Pagina 2 van 10

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: do 17 nov 2011, 19:27
door Daniel
Hmm ja, verschil zit 'm in de hoogte dus en niet zozeer in de breedte.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: za 19 nov 2011, 15:46
door Thom91
Ze zijn in Asd begonnen!

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: zo 20 nov 2011, 23:24
door Klaasje
Volgens mij is bijna heel Nederland rond. Of zie ik dat verkeerd?

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: zo 20 nov 2011, 23:29
door Wubbo
Gouda was afgelopen vrijdag nog steeds niet af...

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: zo 20 nov 2011, 23:42
door Suus
Op Schiphol is men nog niet eens begonnen :mrgreen:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 10:11
door Maik
Thom91 schreef:Ze zijn in Asd begonnen!
Inderdaad. Zaterdag hingen ze al op spoor 1, 2 en 4. Op spoor 13 en 14 heb ik ze alleen aan de westzijde zien hangen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 18:11
door Mark
En ook op Rotterdam Centraal zijn ze vooralsnog alleen op spoor 12 te vinden. :wink:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 21:41
door Ronald
reisthijs schreef:En toch klopt het niet. Ze hebben weer de bekende fout gemaakt want er staat heel mooi aangegeven dat het deel naar Maastricht van de a-zijde vertrekt (en Heerlen dus van de b-zijde) maar nergens is aangegeven wat nu de a-zijde van spoor 4 is...

Als Amstel al een a-zijde had, dan was dat de noordkant geweest, en vertrok het deel naar Maastricht juist van de b-zijde!


Nog even over die a- en b-zijde: In Eindhoven en Roermond zijn "met de hand" extra stickertjes met "a" en "b" aangebracht bij het perroncijfer op de TBP's. Maar de laatste keer dat ik de s800 die kant op had, werden de delen op de TBP's dus net verkeerd om aangegeven -o- .

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 21:50
door Daniel
In Roermond staan ze toch wel in de goede volgorde uitgaande van de opgeplakte letters? Althans, op een foto die ik daar ooit vanuit de trein maakte wel.
Enige opmerkelijke in Roermond is dat de A en B fase op spoor 1 precies het omgekeerde is van die op spoor 3.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 22:00
door Ronald
Waar A en B zitten weet ik zo niet meer, maar mijn trein was precies verkeerd om aangekondigd, zowel in Eindhoven als in Roermond. Het was ook duidelijk te zien aan het feit dat in Sittard het halve Heerlen-treinstel leegliep met Maastricht-gangers...

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 22:37
door Daniel
Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 19:31
door Daniel
Vanmorgen zag ik dat de CTA op 5a t.h.v. de Noordertunnel op Utrecht Centraal door een TBP vervangen is, vanmiddag dat er nu twee TBPs (buitenmodel) op 14a/15a bij de Noordertunnel hangen. Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben) :P

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 19:47
door Ruben
Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...

Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 19:54
door Daniel
Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt :idea:

Daar waar wordt voldaan aan het aan de Amsterdamse zijde liggen van de A-fase is goed te zien dat "voor" niet letterlijk is vertaald naar "A-zijde". In Amersfoort staat de NoordOost er bv. precies andersom op: b-zijde Groningen boven, a-zijde Leeuwarden onder :wink:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 20:08
door Klaasje
Ruben schreef:
Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...

Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.

Hoe zou het in Amsterdam moeten dan? :P Toevallig hangt de kilometrering op Amsterdam CS aan de spoorlijn vanuit Den Helder.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 20:18
door Ardan
In Amsterdam wordt het richting Haarlem gedaan (of beter gezegd: richting d'Eenhonderd Roe, het allereerste station van Amsterdam dat ergens bij Sloterdijk lag ;) )

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 21:35
door Suus
Daniel schreef:Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt :idea:

Je gaat hier voorbij aan het feit dat de A en B er kunstmatig is, en dus in de praktijk niet bestaat en daardoor niet klopt. Er is gewoon een softwareaanpassing nodig voor sommige stations.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 22:24
door Vinny
Er komen volgens mij op de stations die het betreft digitale treinsamenstellingsborden die ook in infoplus kunnen worden aangestuurd. Ik hoop dat dat dan tot het verleden gaat behoren.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 22:43
door Geert
Die borden zijn er al in Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Zie de eerste pagina van dit topic :)

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: do 24 nov 2011, 16:27
door Edwin
Op Almere Parkwijk werd er op de TBPs Hoofddorp als Hfd aangegeven maar alle andere bestemmingen voluit. Dat lijkt mij niet standaard.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: do 24 nov 2011, 18:58
door M57
Daniel schreef:Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben) :P
18a/19a zijn ook voorzien.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: do 24 nov 2011, 18:59
door Daniel
Check, dat kon ik vanmiddag toevallig wel zien...

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: vr 25 nov 2011, 00:56
door VIRM
Op Amsterdam Sloterdijk werd er afgelopen dinsdag en donderdag omgeroepen dat ze weer bezig zijn. :)

Overigens opvallend vandaag: als je de trap van de Westpassage op Amsterdam Centraal opkomt, hangt er op spoor 8a wel een TBP, maar op 7a hangt nog een CTA.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 29 nov 2011, 21:13
door VIRM
Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: vr 02 dec 2011, 16:29
door Joshua
VIRM schreef:Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.

Maar de oude klokken zijn op meer station's blijven hangen. Zo ook in Nijmegen. Maar dan zijn er als nog nieuwe TBP's met klokken neer gehangen.