Pagina 3 van 3

Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven

Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 13:10
door deadlock
Kuba schreef:Wat is het probleem ermee dan? Ze rijden er in ieder geval mee naar Luxemburg. Waar mogen ze eigenlijk in België niet rijden?

Omdat de Belgen niet snappen hoe het standaard omgrenzingsprofiel geïnterpreteerd moet worden. Er verschijnt een leuke scheur in M6 als ze in Nederland langs een perron gezet worden.

Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven

Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 17:59
door Vinny
Europese regelgeving: Eigenwijs zijn mag, de hele dag... :')

Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven

Geplaatst: Zo 29 Jan 2012, 14:19
door Stéphane
deadlock schreef:
Kuba schreef:Wat is het probleem ermee dan? Ze rijden er in ieder geval mee naar Luxemburg. Waar mogen ze eigenlijk in België niet rijden?

Omdat de Belgen niet snappen hoe het standaard omgrenzingsprofiel geïnterpreteerd moet worden. Er verschijnt een leuke scheur in M6 als ze in Nederland langs een perron gezet worden.


Dat niet alleen, in België stelt INFRABEL, de infrastructuurbeheerder de regels op en controleert ze zelf dat is onderdeel van de NMBS-groep. Zelf regels op stellen EN controleren = doe je zin.

Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven

Geplaatst: Zo 29 Jan 2012, 17:41
door isadora
Moet het eigenlijk niet zijn: Bene-treinen?
Ik zie dat Luxemburg-gedeelte er niet zo in thuis horen.
Ja vroeger misschien, maar......................

Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven

Geplaatst: Zo 29 Jan 2012, 17:50
door Stéphane
Inderdaad, daar zat ik ook over te denken.
Heeft de BeneLUX trein ooit tot in Luxemburg doorgereden?

Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven

Geplaatst: Zo 29 Jan 2012, 18:18
door deadlock
Nee. Er was wel ooit een seizoenstrein Amsterdam-Maastricht-Luxemburg.

Re: Kamer: Beneluxtrein moet blijven

Geplaatst: Zo 29 Jan 2012, 20:37
door STF
De Ardennen Express.