Vervanging CTA's door TBP's #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Do 17 Nov 2011, 19:27

Hmm ja, verschil zit 'm in de hoogte dus en niet zozeer in de breedte.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Thom91 » Za 19 Nov 2011, 15:46

Ze zijn in Asd begonnen!
Komt wel goed schatje.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Klaasje » Zo 20 Nov 2011, 23:24

Volgens mij is bijna heel Nederland rond. Of zie ik dat verkeerd?

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9542
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Wubbo » Zo 20 Nov 2011, 23:29

Gouda was afgelopen vrijdag nog steeds niet af...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Suus » Zo 20 Nov 2011, 23:42

Op Schiphol is men nog niet eens begonnen :mrgreen:
Rame à l'approche

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Maik » Ma 21 Nov 2011, 10:11

Thom91 schreef:Ze zijn in Asd begonnen!
Inderdaad. Zaterdag hingen ze al op spoor 1, 2 en 4. Op spoor 13 en 14 heb ik ze alleen aan de westzijde zien hangen.
Pommes.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Mark » Ma 21 Nov 2011, 18:11

En ook op Rotterdam Centraal zijn ze vooralsnog alleen op spoor 12 te vinden. :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Ronald » Ma 21 Nov 2011, 21:41

reisthijs schreef:En toch klopt het niet. Ze hebben weer de bekende fout gemaakt want er staat heel mooi aangegeven dat het deel naar Maastricht van de a-zijde vertrekt (en Heerlen dus van de b-zijde) maar nergens is aangegeven wat nu de a-zijde van spoor 4 is...

Als Amstel al een a-zijde had, dan was dat de noordkant geweest, en vertrok het deel naar Maastricht juist van de b-zijde!


Nog even over die a- en b-zijde: In Eindhoven en Roermond zijn "met de hand" extra stickertjes met "a" en "b" aangebracht bij het perroncijfer op de TBP's. Maar de laatste keer dat ik de s800 die kant op had, werden de delen op de TBP's dus net verkeerd om aangegeven -o- .

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Nov 2011, 21:50

In Roermond staan ze toch wel in de goede volgorde uitgaande van de opgeplakte letters? Althans, op een foto die ik daar ooit vanuit de trein maakte wel.
Enige opmerkelijke in Roermond is dat de A en B fase op spoor 1 precies het omgekeerde is van die op spoor 3.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Ronald » Ma 21 Nov 2011, 22:00

Waar A en B zitten weet ik zo niet meer, maar mijn trein was precies verkeerd om aangekondigd, zowel in Eindhoven als in Roermond. Het was ook duidelijk te zien aan het feit dat in Sittard het halve Heerlen-treinstel leegliep met Maastricht-gangers...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Nov 2011, 22:37

Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Wo 23 Nov 2011, 19:31

Vanmorgen zag ik dat de CTA op 5a t.h.v. de Noordertunnel op Utrecht Centraal door een TBP vervangen is, vanmiddag dat er nu twee TBPs (buitenmodel) op 14a/15a bij de Noordertunnel hangen. Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben) :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Ruben » Wo 23 Nov 2011, 19:47

Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...

Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Wo 23 Nov 2011, 19:54

Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt :idea:

Daar waar wordt voldaan aan het aan de Amsterdamse zijde liggen van de A-fase is goed te zien dat "voor" niet letterlijk is vertaald naar "A-zijde". In Amersfoort staat de NoordOost er bv. precies andersom op: b-zijde Groningen boven, a-zijde Leeuwarden onder :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Klaasje » Wo 23 Nov 2011, 20:08

Ruben schreef:
Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...

Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.

Hoe zou het in Amsterdam moeten dan? :P Toevallig hangt de kilometrering op Amsterdam CS aan de spoorlijn vanuit Den Helder.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9256
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Ardan » Wo 23 Nov 2011, 20:18

In Amsterdam wordt het richting Haarlem gedaan (of beter gezegd: richting d'Eenhonderd Roe, het allereerste station van Amsterdam dat ergens bij Sloterdijk lag ;) )
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Suus » Wo 23 Nov 2011, 21:35

Daniel schreef:Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt :idea:

Je gaat hier voorbij aan het feit dat de A en B er kunstmatig is, en dus in de praktijk niet bestaat en daardoor niet klopt. Er is gewoon een softwareaanpassing nodig voor sommige stations.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Vinny » Wo 23 Nov 2011, 22:24

Er komen volgens mij op de stations die het betreft digitale treinsamenstellingsborden die ook in infoplus kunnen worden aangestuurd. Ik hoop dat dat dan tot het verleden gaat behoren.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Geert » Wo 23 Nov 2011, 22:43

Die borden zijn er al in Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Zie de eerste pagina van dit topic :)

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Edwin » Do 24 Nov 2011, 16:27

Op Almere Parkwijk werd er op de TBPs Hoofddorp als Hfd aangegeven maar alle andere bestemmingen voluit. Dat lijkt mij niet standaard.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor M57 » Do 24 Nov 2011, 18:58

Daniel schreef:Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben) :P
18a/19a zijn ook voorzien.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Daniel » Do 24 Nov 2011, 18:59

Check, dat kon ik vanmiddag toevallig wel zien...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor VIRM » Vr 25 Nov 2011, 00:56

Op Amsterdam Sloterdijk werd er afgelopen dinsdag en donderdag omgeroepen dat ze weer bezig zijn. :)

Overigens opvallend vandaag: als je de trap van de Westpassage op Amsterdam Centraal opkomt, hangt er op spoor 8a wel een TBP, maar op 7a hangt nog een CTA.
Beul van de blindegeleidelijn

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor VIRM » Di 29 Nov 2011, 21:13

Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.
Beul van de blindegeleidelijn

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Berichtdoor Joshua » Vr 02 Dec 2011, 16:29

VIRM schreef:Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.

Maar de oude klokken zijn op meer station's blijven hangen. Zo ook in Nijmegen. Maar dan zijn er als nog nieuwe TBP's met klokken neer gehangen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast