geen OV meer op 9292!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

geen OV meer op 9292!

Bericht door midnet »

de overbekende website 9292ov.nl is vernieuwd en kan nu worden opgeroepen zonder het ov erbij-dus 9292.nl. Layout geheel vernieuwd en enkele minder gebruikte extra's naar achter een knop verbannen, binnenkort de mogelijkheid een wens/voorkeurtraject op te slaan.
BNog andere veranderingen of slimme nieuwtjes bemerkt?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Milco »

De onieuwe site heet overigens 9292.nl.
Overigens doet de "oude site", 9292ov.nl het ook gewoon.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door find_your_spot »

Dit is oud nieuws van 11 december...
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Oud forumgebruiker »

9292ov ben ik al niet te spreken over, maar 9292.nl is helemaal erg.
bijna elke reis die k op vraag, moet ik nakijken en vaak is er een snellere mogelijkheid...
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Tristan »

lex1975 schreef:9292ov ben ik al niet te spreken over, maar 9292.nl is helemaal erg.
bijna elke reis die k op vraag, moet ik nakijken en vaak is er een snellere mogelijkheid...
Dat heb ik dus ook. Op 9292 laat men mij op mijn vaste reis ALTIJD overstappen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Door die overstap wel te maken, kost de betreffende reis (als je op saldo reist) een paar cent meer (tot € 0,17 per rit duurder). Dat is dus gauw verdiend voor de vervoerders, maar wel ten onrechte!
Ik heb hier ook ca. drie weken geleden een opmerking over gestuurd, maar ik tot op heden hier nog NIETS over vernomen. Kennelijk weet men het wel, maar gaan ze er niks aan doen! :6
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Oud forumgebruiker

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Oud forumgebruiker »

9292.nl is eigenlijk de desktopversie van de m.9292.nl, want in deze versie kan men geen haltes kiezen en wordt alleen maar een advies getoond van A naar B, ongeacht eventuele meer logische keuzes.

ook de looproutes die getoond worden, kunnen ze vaak maar beter weglaten, want die komen van google maps en kloppen vaak helemaal niet...

als je bijv. op Zuidplein van bus op metro overstapt, moet je alleen het gebouw in lopen, maar 9292.nl toont een kaartje, waarbij je dan weer naar beneden moet lopen, omdat het icoontje van de bus en de metro niet op dezelfde plek in het kaartje geplaatst zijn...

ook zijn vaak overstaptijden niet reeel.
bij de halte Akkeroord in Rotterdam wordt voor het oversteken van de straat meestal meer dan 3 minuten looptijd gerekend...

nogmaals, al met al moet ik bijna al mijn opgevraagde reisadviezen van 9292(ov).nl nakijken a.d.h.v. de dienstregelingen van de verschillende vervoerders...

vooral als je ergens bekend bent, kan je vaak sneller op de plaats van bestemming zijn, omdat je een bus/tram/metro/trein eerder kan halen, alleen houdt 9292(ov).nl dan meestal een bepaalde looptijd bij het overstappen aan die dan veel langer is, waardoor een overstap langer duurt dan nodig is...

ze zouden dus eigenlijk bij een reisadvies ook de keuze moeten maken hoe snel iemand kan lopen...

maar dit alles is inderdaad voornamelijk van toepassing voor mensen die vaak van het ov gebruik maken...
helaas zijn de adviezen voor leken in het OV die niet verder kijken dan alleen naar het eerst getoonde reisadvies, vaak helemaal niet de beste adviezen en dat is nog steeds jammer van deze site(s)...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Klaasje »

Per overstap kan je soms wel vijf minuten winnen inderdaad.. De snelste reismogelijkheid vanaf mijn huis naar de universiteit is volgens 9292 55 minuten. Ik heb het meerdere malen in drie kwartier gered...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

lex1975 schreef:9292.nl is eigenlijk de desktopversie van de m.9292.nl, want in deze versie kan men geen haltes kiezen en wordt alleen maar een advies getoond van A naar B, ongeacht eventuele meer logische keuzes..
Als je de haltenaam intypt krijg je de keuze om specifiek vanaf die halte te plannen.

Typ bijvoorbeeld maar eens de naam van de halte bij jou in de buurt in. Die krijg je in bijna alle gevallen in de keuzelijst voorgeschoteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Oud forumgebruiker »

het voordeel van deze site is wel, dat je gewoon in een keer het adres in kan typen en niet meer met tab naar een volgende regel moet gaan...

blijft wel, dat je dus voor het meest ideale reisadvies de haltenaam moet weten, en die weet men niet eens altijd zo precies...
als je het adres neemt, dan moet je soms wel gewoon een kwartier lopen omdat dat advies dan het meest voldoet aan de zoekcriteria...

het zou alleen wel handig zijn geweest als ze ergens zouden melden, dat je een specifieke halte kan kiezen, door deze in de van/naar regels in te voeren...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Wat ik heel irritant vind, is dat je in Amsterdam vanuit de stations Gein - Duivendrecht 2 mogelijkheden hebt om richting CS te gaan:
De directe lijn 54, of lijn 50 tot Van der Madeweg en daar op lijn 53 overstappen. Deze hebben namelijk volgens dienstregeling aansluiting op mekaar. In werkelijkheid is dit natuurlijk niet het geval omdat je altijd metrobestuurders hebt die zich niks van de brandende/knipperende wachtsein aantrekken en gewoon wegrennen.

Alleen 9292 geeft deze verbinding niet aan. Omdat ze dezelfde aankomsttijd en vertrektijd hebben (binnen zelfde minuut) en dus is er geen overstaptijd.

Wat mij betreft kunnen ze het best aangeven, maar met een kanttekening dat die aansluiting niet gegarandeerd is of iets dergelijks...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

Die aansluiting gaat bijna altijd goed. Meestal is de 50 er al als de 53 komt, maar dat maakt niet zoveel uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door TLP »

lex1975 schreef:ook zijn vaak overstaptijden niet reeel.
bij de halte Akkeroord in Rotterdam wordt voor het oversteken van de straat meestal meer dan 3 minuten looptijd gerekend...
Bij de overstap op de Amstelveenseweg van bus/tram naar metro wordt 5 minuten gerekend wat ik afhankelijk van de drukte en asociale fietsers binnen 1 minuut doe. Daarentegen wordt voor mijn huis naar de halte 3 minuten berekend wat ik alleen kan halen als ik een sprintje trek aangezien de stoplichten slecht afgesteld staan. 9292 geeft meestal een reistijd van 35 minuten naar mijn school aan terwijl ik het afhankelijk van de aansluitingen sneller ben.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Die aansluiting gaat bijna altijd goed. Meestal is de 50 er al als de 53 komt, maar dat maakt niet zoveel uit.
Als vaste gebruiker kan ik je vertellen dat dat niet zo is. Vooral niet richting GPP/GEN.
Maar maakt idd verder niet uit. Het gaat erom dat 9292 die aansluiting niet vermeld. Een overstap van 50 Gein op 53 GPP duurt ook 10 minuten langer (volgende metro dus).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Klaasje »

Ik moet zeggen dat de overstap buiten de spitsen bijna altijd wel werkt maar dat het in de spitsen wat minder mooi werkt..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Ook wel enigzins apart zijn de looptijden op Utrecht Centraal volgens 9292... in ieder geval zijn ze erg ruim, maar daarnaast ook allesbehalve afgestemd op waar je aankomt.
Zo zit ik net eens wat te plannen om precieze tijden te kunnen noemen, waarbij een van de kortste afstanden (perron 1/2 naar Busstation Zuid) volgens de planner 10 minuten lopen is. Van perron 1/2 naar bushalte Jaarbeursplein van lijn 1 zou echter slechts 8 minuten lopen zijn :roll: In dat laatste geval haal je wellicht nog een bus eerder als je gewoon op busstation Noord op lijn 1 stapt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

Maar jij bent een gezonde Hollandse kerel met een appelkleurig blosje op de wangen. Mijn oma van 87 die wat slecht te been is en met haar rollator loopt heeft daar al een stuk meer tijd voor nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Ja okee, maar die oma heeft dan eerder meer tijd nodig om van dat perron naar de Jaarbeurszijde te komen terwijl de reisplanner daar 2 minuten minder voor rekent. Langs de looproute gemeten is het namelijk ca. 178 meter van perron 1/2 naar Busstation Zuid, terwijl de genoemde halte Jaarbeursplein op ca. 506 meter afstand ligt.

Wellicht hoog tijd voor een keuze optie voor de loopsnelheid, zodat reizigers die de weg kennen niet de overstaptijden voor hun oma van 88 krijgen. (Als je een beetje gunstig zit is perron 8/9 -> halverwege busstation Zuid in max. 5 minuten te doen bijvoorbeeld)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Geert »

Tja, het is een beetje een afweging tussen het aantal opties dat een reisplanner biedt (waardoor het advies nauwkeuriger gemaakt kan worden) en gebruiksgemak/snelheid: als je heel veel opties hebt kan dat de gebruiksvriendelijkheid benadelen. Ik denk dat de overstaptijden van 9292 over het algemeen aan de ruime kant zijn, maar hoe erg is dat? Een incidentele reiziger heeft waarschijnlijk ook geen probleem met een wat ruimere aansluiting, en een regelmatige reiziger gaat toch niet elke dag opnieuw zijn reis plannen met 9292.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Vinny »

Ik vind de looptijden die de reisplanner geeft anders altijd wel behoorlijk aan de krappe kant.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Maar iemand die overweegt over te stappen op het gebruiken van het OV voor z'n woon-werkverkeer kan wellicht worden afgeschrikt door een lange overstaptijd doordat de meest directe verbinding als niet haalbaar wegvalt.

Trouwens ook wel een beetje tegenstrijdig dat 9292 met lange overstaptijden rekent, maar je wel twee haltes voor het station laat overstappen omdat je dan in theorie een minuut eerder op het station bent bijvoorbeeld. Of je eerst een kwartier laat lopen naar een bushalte in de buurt zodat je op je treinstation zogenaamd een trein eerder haalt (in werkelijkheid is de overstap dan 4 i.p.v. 5 minuten).

Zie nu net trouwens dat als ik van "station Utrecht Centraal" een reis naar m'n werk plan de looptijd van het station naar Busstation Zuid 2 minuten bedraagt. Plan ik 'm vanaf Amersfoort dan is de looptijd van het station naar Busstation Zuid ineens weer 10 minuten.
Dit in 2 minuten lopen is trouwens ook wel wat erg optimistisch :P Zeker als je het in afstand hiermee vergelijkt wat dan 10 minuten moet kosten :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Heeft iemand het ook wel 's op de nieuwe site dat je niet meer naar de verschillende reisadviezen kan kijken?
Wat ik namelijk ook doe hij blijft vaker op een reisadvies staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Klopt ja, gebeurd mij ook af en toe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Chauf21 »

Het lijkt erop dat er niet veel is veranderd behalve dan de lay-out?
Je kan nog steeds geen specifieke lijnen uitzetten, je hebt nog steeds niet de mogelijkheid om een 'reis op te knippen' of andere overstap-/reismogelijkheden toe te voegen en er ontbreken links naar de vervoerders. Jammer, gemiste kansen.
Daarnaast kan je in de nieuwe versie geen haltes in de nabijheid selecteren (of deselecteren). Dat vind ik jammer, want ik gebruikte dat nogal eens om te voorkomen dat ik naar een onpraktische halte werd gestuurd, terwijl in een andere richting veel meer (en betere) verbindingen waren.
Gelukkig is de oude versie nog online, die vind ik nog steeds handiger.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Klaasje »

Ik heb anders al wel eens vanaf een bepaalde halte gepland. Dat kan best hoor.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Chauf21 »

Je kan inderdaad één specifieke halte opgeven, maar dat bedoel ik niet.
Ik wil zeg maar kunnen opstappen bij de haltes A, B en C, maar niet bij D. Voorheen deselecteerde ik dan halte D, maar nu kan dat niet meer. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten