Pagina 4 van 4

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 23:14
door Wubbo
Michael 1988 schreef:Maar de ruimte is er. Tenminste.... als ze eindelijk eens al die oude treinstellen, treinen en bakken die echt niet meer gebruikt worden (o.a. de ICK's bij Nijmegen en Amsterdam) afvoeren heb je meer ruimte ter beschikking. Het is geen remise, maar je kunt daar wel enkele treinen kwijt.
Was de wereld maar zo makkelijk. Helaas vinden gemeentes er van alles van, als je in plaats van treinen ergens stilzetten ze ook nog een paar keer per dag gaat verplaatsen (dat maakt geluid) of nog erger: gaat schoonmaken of tanken...

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 00:36
door Michael 1988
Die plekken staan bij de stations en dan nog geen 1 km op het uiterste punt, dus van overlast zelf zal denk ik niet veel meer een probleem worden. De overlast is al aanwezig van het huidige spoorgebruik.

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 01:03
door Suus
Je moest eens weten wat voor geluiden er 's nachts allemaal op een terrein als de Watergraafsmeer geproduceerd worden, dat is als de wind verkeerd staat tot op station Diemen nog te horen :wink:

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 21:46
door Meltrain
Als er klachten binnenkomen over drukte in trein t5120 vandaag is dat toch echt de schuld van de reizigers. :?
Hij reed met 2x SLT-IV waarvan het voorste stel goed druk was en het achterste stel nog ruimte genoeg had (met zelfs nog een redelijke hoeveelheid zitplaatsen).
Op de terugweg had ik de t5067 welke met slechts 1x SLT-IV reed. Gelukkig paste dat nu nog, maar ik had dat niet één of twee treinen eerder willen zien. :X

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 23:30
door Reiziger Delft
Dat is helaas altijd zo met deze sprinters.

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: di 17 jan 2012, 08:33
door Michael 1988
Bee schreef:Je moest eens weten wat voor geluiden er 's nachts allemaal op een terrein als de Watergraafsmeer geproduceerd worden, dat is als de wind verkeerd staat tot op station Diemen nog te horen :wink:
Je wil niet weten wat voor maatregelen er tegen genomen kunnen worden ;). Vooral in de kozijnen en in de gevel. Het is niet goedkoop, maar je wint het wel terug doordat je ook meer warmte in de woning kunt houden (dus lagere stookkosten).

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: di 17 jan 2012, 11:08
door Justin
Meltrain schreef:Als er klachten binnenkomen over drukte in trein t5120 vandaag is dat toch echt de schuld van de reizigers. :?
Hij reed met 2x SLT-IV waarvan het voorste stel goed druk was en het achterste stel nog ruimte genoeg had (met zelfs nog een redelijke hoeveelheid zitplaatsen).
Op de terugweg had ik de t5067 welke met slechts 1x SLT-IV reed. Gelukkig paste dat nu nog, maar ik had dat niet één of twee treinen eerder willen zien. :X
Naja, de t5022 van vandaag met een SLT-VI was anders ook aardig proppen in Zwd en Brd... Vreemd genoeg was precies dezelfde trein gisteren met dezelfde capaciteit normaal gevuld (bijna iedereen zitplek)... Er is gewoon geen touw aan vast te knopen :p.

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Geplaatst: di 17 jan 2012, 13:43
door Ennes
iljitsch schreef:Studenten hebben zo weinig contacturen dat ze echt niet allemaal om 8.30 of 9 uur beginnen. Aan de universiteit hadden we eigenlijk alleen college tussen 11 en 3. Aan de hogeschool met 15 keer zo veel studenten voor de studierichting kon het alle kanten op gaan.

Toen ik een baan had waren er altijd best redelijk wat mensen die voor 8 uur begonnen om de files te ontlopen. Het kan best wel maar iets meer aandacht voor spreiding zou zeker helpen.
Naast universiteiten en hogescholen is er bijvoorbeeld ook het MBO waar eventueel met tijden geschoven zou kunnen worden. En zoals ik al eerder heb gezegd, qua bedrijven, natuurlijk kan niet iedereen tijden aanpassen, maar er zijn genoeg sectoren waarin dat wel zou kunnen, en ik denk dat daar nog heel wat winst te behalen is.