Vervanging CTA's door TBP's #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TLP
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 14:07

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor TLP » Zo 25 Dec 2011, 21:11

Sorry, ik loop misschien wat achter. Hoeveel procent van de Nederlandse stations is nu eigenlijk al volledig voorzien van die TBP's?
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Geert » Zo 25 Dec 2011, 23:56

Volgens mij is het gemakkelijker om de stations te tellen die nog niet helemaal voorzien zijn, inmiddels zijn de meeste stations volgens mij voorzien met uitzondering van Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Schiphol en Gouda. Zijn er nog andere stations met CTA's?

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Ardan » Ma 26 Dec 2011, 00:16

Heino, Raalte en Nijverdal weet ik niet.. Ze hebben CTA's, maar of die inmiddels vervangen zijn, lijkt me wel maar weet het niet.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Daniel » Ma 26 Dec 2011, 15:07

@Geert: Utrecht Centraal is volledig voorzien sinds spoor 8 weer in dienst is. CTA's die daar nog hingen zijn vervangen door TBP's.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Suus » Ma 26 Dec 2011, 15:20

Gouda is gewoon maar half gedaan, heel typisch inderdaad. Maar ach, ze doen in Gouda vaker half werk. Bij de verbouwing van de kiosk naar zelfbediening zijn ze bijvoorbeeld vergeten die oude knar te ontslaan, die geeft namelijk nog steeds prioriteit aan het doorbellen van de bestellijsten in plaats van aan haastige klanten -o-

En op Schiphol was vorige week nog helemaal niets gebeurt.
Rame à l'approche

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Wubbo » Di 27 Dec 2011, 15:51

Gouda is inmiddels geheel voorzien.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Daniel » Di 27 Dec 2011, 16:59

Houten is ook voorzien (zover nog niet bekend). Waarbij opviel dat "Utrecht Lunetten" er onafgekort op stond terwijl het evenveel letters tellende Utrecht Overvecht wel afgekort wordt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Tochjo » Di 27 Dec 2011, 17:11

Dat telt niet evenveel letters? :P

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Daniel » Di 27 Dec 2011, 17:20

Ehm tja, niet helemaal goed geteld... maar ze hebben beide meer dan 15 letters wat voor tussenstations als maximum gehanteerd werd.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Tochjo » Di 27 Dec 2011, 18:06

Ik dacht dat zestien tekens het maximum was? Utrecht Overvecht wordt afgekort tot Utrecht Overvcht, wat ook zestien tekens heeft, net als Utrecht Lunetten.

VIRM
Berichten: 3402
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor VIRM » Wo 28 Dec 2011, 12:22

Bee schreef:En op Schiphol was vorige week nog helemaal niets gebeurt.


Ik was gisteren nog op Schiphol en ik zag nog steeds de oude CTA's hangen.
Ik ben overigens benieuwd wat ze precies gaan doen op sporen 1/2 en 5/6. Schiphol heeft namelijk dat superhandige *kuch* systeem waarbij de treinen op die sporen heel kort van tevoren worden aangekondigd; dat lijkt mij niet superhandig als niet alle stations op het scherm passen...
Beul van de blindegeleidelijn

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Thom69 » Wo 28 Dec 2011, 15:59

VIRM schreef:Ik ben overigens benieuwd wat ze precies gaan doen op sporen 1/2 en 5/6. Schiphol heeft namelijk dat superhandige *kuch* systeem waarbij de treinen op die sporen heel kort van tevoren worden aangekondigd; dat lijkt mij niet superhandig als niet alle stations op het scherm passen...


Op Amsterdam Zuid wordt met hetzelfde systeem gewerkt, opzich zijn hier ook geen problemen? Alleen het balkje met "Volgende trein ..." staat er niet. Bedoel je dat er dan te weinig tijd is om door alle stations te scrollen? Want de meeste series passen op Asdz in z'n geheel op de TBP, zonder scrollen, omdat dat onderste balkje ontbreekt
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Vinny » Wo 28 Dec 2011, 19:34

Het is nu kerstvakantie he, waardoor er niets gebeurt. Schiphol zal dan wel begin volgend jaar aan de beurt komen. Ze hebben de deadline van eind 2011 dus niet gehaald. Ach "what else is new" in de spoorsector zullen we maar zeggen...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011, 00:54

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Amazonous » Za 31 Dec 2011, 02:37

Ardan schreef:Heino, Raalte en Nijverdal weet ik niet.. Ze hebben CTA's, maar of die inmiddels vervangen zijn, lijkt me wel maar weet het niet.


Heino heeft al maanden geen CTA en geen TBP. Wel hebben ze de plastic bordjes met een erop geplakte 1 en 2 (waarom niet 27 en 28? :]) vervangen door fatsoenlijke borden.

Groet.
Laatst gewijzigd door Amazonous op Wo 11 Jun 2014, 04:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor R-Flow » Ma 16 Jan 2012, 20:26

Daniel schreef:Houten is ook voorzien (zover nog niet bekend). Waarbij opviel dat "Utrecht Lunetten" er onafgekort op stond terwijl het evenveel letters tellende Utrecht Overvecht wel afgekort wordt.

Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Jan 2012, 20:30

Muiderpoort, Sloterdijk, Bijlmer ArenA en Lelylaan worden afgekort, maar Amsterdam Amstel weer niet. Een serie die in Holendrecht stopt heb ik nog niet op een TBP bekeken, dus die weet ik niet.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor MdJ » Ma 16 Jan 2012, 20:32

Utrecht Lunetten heeft 16 letterplaatsen nodig, Utrecht Overvecht 17 (beide inclusief spatie). En die laatste is er dus 1 "teveel"
...

Amsterdam Amstel heeft er ook 16 nodig, andere stations meer wat dus "teveel" is.
Bij twijfel: gebruik beton.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Daan » Di 17 Jan 2012, 15:38

R-Flow schreef:Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?
Voor de zoveelste keer: omdat er in het systeem ruimte is voor 16 tekens, inclusief spaties. Langere namen worden dus afgekort, of er nou ruimte op de TBP is of niet.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Edwin » Wo 18 Jan 2012, 12:31

Wat is eigenlijk het verschil tussen de TBPs die schuin hangen, meestal op overdekte gebieden, en de rechte TBPs(?) die uit 2 schermen bestaan. Zag namelijk gister op Amsterdam CS schuine TBPs onoverdekt hangen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

larsie
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 15 Sep 2011, 19:09
Locatie: Nieuwegein
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor larsie » Wo 18 Jan 2012, 13:08

Edwin schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de TBPs die schuin hangen, meestal op overdekte gebieden, en de rechte TBPs(?) die uit 2 schermen bestaan. Zag namelijk gister op Amsterdam CS schuine TBPs onoverdekt hangen.


Precies wat je zelf al concludeert. De 'schuine' TBP's zijn bedoelt voor overdekte gebieden, ze hebben een lagere helderheid en zijn daardoor minder goed leesbaar onder volle zon dan de 'rechte' modellen.

Die schuine op Amsterdam CS zullen neem ik aan tijdelijk zijn

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Daniel » Wo 18 Jan 2012, 13:40

Men heeft zo te zien gewoon rekening gehouden met eventuele toekomstige overkappingen enzo.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8060
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor KM46 » Do 19 Jan 2012, 22:07

Bee schreef:Gouda is gewoon maar half gedaan, heel typisch inderdaad. Maar ach, ze doen in Gouda vaker half werk. Bij de verbouwing van de kiosk naar zelfbediening zijn ze bijvoorbeeld vergeten die oude knar te ontslaan, die geeft namelijk nog steeds prioriteit aan het doorbellen van de bestellijsten in plaats van aan haastige klanten -o-

Die oude knar liep er 20 jaar geleden ook al. Ik denk dat hij ondertussen rijp is voor de vut of pensioen.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3996
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor reisthijs » Do 19 Jan 2012, 23:14

Daan schreef:
R-Flow schreef:Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?
Voor de zoveelste keer: omdat er in het systeem ruimte is voor 16 tekens, inclusief spaties. Langere namen worden dus afgekort, of er nou ruimte op de TBP is of niet.
Met die verklaring komen we dus niet veel verder, dat levert alleen maar nieuwe vragen: Waarom is er geen rekening gehouden met namen van meer dan 16 tekens, die dus best vaak voorkomen? Beetje slechte systeemkeuze zoals het nu is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Geert » Vr 20 Jan 2012, 09:20

Die beperking van 16 tekens is inderdaad niet heel handig, maar als het systeem 16 tekens voorschrijft kun je niet voor één station een uitzondering maken (de software is immers gelijk). Elke keer hier melden dat station X raar wordt afgekort is dus niet nodig, aangezien dat niet per station wordt besloten maar omdat alle stations afgekort worden tot 16 tekens of minder. Pas als de software en achterliggende database zijn aangepast is dit probleem verholpen, maar tot die tijd zullen er nog wel meer rare afgekorte namen op de schermen staan.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Berichtdoor Daniel » Vr 20 Jan 2012, 09:57

Nouja, in veel gevallen zijn er toch echt wel degelijk betere oplossingen mogelijk binnen die 16 tekens. Met iets als R'dam Alexander blijf je bv. binnen de 16 tekens en weet ook iedereen waar je het over hebt terwijl je geen gek afgebroken stationsnamen hebt.
Al helpt dit weer net niet voor sommige stations. A'foort Schothorst blijft bv. te lang op deze manier.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten