Pagina 5 van 10

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: zo 25 dec 2011, 21:11
door TLP
Sorry, ik loop misschien wat achter. Hoeveel procent van de Nederlandse stations is nu eigenlijk al volledig voorzien van die TBP's?

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: zo 25 dec 2011, 23:56
door Geert
Volgens mij is het gemakkelijker om de stations te tellen die nog niet helemaal voorzien zijn, inmiddels zijn de meeste stations volgens mij voorzien met uitzondering van Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Schiphol en Gouda. Zijn er nog andere stations met CTA's?

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 00:16
door Ardan
Heino, Raalte en Nijverdal weet ik niet.. Ze hebben CTA's, maar of die inmiddels vervangen zijn, lijkt me wel maar weet het niet.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 15:07
door Daniel
@Geert: Utrecht Centraal is volledig voorzien sinds spoor 8 weer in dienst is. CTA's die daar nog hingen zijn vervangen door TBP's.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 15:20
door Suus
Gouda is gewoon maar half gedaan, heel typisch inderdaad. Maar ach, ze doen in Gouda vaker half werk. Bij de verbouwing van de kiosk naar zelfbediening zijn ze bijvoorbeeld vergeten die oude knar te ontslaan, die geeft namelijk nog steeds prioriteit aan het doorbellen van de bestellijsten in plaats van aan haastige klanten -o-

En op Schiphol was vorige week nog helemaal niets gebeurt.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: di 27 dec 2011, 15:51
door Wubbo
Gouda is inmiddels geheel voorzien.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: di 27 dec 2011, 16:59
door Daniel
Houten is ook voorzien (zover nog niet bekend). Waarbij opviel dat "Utrecht Lunetten" er onafgekort op stond terwijl het evenveel letters tellende Utrecht Overvecht wel afgekort wordt.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: di 27 dec 2011, 17:11
door Tochjo
Dat telt niet evenveel letters? :P

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: di 27 dec 2011, 17:20
door Daniel
Ehm tja, niet helemaal goed geteld... maar ze hebben beide meer dan 15 letters wat voor tussenstations als maximum gehanteerd werd.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: di 27 dec 2011, 18:06
door Tochjo
Ik dacht dat zestien tekens het maximum was? Utrecht Overvecht wordt afgekort tot Utrecht Overvcht, wat ook zestien tekens heeft, net als Utrecht Lunetten.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 12:22
door VIRM
Bee schreef:En op Schiphol was vorige week nog helemaal niets gebeurt.
Ik was gisteren nog op Schiphol en ik zag nog steeds de oude CTA's hangen.
Ik ben overigens benieuwd wat ze precies gaan doen op sporen 1/2 en 5/6. Schiphol heeft namelijk dat superhandige *kuch* systeem waarbij de treinen op die sporen heel kort van tevoren worden aangekondigd; dat lijkt mij niet superhandig als niet alle stations op het scherm passen...

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 15:59
door Daelea
VIRM schreef:Ik ben overigens benieuwd wat ze precies gaan doen op sporen 1/2 en 5/6. Schiphol heeft namelijk dat superhandige *kuch* systeem waarbij de treinen op die sporen heel kort van tevoren worden aangekondigd; dat lijkt mij niet superhandig als niet alle stations op het scherm passen...
Op Amsterdam Zuid wordt met hetzelfde systeem gewerkt, opzich zijn hier ook geen problemen? Alleen het balkje met "Volgende trein ..." staat er niet. Bedoel je dat er dan te weinig tijd is om door alle stations te scrollen? Want de meeste series passen op Asdz in z'n geheel op de TBP, zonder scrollen, omdat dat onderste balkje ontbreekt

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: wo 28 dec 2011, 19:34
door Vinny
Het is nu kerstvakantie he, waardoor er niets gebeurt. Schiphol zal dan wel begin volgend jaar aan de beurt komen. Ze hebben de deadline van eind 2011 dus niet gehaald. Ach "what else is new" in de spoorsector zullen we maar zeggen...

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: za 31 dec 2011, 02:37
door Amazonous
Ardan schreef:Heino, Raalte en Nijverdal weet ik niet.. Ze hebben CTA's, maar of die inmiddels vervangen zijn, lijkt me wel maar weet het niet.
Heino heeft al maanden geen CTA en geen TBP. Wel hebben ze de plastic bordjes met een erop geplakte 1 en 2 (waarom niet 27 en 28? :]) vervangen door fatsoenlijke borden.

Groet.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 20:26
door R-Flow
Daniel schreef:Houten is ook voorzien (zover nog niet bekend). Waarbij opviel dat "Utrecht Lunetten" er onafgekort op stond terwijl het evenveel letters tellende Utrecht Overvecht wel afgekort wordt.
Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 20:30
door Daniel
Muiderpoort, Sloterdijk, Bijlmer ArenA en Lelylaan worden afgekort, maar Amsterdam Amstel weer niet. Een serie die in Holendrecht stopt heb ik nog niet op een TBP bekeken, dus die weet ik niet.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 20:32
door MdJ
Utrecht Lunetten heeft 16 letterplaatsen nodig, Utrecht Overvecht 17 (beide inclusief spatie). En die laatste is er dus 1 "teveel"
...

Amsterdam Amstel heeft er ook 16 nodig, andere stations meer wat dus "teveel" is.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: di 17 jan 2012, 15:38
door Daan
R-Flow schreef:Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?
Voor de zoveelste keer: omdat er in het systeem ruimte is voor 16 tekens, inclusief spaties. Langere namen worden dus afgekort, of er nou ruimte op de TBP is of niet.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 12:31
door Edwin
Wat is eigenlijk het verschil tussen de TBPs die schuin hangen, meestal op overdekte gebieden, en de rechte TBPs(?) die uit 2 schermen bestaan. Zag namelijk gister op Amsterdam CS schuine TBPs onoverdekt hangen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 13:08
door larsie
Edwin schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de TBPs die schuin hangen, meestal op overdekte gebieden, en de rechte TBPs(?) die uit 2 schermen bestaan. Zag namelijk gister op Amsterdam CS schuine TBPs onoverdekt hangen.
Precies wat je zelf al concludeert. De 'schuine' TBP's zijn bedoelt voor overdekte gebieden, ze hebben een lagere helderheid en zijn daardoor minder goed leesbaar onder volle zon dan de 'rechte' modellen.

Die schuine op Amsterdam CS zullen neem ik aan tijdelijk zijn

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 13:40
door Daniel
Men heeft zo te zien gewoon rekening gehouden met eventuele toekomstige overkappingen enzo.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: do 19 jan 2012, 22:07
door ODRAIL
Bee schreef:Gouda is gewoon maar half gedaan, heel typisch inderdaad. Maar ach, ze doen in Gouda vaker half werk. Bij de verbouwing van de kiosk naar zelfbediening zijn ze bijvoorbeeld vergeten die oude knar te ontslaan, die geeft namelijk nog steeds prioriteit aan het doorbellen van de bestellijsten in plaats van aan haastige klanten -o-
Die oude knar liep er 20 jaar geleden ook al. Ik denk dat hij ondertussen rijp is voor de vut of pensioen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: do 19 jan 2012, 23:14
door reisthijs
Daan schreef:
R-Flow schreef:Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?
Voor de zoveelste keer: omdat er in het systeem ruimte is voor 16 tekens, inclusief spaties. Langere namen worden dus afgekort, of er nou ruimte op de TBP is of niet.
Met die verklaring komen we dus niet veel verder, dat levert alleen maar nieuwe vragen: Waarom is er geen rekening gehouden met namen van meer dan 16 tekens, die dus best vaak voorkomen? Beetje slechte systeemkeuze zoals het nu is.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: vr 20 jan 2012, 09:20
door Geert
Die beperking van 16 tekens is inderdaad niet heel handig, maar als het systeem 16 tekens voorschrijft kun je niet voor één station een uitzondering maken (de software is immers gelijk). Elke keer hier melden dat station X raar wordt afgekort is dus niet nodig, aangezien dat niet per station wordt besloten maar omdat alle stations afgekort worden tot 16 tekens of minder. Pas als de software en achterliggende database zijn aangepast is dit probleem verholpen, maar tot die tijd zullen er nog wel meer rare afgekorte namen op de schermen staan.

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Geplaatst: vr 20 jan 2012, 09:57
door Daniel
Nouja, in veel gevallen zijn er toch echt wel degelijk betere oplossingen mogelijk binnen die 16 tekens. Met iets als R'dam Alexander blijf je bv. binnen de 16 tekens en weet ook iedereen waar je het over hebt terwijl je geen gek afgebroken stationsnamen hebt.
Al helpt dit weer net niet voor sommige stations. A'foort Schothorst blijft bv. te lang op deze manier.