'Treinen stipter in 2011'
Re: 'Treinen stipter in 2011'
Toch is reizigerspuntualiteit al een bestaande indicator. NS publiceert dit cijfer ook, zullen we straks in de jaarcijfers ongetwijfeld zien.
Re: 'Treinen stipter in 2011'
Hoe is dat cijfer dan opgebouwd?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Treinen stipter in 2011'
Daarvoor verwijs ik je naar het vervoerplan 2011 (PDF), pagina 27.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Treinen stipter in 2011'
Voor degenen die geen zin hebben om de pdf te openen:
De indicator reizigerspunctualiteit geeft weer voor welk percentage van de
reizigers de treinrit is geslaagd, dat wil zeggen de trein heeft daadwerkelijk
gereden, had minder dan vijf minuten vertraging bij aankomst en de voor de
overstappers geplande aansluiting is gehaald. Voor reizigerspunctualiteit wordt
hetzelfde meetsysteem gebruikt als voor aankomstpunctualiteit, Voor de
reizigerspunctualiteit worden de gemeten aankomsten gewogen naar het aantal
betrokken reizigers en de gemeten aansluitingen naar het aantal betrokken
overstappers.
Re: 'Treinen stipter in 2011'
Juist. Dat zegt dus niets. Hoe zijn die cijfers tot stand gekomen, met hetzelfde natte vingerwerk als de in- en uitstappers van een bepaald station zeker...Voor de
reizigerspunctualiteit worden de gemeten aankomsten gewogen naar het aantal
betrokken reizigers en de gemeten aansluitingen naar het aantal betrokken
overstappers.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Treinen stipter in 2011'
Het gaat toch om eindvertraging? Hoeveel vertraging de trein nog heeft als het ding op z'n eindpunt aankomt? Die kan er vaak nog wel uitgereden worden heb ik het idee.VIRM schreef:Ja, maar als je om de zoveel jaar de norm een beetje op gaat rekken, dan is het gewoon lekker spelen met cijfertjes.
Als ik in trein A zit, die 5-minuten overstaptijd biedt op trein B, maar trein A met +5 rijdt en trein B precies op tijd vertrekt, dan rijdt alles volgens de statistiekjes wel heel mooi en keurig op tijd, maar dan ben je als reiziger de pineut. Hetzelfde geldt voor (theoretische) cross-platform overstappen.
Rekenen met 5-minuten getuigt denk ik van een gebrek aan inlevingsvermogen in je reiziger.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten