VVD wil radicale versimpeling spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Daniel » Vr 10 Feb 2012, 21:42

VVD wil radicale versimpeling spoor
Geplaatst op: vrijdag 10 februari 2012 21:41
Laatst bijgewerkt: vrijdag 10 februari 2012 21:42


DEN HAAG - Meer trajecten op het spoor moeten uitgevoerd worden door regionale vervoerders en de NS moet alsnog het 'rondje om de kerk' invoeren. Dat stelt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot tegenover NU.nl.
"De winterproblemen van de afgelopen dagen lieten zien dat het NS-spoor plat lag, maar bij de regionale vervoerders waren er nauwelijks problemen", stelt hij. Volgens Aptroot komt dit doordat op regionale trajecten simpelweg van A naar B wordt gereden. Bij de NS liepen de zaken in de soep door de onnodige complexiteit van het spoornetwerk.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor deadlock » Za 11 Feb 2012, 09:38

Wat een mongool is die vent toch ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor WSM » Za 11 Feb 2012, 10:07

Hij stipt wel een goed punt aan. De personeelsdiensten zijn dusdanig complex dat bij een beetje calamiteit het een grote bende wordt. Waarom mag daar niks aan gedaan worden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Klaasje » Za 11 Feb 2012, 10:27

Wat Deadlock zegt, dat dacht ik eerst ook over Aptroot. Tijdens de hoorzitting over de HSL en concessieverlening HRN ben ik toch van gedachten veranderd. Er is bijna niemand die beter in dat dossier zit en zulke zinnige dingen gevraagd heeft als hij. Het zal vooral aan de proefballonnetjes waarmee hij in de media belandt liggen dat hij soms wat naïef overkomt. Hij is dat zeker weten niet.
Overigens lijkt het in wat Aptroot zegt vooral te gaan over een simpele organisatie. Daar is an sich niet zoveel op tegen.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Chauf21 » Za 11 Feb 2012, 11:40

Radicale versimpeling is misschien iets te veel van het goede, maar voor minder complexe materieel- en personeelsdiensten valt wel wat te zeggen. Desgewenst voer je dergelijke diensten standaard in voor de maanden december - maart.

Als ik me niet vergis was iets dergelijks toch al eerder besproken en geëvalueerd naar aanleiding van de problemen in de afgelopen jaren? Hoe staat het daar dan mee?

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor zone5324bericht... » Za 11 Feb 2012, 13:07

natuurlijk zal het rijdend personeel er anders over denken, maar kijk maar eens naar stad- en streekvervoer.
daar zijn het ook allemaal kleine standplaatsen en rijden ze eigenlijk al jaren een soort rondje rond de kerk.
dit zouden ze bij NS ook wat meer in mogen voeren.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Caspar » Za 11 Feb 2012, 13:17

zone5324bericht... schreef:natuurlijk zal het rijdend personeel er anders over denken, maar kijk maar eens naar stad- en streekvervoer.
daar zijn het ook allemaal kleine standplaatsen en rijden ze eigenlijk al jaren een soort rondje rond de kerk.
dit zouden ze bij NS ook wat meer in mogen voeren.

Dat is niet helemaal waar; een buschauffeur met standplaats Hoorn rijdt ook op stadslijnen in Den Helder, Alkmaar en alles wat daar tussen zit. Hoorde bijvoorbeeld een chauffeur vertellen over een dienstinhoud: Eerst met rit 135 van Hoorn naar Den Helder, daar dan een paar ritten met een stadsbus, met bus 135 weer terug, en dan nog een retourtje Hoorn- Hoogwoud met lijn 12. De dag erop zou ie iets soortgelijks hebben maar dan met een paar ritten Heerhugowaard- Bergen ertussen.

Dan kom je toch ook op 3 andere standplaatsen.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Fles » Za 11 Feb 2012, 14:45

Maar het IS toch ook gewoon van de zotte dat nu het spoor plat ligt omdat personeel graag leuke reisjes maakt?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Suus » Za 11 Feb 2012, 15:03

Het personeel mag best op andere standplaatsen komen, sterker nog, daar kom je niet onderuit bij een efficiente planning maar je kan ook overdrijven. Je kan je afvragen wat personeel uit Brabant in Flevoland te zoeken heeft bijvoorbeeld...

Maar zelfs al zo iets eenvoudigs als machinist en conducteur de hele dienst bij elkaar laten (en daarmee de dienst al bijna 50% vereenvoudigen) gebeurt al niet..
Rame à l'approche

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor webguy » Za 11 Feb 2012, 16:15

Overigens is er een tweede alternatief, het kost alleen veel geld en kost ook banen - alles softwarematig laten gebeuren. Ik heb al eerder een filmpje gelinkt dat laat zien hoe software in staat is om alle problemen met diensten prima kan oplossen. Eigenlijk bootst die software echte processen na - er worden "agents" gebruikt die met elkaar communiceren om te kijken wat mogelijk is. Uiteindelijk is de bijsturing dan een callcenter geworden voor de beperkte processen die handmatig zijn, en dat kost banen.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Caspar » Za 11 Feb 2012, 16:18

Dat kan toch gebruikt worden met het huidige personeel erbij? Op dit moment komt de bijsturing volgens mij handen en voeten te kort bij een grote versperring. Als software dan 90% uit handen kan nemen zal er nog genoeg werk overblijven, waar men nu op dit moment niet aan toe kan komen?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor deadlock » Za 11 Feb 2012, 16:22

Klaasje schreef:Wat Deadlock zegt, dat dacht ik eerst ook over Aptroot. Tijdens de hoorzitting over de HSL en concessieverlening HRN ben ik toch van gedachten veranderd. Er is bijna niemand die beter in dat dossier zit en zulke zinnige dingen gevraagd heeft als hij. Het zal vooral aan de proefballonnetjes waarmee hij in de media belandt liggen dat hij soms wat naïef overkomt. Hij is dat zeker weten niet.
Overigens lijkt het in wat Aptroot zegt vooral te gaan over een simpele organisatie. Daar is an sich niet zoveel op tegen.

Dat iemand goed in een dossier zit en de goede vragen kan stellen betekent niet dat hij expert is of dat zijn mening er toe doet. Integendeel zelfs. Iets met 16 miljoen bondscoaches.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor deadlock » Za 11 Feb 2012, 16:24

Chauf21 schreef:Radicale versimpeling is misschien iets te veel van het goede, maar voor minder complexe materieel- en personeelsdiensten valt wel wat te zeggen. Desgewenst voer je dergelijke diensten standaard in voor de maanden december - maart.

Als ik me niet vergis was iets dergelijks toch al eerder besproken en geëvalueerd naar aanleiding van de problemen in de afgelopen jaren? Hoe staat het daar dan mee?

Ze moeten gewoon die hele omloop laten varen bij storingen en de boel 's nachts maar weer op de goede plek neerzetten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Klaasje » Za 11 Feb 2012, 18:14

deadlock schreef:Dat iemand goed in een dossier zit en de goede vragen kan stellen betekent niet dat hij expert is of dat zijn mening er toe doet. Integendeel zelfs. Iets met 16 miljoen bondscoaches.

Als iemand goede vragen kan stellen terwijl hij maar een beperkt aantal vragen mag stellen, dan lijkt het me duidelijk dat die persoon de materie gewoon begrijpt. Het kan echter onderdeel van een politieke strategie zijn om te roeptoeteren met onzin of door het een en ander aan te dikken. Daarnaast is de stelling dat zijn mening er niet toe doet sowieso verwerpelijk omdat hij een volksvertegenwoordiger in het parlement is en dus verantwoordelijk is voor controle op het beleid van de regering. Als zijn mening afwijkt van die van de regering, terwijl hij wel onderdeel is van een coalitiepartij, dan is dat het vermelden meer waard dan het vermelden van de discussie op dit forum waar we nu mee bezig zijn.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Ennes » Za 11 Feb 2012, 19:11

Het probleem zit hem niet in het feit dat personeel door vrijwel het hele land rijdt, hierdoor is het personeel zelfs veel flexibeler, en beter op de hoogte van plaatselijke situaties elders.
Het grote probleem zit hem in de capaciteit en middelen van de bijsturingsorganisatie die in het geval van een grotere calamiteit de regie kwijtraakt. (en daarmee doel ik dus niet op het personeel aldaar, want die doen gewoon hun stinkende best!)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Ennes » Za 11 Feb 2012, 19:16

zone5324bericht... schreef:natuurlijk zal het rijdend personeel er anders over denken, maar kijk maar eens naar stad- en streekvervoer.
daar zijn het ook allemaal kleine standplaatsen en rijden ze eigenlijk al jaren een soort rondje rond de kerk.
dit zouden ze bij NS ook wat meer in mogen voeren.

Er is een groot verschil met stads en streekvervoer, of railvervoer. De voortdurend wisselende situatie en het daarop inspelen op de weg voorkomt dat men bepaalde verwachtingspatronen krijgt, op het spoor ligt dat net even anders.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Klaasje » Za 11 Feb 2012, 19:35

Ennes schreef:Het probleem zit hem niet in het feit dat personeel door vrijwel het hele land rijdt, hierdoor is het personeel zelfs veel flexibeler, en beter op de hoogte van plaatselijke situaties elders.
Het grote probleem zit hem in de capaciteit en middelen van de bijsturingsorganisatie die in het geval van een grotere calamiteit de regie kwijtraakt. (en daarmee doel ik dus niet op het personeel aldaar, want die doen gewoon hun stinkende best!)

Zelfs als je de bijsturingscapaciteit fors uitbreidt dan zal je vroeg of laat tegen afstemmingsproblematieken aanlopen doordat de verschillende bijstuurders gezamenlijk met hetzelfde probleem bezig zijn en elkaar daardoor voor de voeten lopen. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat ook de bijsturingscapaciteit bij de grote verstoringen en bij veel storingen tegelijk altijd te kort zal schieten. De enige robuuste oplossing is dan het werk van de bijsturing versimpelen.

Nu komt het maar zelden voor dat er zoveel of zo grote storingen zijn dat de bijsturing het gewoon niet kan bijbenen maar bij 90 % van de gevallen dat het gebeurd is het wel direct danwel indirect te verbinden met weersomstandigheden als Onweer, Sneeuw, Extreem lage temperaturen of een stevige storm. Als je op de dagen dat dit in het weerbericht naar voren komt simpele diensten draait dan voorkom je op die dagen veel problemen en veel irritatie voorkomen en wordt het leven van zowel het rijdend personeel als van de reizigers een stuk prettiger. Dan kunnen we de rest van het jaar lekker door het hele land heen rijden. Maar zelfs dan geldt: Als het kan op basis van een koppeltje van een machinist met een conducteur gaat dan zou het al schelen.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Ennes » Za 11 Feb 2012, 20:00

Klaasje schreef:
Ennes schreef:Het probleem zit hem niet in het feit dat personeel door vrijwel het hele land rijdt, hierdoor is het personeel zelfs veel flexibeler, en beter op de hoogte van plaatselijke situaties elders.
Het grote probleem zit hem in de capaciteit en middelen van de bijsturingsorganisatie die in het geval van een grotere calamiteit de regie kwijtraakt. (en daarmee doel ik dus niet op het personeel aldaar, want die doen gewoon hun stinkende best!)

Zelfs als je de bijsturingscapaciteit fors uitbreidt dan zal je vroeg of laat tegen afstemmingsproblematieken aanlopen doordat de verschillende bijstuurders gezamenlijk met hetzelfde probleem bezig zijn en elkaar daardoor voor de voeten lopen. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat ook de bijsturingscapaciteit bij de grote verstoringen en bij veel storingen tegelijk altijd te kort zal schieten. De enige robuuste oplossing is dan het werk van de bijsturing versimpelen.

Nu komt het maar zelden voor dat er zoveel of zo grote storingen zijn dat de bijsturing het gewoon niet kan bijbenen maar bij 90 % van de gevallen dat het gebeurd is het wel direct danwel indirect te verbinden met weersomstandigheden als Onweer, Sneeuw, Extreem lage temperaturen of een stevige storm. Als je op de dagen dat dit in het weerbericht naar voren komt simpele diensten draait dan voorkom je op die dagen veel problemen en veel irritatie voorkomen en wordt het leven van zowel het rijdend personeel als van de reizigers een stuk prettiger. Dan kunnen we de rest van het jaar lekker door het hele land heen rijden. Maar zelfs dan geldt: Als het kan op basis van een koppeltje van een machinist met een conducteur gaat dan zou het al schelen.

Met een goed systeem lopen bijstuurders elkaar niet voor de voeten, als een en ander namelijk goed georganiseerd is zijn ze namelijk niet allemaal met hetzelfde probleem bezig hooguit met dezelfde verstoring, maar dat hoeft geen probleem te zijn ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Klaasje » Za 11 Feb 2012, 20:06

Het is wat lullig als bijstuurder A graag conducteur 1085 op trein t4853 probeert in te plannen wanneer bijstuurder B op dat moment een nieuw dienstrooster voor conducteur 1085 verzint. Het is een wat simpel voorbeeld waar het een en ander op af te dingen valt maar het is wel duidelijk. Zelfs als je het zo regelt dat je hier geen probleem mee krijgt dan verlies je veel tijd door te regelen wie wat nou eigenlijk gaat regelen. Het bijsturen v an de bijsturing zou natuurlijk niet een groot gedeelte van de tijd in beslag moeten nemen.

In ieder geval mag duidelijk zijn: Hoe groter, hoe logger en hoe lastiger iets bij te sturen valt. Als diensten lastig zijn, zijn die lastiger bij te sturen, maar als dat gecompenseerd moet worden door meer bijsturing stijgt de capaciteit van de bijsturing in ieder geval niet lineair mee met de hoeveelheid personeel. Daarnaast ga je voor 10 dagen in het jaar natuurlijk niet 3x zoveel personeel neerzetten i.v.m. de kosten. Zeker niet als daarmee het probleem waarschijnlijk niet eens opgelost kan worden omdat er 6x zoveel personeel nodig is. Dat personeel is natuurlijk ook niet gratis. :!:

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Ennes » Za 11 Feb 2012, 20:13

*zucht*
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Suus » Za 11 Feb 2012, 20:36

Ennes, je zegt het zelf, met een goed systeem kunnen de bijstuurders veel.

Ik ga er vanuit dat er zeer capabele bijstuurders bij de NS werken die na een langdurige sollicatieprocedure worden aangenomen om de boel te regelen.

Er is alleen wel een groot probleem. Als je het personeel overal en nergens vandaan laat komen (soms van zeer grote afstanden) en diensten van conducteurs en machinisten kris-kras door elkaar laat lopen (en niet samen op laat trekken) dan kan je toch heel moeilijk met droge ogen beweren dat de schuld absoluut niet bij de personeelsinzet kan liggen. Als je dat vereenvoudigd worden de inplanningen veel eenvoudiger omdat je je echt kan bezighouden met eigen personeel in je eigen gebied en na afloop niet weer al dat personeel moet proberen naar huis ergens ver weg te krijgen. Dat gaat veel eenvoudiger als dat in de buurt blijft.

Rondje om de kerk betekend niet dat je altijd dezelfde diensten hebt, maar wel dat je dichter in de buurt blijft van je standplaats in plaats van op dezelfde dag Amsterdam, Vlissingen en Venlo aan te doen. En sommige standplaatsen krijgen dan saaiere diensten dan andere, maar dat zal je altijd houden.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor Klaasje » Za 11 Feb 2012, 20:40

Ennes schreef:*zucht*

Ja, sorry hoor. :roll: Maar het ov kost geld en is er nog altijd voor de reiziger en niet voor het personeel. Het gaat hier niet over arbeidsvoorwaarden of salaris ofzoiets. Niet eens over de invulling van de dienst van het grootste gedeelte van het jaar maar ik heb het gewoon over het versimpelen van de dienst op dagen waarop je kan verwachten dat het mis gaat. Met een beetje inschikkelijkheid is toch helemaal niets mis? Iedereen heeft dagen op zijn of haar werk waarbij er eentonig saaie klusjes gedaan moeten worden. Als dat nodig is om de boel op de rails te houden dan doe ik daar ook gewoon aan mee.

Als je daar al niet mee kan leven en alles maar op het bordje "van de anderen" (management) schuift zonder te denken aan de consequenties van de rest van het systeem dan moet je ook niet raar opkijken als er kritiek komt natuurlijk. Destemeer omdat het dossier waarin het het meest duidelijk naar voren komt al vele oplossingen kent die uiteindelijk de oplossing niet bleken te zijn terwijl veel spoorpersoneel (van TRDL's, tot knooppuntbestuurders tot management) al jaren lopen te roepen dat het aan de complexiteit van de dienstroosters van het rijdend personeel ligt. Aan dat laatste wat doen is niet eens fatsoenlijk geprobeerd terwijl het wel tegen acceptabele kosten getest en gebruikt kan worden. Als een bedrijf dat niet probeert ben je wat mij betreft knettergek, al valt dat in dit geval ook wel weer mee omdat de bonden anders wel een staking organiseren waar het bedrijf begrijpelijkerwijs geen zin in heeft. (Zoals eerder..)

Dat hele betoog is ook helemaal niet bedoeld om het nut van het rijdend personeel in twijfel te trekken (integendeel), is ook niet bedoeld om te zeggen dat het rijdend personeel er maar een potje van maakt (integendeel) maar het betoog ontwijkt niet het heilige huisje waar al 10 jaar bijna niemand meer over durft te spreken.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor zone5324bericht... » Za 11 Feb 2012, 20:50

Caspar schreef:
zone5324bericht... schreef:natuurlijk zal het rijdend personeel er anders over denken, maar kijk maar eens naar stad- en streekvervoer.
daar zijn het ook allemaal kleine standplaatsen en rijden ze eigenlijk al jaren een soort rondje rond de kerk.
dit zouden ze bij NS ook wat meer in mogen voeren.

Dat is niet helemaal waar; een buschauffeur met standplaats Hoorn rijdt ook op stadslijnen in Den Helder, Alkmaar en alles wat daar tussen zit. Hoorde bijvoorbeeld een chauffeur vertellen over een dienstinhoud: Eerst met rit 135 van Hoorn naar Den Helder, daar dan een paar ritten met een stadsbus, met bus 135 weer terug, en dan nog een retourtje Hoorn- Hoogwoud met lijn 12. De dag erop zou ie iets soortgelijks hebben maar dan met een paar ritten Heerhugowaard- Bergen ertussen.

Dan kom je toch ook op 3 andere standplaatsen.


maar dan blijft het gebied beperkt, tov menig treindienst...
ook is wegverkeer niet goed te vergelijken met railverkeer...

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2057
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor isadora » Za 11 Feb 2012, 20:56

Fles schreef:Maar het IS toch ook gewoon van de zotte dat nu het spoor plat ligt omdat personeel graag leuke reisjes maakt?

Oef, als dat de eerste reden is, dan wordt het toch echt hoog tijd, dat de bezem eens goed schoon gaat vegen.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: VVD wil radicale versimpeling spoor

Berichtdoor zone5324bericht... » Za 11 Feb 2012, 20:57

toen ik 5 jaar geleden op de bjsturing zat, was er sprake van een nieuw computerprogramma binnen 2 jaar.
we zijn dus 5 jaar verder en ze zijn nog steeds alleen maar aan het ontwikkelen.

het grootste problem zit 'm in het feit, dat er vele afspraken zijn gemaakt, waarmee roosters en diensten opgesteld moeten worden.
daarbij wordt gepland alsof er nniets zal gebeuren volgens mij terecht overigens), maar als er dan ook nog eeens beperkt wordt op reserve capaciteit, dan is de kans groot, dat het mis gaat bij bepaalde verstorngen.

Het hele spoorproduct kan inderdaad simpeler, maar dat kan dus alleen als bepaalde afspraken uot het verleden aangpast worden.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast