zal moeten worden en dat je dan nog niet de reistijd binnen Eindhoven en Arnhem hebt meegerekend. Dan moet je toch behoorlijk snel rijden om onder de 1:20 van de trein uit te komen. Bedenk ook dat de s3600 over een tijdje versneld zal gaan worden. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de hoeveelheid werkgelegenheid en het aantal inwoners langs de randen van Eindhoven en Arnhem maar als dat niet erg grote getalen zijn dan weet ik niet of het aantrekkelijk is.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door waldo79 »

Tikkeltje kansloze missie om een bus in te leggen van Eindhoven naar Arnhem. Iets zegt me dat er tussen deze twee specifieke steden geen sterke vervoersrelatie bestaat. Gezien de omweg via Ht en het aantal stops doet de trein het helemaal niet zo slecht :idea:
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door midnet »

Milco1995 schreef:Het zal ongetwijfeld een 3xx-nummer worden... :P
Met wat voor materieel gaan ze eigenlijk rijden? R-NET?
1.Weetniet. En ikdenk Cnx zelf ook nog amper- kijken ze of ergens nog wat overgeschoten bussen staan, of misschien wil ARRIVA nu wel wat kwijt aan dumpprijsje.
2.R-net is juist een kwaliteitsmerk voor lijnen die 7 dagen/week en smorgens vroeg tot savonds laat rijden.
Het zullen ook wel geen scholierenlijnen in de 600 reeks met ouwe aftrappers zijn, dus wie weet- een nieuwe 10000? serie?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Suus »

Helaas is R-NET al gedegradeerd door een lege huls door er ook spitslijnen en lijnen die op sommige tijden een frequentie van 1x per uur hebben in te plaatsen. Alle eigenschappen waar R-NET om bekend moest worden zoals hoogwaardige, betrouwbare en frequente verbindingen lijken maar deels uit te komen en daarmee is het niet meer dan een roodgekleurde bus geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten