geen OV meer op 9292!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Het grootste nadeel vind ik vooral nog dat je niet meer kan selecteren welke haltes je wel en niet wilt. Je kan wel vanaf een halte plannen maar als je meerdere haltes wél wilt dan is dat ook onhandig.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

Wat een waardeloze K site is dat geworden zeg, ongelofelijk. En je kan nergens een feedbackformulier invullen "Wat vindt u van onze nieuwe site" of zo.

Of ja, dat kan misschien wel, maar dan zit het al even waardeloos diep weggestopt :')
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door VIRM »

Yups. Een paar dagen geleden moest ik in Amsterdam zijn en pikte hij de desbetreffende straatnaam niet op, ondanks dat ik zes verschillende variaties had geprobeerd (het was de Tweede nogietsstraat in Amsterdam).
Alternatief is de reisplanner op maps.google.com. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

In principe moet het werken. Tweede Oosterparkstraat, Tweede Kostverlorenkade en Tweede Egelantiersdwarsstraat zijn allemaal te vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

Alleen jammer dat je ze opnieuw helemaal moet inkloppen als je ze voor de Tweede keer zoekt. Dat was bij de vorige versie echt beter geregeld.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Edwin »

Fles schreef:Wat een waardeloze K site is dat geworden zeg, ongelofelijk. En je kan nergens een feedbackformulier invullen "Wat vindt u van onze nieuwe site" of zo.

Of ja, dat kan misschien wel, maar dan zit het al even waardeloos diep weggestopt :')
Rechtsbovenin stat contact: http://9292.nl/contact, daarna "Reageer via ons klantreactiesysteem" en tenslotte "» een vraag of opmerking over de website".
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

Ah, gevonden inderdaad :pos:
Verbeteringen van de komende tijd

De opmerkingen die we ontvangen gebruiken we om de website te verbeteren. Zo gaan we de komende tijd aan de slag met de onderstaande punten.

We herzien de printversie van het reisadvies
Geplande wijzigingen willen we in het reisadvies zichtbaar maken door middel van een informatiebalkje
We willen de mogelijkheid bieden de FYRA uit te filteren
We zullen de geplande storingen sorteerbaar en filterbaar maken
Het opslaan van het reisadvies willen we mogelijk maken
Het bewaren van favoriete reizen en bestemmingen
Actuele informatie verwerken in het reisadvies
We willen fietsroutes toevoegen
Juist. Vrijwel ALLEMAAL functies die in de vorige versie WEL zaten of veel beter waren dan nu: De printversie, de geplande wijzigingen, opslaan van een reisadvies, favoriete bestemmingen, actuele informatie. Allemaal handige dingen die er uit gesloopt zijn ten faveure van een gelikte interface. Het is alsof ze een echte vrouw vervangen hebben door een plaatje van Marilyn Monroe.

En nu kunnen ze dus, guess what, vrolijk zowat alles weer gaan terugdraaien :D
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door isadora »

Die fietsroutes zijn dan misschien echt nieuw?
Ken ik niet zo 1-2-3 van de oude site.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

ja, dat denk ik ook, dat die fietsroutes nieuw zijn :Y Maar goed, dat is voor mij niet zo boeiend :)
Kuba
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 22:30

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Kuba »

België en Luxemburg hebben dit wat mij betreft veel slimmer opgelost door de bestaande HAFAS systeem te gebruiken voor al het openbaar vervoer. Doordat elke bus/tram/metro rit voorzien van een ritnummer ingevoerd wordt in de HAFAS databank, krijg je ontzettend veel mogelijkheden. Elke halte heeft een GPS coördinaat waardoor het aanklikbaar is en getoond kan worden op bijvoorbeeld Google Maps. Elke halte heeft duidelijke doorstoomkaarten, precies hetzelfde als bij treinstations. Talloze mogelijkheden wat betreft de routeplanning: vervoerders/vervoersmiddelen selecteren, voorkeur voor overstappen aangeven, loopsnelheid aangeven, maximum aan loopafstand aangeven, noem het maar op.

De HAFAS is een zeer degelijk systeem en heeft echt al het potentieel om ook voor de rest van het OV gebruikt te worden. Waarom per se het wiel opnieuw uitvinden in Nederland en met platforms zoals 9292 of opentripplanner komen?

Vooral de mobiele apps vind ik trouwens erg snel en handig in gebruik elke keer dat ik in België of Luxemburg ben, vaak denkend "was het in Nederland maar ook zo". Ik nodig iedereen uit om het uit te proberen: http://hari.b-rail.be/ en http://travelplanner.mobiliteit.lu.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Ik vind zelf HAFAS alles behalve gebruikersvriendelijk - de NS reisplanner is veel overzichtelijker, duidelijker en smaakvoller ingericht. Wat betreft opentripplanner - dat kan ik nu gratis gebruiken als reisplannerbouwer. Wil ik HAFAS gebruiken wordt het een heel commercieel verhaal. Wat ook bijzonder is aan opentripplanner wat HAFAS zeker niet kan is dat het bijvoorbeeld voorbereid is rekening houden met OV-fiets voor routes (ook of er beschikbaarheid is, maar die info levert OVFiets niet, werkt wel in steden als Washington).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Vinny »

De planner van Hispeed gebruikt toch ook HAFAS? Dat was een soort internationale norm dacht ik.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Al die opties die ze noemen om te gaan verbeteren zijn nou niet de dingen die ik mis. Dat zijn juist de opties om haltes aan te vinken waar je van/naar wilt reizen en een goede herkenning van straatnaam/reisbestemming.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Al die opties die ze noemen om te gaan verbeteren zijn nou niet de dingen die ik mis. Dat zijn juist de opties om haltes aan te vinken waar je van/naar wilt reizen en een goede herkenning van straatnaam/reisbestemming.
Geef het aan :pos:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Mja, dat moet ik eigenlijk wel doen behalve alleen maar hier klagen idd :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

webguy schreef:Ik vind zelf HAFAS alles behalve gebruikersvriendelijk - de NS reisplanner is veel [..] smaakvoller ingericht.
Ah, voor JOUW soort mensen hebben ze dat ding dus gemaakt :P ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

De NS-reisplanner oogt vriendelijker en eenvoudiger dan het bakbeest dat Hafas is. Een gemiddeld persoon zal schrikken. worden met de stortvloed aan opties die hij/zij over zich heen krijgt op het moment dat je naar de pagina gaat waar je meer kan invullen dan van - naar - wanneer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

HAFAS is ook ingewikkelder omdat het veel meer kan - maar het verstoppen van minder belangrijke features doen ze niet (zoals altijd je leeftijd vragen ivm korting), terwijl dat de interface wel kan verbeteren.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

Dan heb je het over Bahn.de, niet over de offline HAFAS-planner.

Die is echt wel gewoon strak, zakelijk, alles wat je wel wil en niks wat je niet wil _O_
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Geert »

Kuba schreef:De HAFAS is een zeer degelijk systeem en heeft echt al het potentieel om ook voor de rest van het OV gebruikt te worden. Waarom per se het wiel opnieuw uitvinden in Nederland en met platforms zoals 9292 of opentripplanner komen?
9292 (en daarvoor al de NS-reisplanner) zijn ongeveer in dezelfde tijd ontwikkeld als HAFAS, eind jaren '80/begin jaren '90. De plansystemen werken over het algemeen wel goed (zeker die van NS), alleen de interface er omheen kan soms (flinke) verbetering gebruiken. Maar dat zie je bij HAFAS ook.

Opentripplanner maakt deze technologie gratis en vrij beschikbaar voor iedereen die iets met reisinformatie wil doen. HAFAS is peperduur, als OVNL een eigen reisplanner zou willen maken als alternatief voor OVNL dan zouden we dat met Opentripplanner kunnen realiseren. Met HAFAS in ieder geval niet. :)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door VIRM »

Toen ik voor de nacht van donderdag op vrijdag de tijden/mogelijkheden van de N92 (Amsterdam-Zaandam) opzocht, stond die gewoon helemaal niet in 9292! -o-
Dan maar de OV-planner van maps.google.com...
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:Toen ik voor de nacht van donderdag op vrijdag de tijden/mogelijkheden van de N92 (Amsterdam-Zaandam) opzocht, stond die gewoon helemaal niet in 9292! -o-
Dan maar de OV-planner van maps.google.com...
Vele nachtlijnen staan er niet in. Van de HTM af en toe N3 maar de rest ook niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Michael »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Dat zijn toch geen nachtlijnen? Eerder gewoon late ritten van reguliere lijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Michael »

dat zijn wel nachtlijnen. maar meer bedoeld voor het uitgaanspubliek. Rijden alleen in de nacht van Zaterdag op Zondag om 2.00, 3.00 en 4.00 vanaf de Haven in Breda
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten