Schultz wil uitleg chaos spoor
Schultz wil uitleg chaos spoor
Minister Schultz van Infrastructuur wil opheldering van de NS en ProRail over de chaos op het spoor vanwege het winterse weer.
De minister wil weten waarom gemaakte afspraken over het voorkomen van treinvertragingen bij slecht weer niet worden nagekomen.
http://nos.nl/artikel/337335-schultz-wi ... spoor.html
De minister wil weten waarom gemaakte afspraken over het voorkomen van treinvertragingen bij slecht weer niet worden nagekomen.
http://nos.nl/artikel/337335-schultz-wi ... spoor.html
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Ze wil nu pas uitleg?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Uitleg: ja de boel is een beetje stuk. Het doet het niet. Elke keer denken we dat het niet stuk gaat, maar het gaat toch kapot. En dan lukt het niet meer... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Wat zo jammer is: Het probleem is niet zozeer dat er iets stuk gaat maar vooral wanneer het ene stuk gaat het andere meteen geen raad meer met zichzelf weet.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Dat klopt, maar er gaat wel héél erg veel stuk op een dag als nu. 15 wissels tussen Zaandam en Amsterdam Centraal is niet eens een gekke schatting op een middag als afgelopen vrijdag.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Ik snap alleen niet helemaal waarom ze opeens massaal stuk gaan: voor vrijdag was het ook flink koud, maar zonder sneeuw en toen ging het wel goed. Als je de sneeuw weghaalt/wegveeft, en het niet weer sneeuwt zou er geen probleem moeten zijn toch? Of is het opstuivende sneeuw van langsvliegende treinen dan het probleem? Of zit het echt er in dat er tussen -5 en -20 wissels 10x zo snel kapot gaan? Ik als ergens dat ze vaker gesmeerd moeten worden als de wisselverwarming aan staat, heeft dat er mee te maken?
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Nou liggen er daar ook wel extreem veel maar het maakt het rijden van treinen niet onmogelijk, eerder lastig. Overigens vraag ik me af: Voor hoeverre wordt er overwogen om met veel sneeuw trager over kromliggende wissels te rijden om afvallend ijs zoveel mogelijk te voorkomen?Caspar schreef:Dat klopt, maar er gaat wel héél erg veel stuk op een dag als nu. 15 wissels tussen Zaandam en Amsterdam Centraal is niet eens een gekke schatting op een middag als afgelopen vrijdag.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Nou daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Als je met 40 km/h over een 1:15 rijdt dan voelt dat toch stukken soepeler dan wanneer je met 83 km/h tegen de ATB-bel doorheen rijdt. De grap is dat in de formule voor de zijdelingse versnelling de snelheid kwadratisch opgenomen is. Bij 60 km/h is de zijdelingse ruk al fors minder dan bij 80 km/h.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Ja dat geloof ik zo. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat er iemand is die daar rekening mee houdt. Op de schematische weergave van procesleiding is sowieso al niet op te maken of een trein ''rechtdoor'' gaat of niet.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Wat wil 1:15 zeggen?
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
De hoekverhouding van het betreffende wissel. Na 15 meter rijden is er een zijdelingse verplaatsing bereikt van 1 meter.
1:9 is.... 40 km/u
1:12...... 60 km/u
1:15...... 80 km/u
1:34,7....140 km/u
Overigens kan je er ongeveer vanuit gaan dat je het getal door 2 kan delen en dan vermenigvuldigen met 10 voor de maximale snelheid. Bij 1 op 9 zou je dan dus 45 km/u kunnen rijden.
1:9 is.... 40 km/u
1:12...... 60 km/u
1:15...... 80 km/u
1:34,7....140 km/u
Overigens kan je er ongeveer vanuit gaan dat je het getal door 2 kan delen en dan vermenigvuldigen met 10 voor de maximale snelheid. Bij 1 op 9 zou je dan dus 45 km/u kunnen rijden.
Laatst gewijzigd door Caspar op za 04 feb 2012, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
In de BVS-tekeningen kan je het in theorie wel goed zien. Naast dat een machinist het op basis van de seinbeelden vaak ook wel kan reproduceren (echter niet altijd).Caspar schreef:Ja dat geloof ik zo. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat er iemand is die daar rekening mee houdt. Op de schematische weergave van procesleiding is sowieso al niet op te maken of een trein ''rechtdoor'' gaat of niet.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Dat alles gerekend vanuit het mathematisch punt. (Exacte midden van de wisselboog en het begin van het alignement van het aansluitende spoor.) De wisselboog is de boog tussen het rechte spoor en het punt dat deze hoek t.o.v. het rechte spoor bereikt is.Caspar schreef:De hoekverhouding van het betreffende wissel. Na 15 meter rijden is er een zijdelingse verplaatsing bereikt van 1 meter.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
@ Klaasje over de BVS, dat klopt ook. En als je zelf een beetje bekend bent op/met het baanvak ter plaatse weet je dat ook wel uit je hoofd. Aan de hand van een waarneming van de machinist van een bepaald seinbeeld kan je inderdaad de afgelegde rijweg reproduceren, of een storing opsporen.
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
deadlock schreef:Ze wil nu pas uitleg?
Nee. De publieke opinie wil dat ze uitleg vraagt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
Geplaatst op: dinsdag 7 februari 2012 09:33
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 februari 2012 09:33
DEN HAAG - De spoorsector is niet adequaat omgegaan met de komst van het winterweer.
Dat schrijft verkeersminister Melanie Schultz dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
''De afhandeling van de problematiek op het spoor is niet naar tevredenheid gebeurd, qua beheersing van de infrastructuur en de communicatie naar de reiziger'', schrijft de VVD-bewindsvrouw.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 7 februari 2012 09:33
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 februari 2012 09:33
DEN HAAG - De spoorsector is niet adequaat omgegaan met de komst van het winterweer.
Dat schrijft verkeersminister Melanie Schultz dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
''De afhandeling van de problematiek op het spoor is niet naar tevredenheid gebeurd, qua beheersing van de infrastructuur en de communicatie naar de reiziger'', schrijft de VVD-bewindsvrouw.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
"Fles ontevreden over Schultz"
Ik bedoel: Nou en? Er verandert toch geen klap, dat is inmiddels wel duidelijk :)
Ik bedoel: Nou en? Er verandert toch geen klap, dat is inmiddels wel duidelijk :)
Re: Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
Zou er wel wat veranderen als - laat ik maar even willekeurig iets noemen - alle reizigers uit ontevredenheid een week lang weigeren te betalen voor hun vervoersbewijzen bij NS en eventueel andere treinvervoerders die er een potje van hebben gemaakt?Fles schreef:"Fles ontevreden over Schultz"
Ik bedoel: Nou en? Er verandert toch geen klap, dat is inmiddels wel duidelijk :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
Onmogelijk, een aanzienlijk deel van de reiziger heeft een abonnement en zal dat echt niet zomaar stopzetten
De reiziger voelt zich beledigd maar heeft tegelijkertijd weinig keus om dat af te wijzen. De reiziger kan boos worden maar tot zekere hoogte accepteert de reiziger gewoon veel, en dat zal de NS ook wel weten.
De reiziger voelt zich beledigd maar heeft tegelijkertijd weinig keus om dat af te wijzen. De reiziger kan boos worden maar tot zekere hoogte accepteert de reiziger gewoon veel, en dat zal de NS ook wel weten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
Tsja, de reiziger heeft gewoon grosso modo geen keus.
Er zijn weinig mensen die echt zeggen "En NU is het genoeg geweest, morgen om 9 uur sta ik bij de dealer voor een proefrit!"
Nee, men vloekt en tiert en baalt wat, een paar weken, en dan is het weer over.
Er is gewoon geen enkele prikkel voor NS, voor prorail, voor enige vervoerder, om hier wat aan te doen.
Er zijn weinig mensen die echt zeggen "En NU is het genoeg geweest, morgen om 9 uur sta ik bij de dealer voor een proefrit!"
Nee, men vloekt en tiert en baalt wat, een paar weken, en dan is het weer over.
Er is gewoon geen enkele prikkel voor NS, voor prorail, voor enige vervoerder, om hier wat aan te doen.
Re: Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
Schultz is voor de verandering eens ontevreden. Meestal zijn wij ontevreden over Schultz.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Schultz ontevreden over aanpak winterspoor
Jullie hebben trouwens OOK allemaal van die huppelkutjes op het Ministerie van Spoor :') Kathleen van Brempt, Hilde Crevits.. Dat schiet toch niet op man :') _O-
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
En je vergeet dan nog Etienne Schoupe.
Toen die minister van overheidsbedrijven was richtten de spoorwegen een pakjesbedrijf op en wilde hij de post zwaar inkrimpen :Y
Toen die minister van overheidsbedrijven was richtten de spoorwegen een pakjesbedrijf op en wilde hij de post zwaar inkrimpen :Y
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Schultz wil uitleg chaos spoor
Ik weet niet of zij hier ook uitleg over wil hebben, maar komen de bonussen en prestatiecijfers ook aan bod? Want over wat ik vandaag heb gehoord snap ik niet waarom de NS-directie niet 4 jaar geleden op staande voet ontslagen werd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten