ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Michael »

Ik kwam ze vrijdag tegen op Bd, Ht, Zd
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door ODRAIL »

Hmm, het valt wel op dat ene Nico (achternaam Spilt) hier nog geen onderwerpje over heeft gemaakt op z'n site. Meestal is ie er als de kippen bij als het om dit soort dingen gaat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Fles »

Het is niks nieuws op zich natuurlijk, alleen een proef van een paar jaar geleden waarvan besloten is "hier gaan we mee door". Niks boeiends aan de hand.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Aking »

Lekker opvallende stickers wel trouwens, ik kwam ze gister tegen naast een machinist die links stond te wachten op mensen voor hem die niet doorliepen :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Afgelopen dinsdag (21 februari 2012) zaten de sticker aan de zijkanten van de roltral naar spoor 1 op Rtd. Vandaag heb ik de stickers ook gezien bij beide roltrappen op Rta.
Op de roltrap op Rtd vind ik deze stickers onzin. Je kunt er niet eens fatsoenlijk met twee personen naast elkaar staan.

Deze stickersactie is een leuk idee, maar niet voor smalle roltrappen :N.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Reiziger Delft »

Welke roltrap bedoel je? Op die van spoor 11/12 werkt het prima, zo heb ik al een paar keer ondervonden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Delft schreef:Welke roltrap bedoel je? Op die van spoor 11/12 werkt het prima, zo heb ik al een paar keer ondervonden.
Ik heb het hier over de roltrap naar spor 1.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door VIRM »

Is het een stikker met een rode en een groene persoon? Ik weet het niet zeker, maar volgensmij heb ik op Amsterdam Sloterdijk eentje gezien op de roltrap van spoor 5/6. Maar die zat op de metalen strip net boven de treden.
Op Zaandam is het mij overigens nog niet opgevallen.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Aking »

Nee, het is een sticker met een lichtblauwe en donkerblauwe persoon (uit mn hoofd)
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Reiziger Delft »

Het kan toeval zijn, maar de afgelopen dagen stond 's ochtends opeens iedereen netjes rechts te Utrecht Centraal, roltrap van spoor 11/12 zuidzijde naar boven. :pos:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door hauptbahnhof »

Op Asa werkt het in ieder geval niet. De keren dat ik er ben staat er altijd een of andere dom wicht aan de linkerkant van de roltrap. Ik vind de stickers overigens ook niet echt duidelijk want ja, wie gaat nou aan de zijkanten kijken... Beter hebben ze stickers geplakt op de armleuningen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Suus »

Ze moeten gewoon tussen de roltrappen borden plaatsen. Dat heb ik al eens eerder geroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Nee, het is een sticker met een lichtblauwe en donkerblauwe persoon (uit mn hoofd)
Klopt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ze moeten gewoon tussen de roltrappen borden plaatsen. Dat heb ik al eens eerder geroepen.
Dat is wel zo duidelijk, die stickers zie je (bijna) niet. En zeker als het blauw grijs is. Als het nu rood groen is, is het een heel ander verhaal. Maar er is voor de kleuren blauw grijs gekozen mede inverband met de mensen die kleurenblind zijn.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door VIRM »

KM46 schreef:
Bee schreef:Ze moeten gewoon tussen de roltrappen borden plaatsen. Dat heb ik al eens eerder geroepen.
Dat is wel zo duidelijk, die stickers zie je (bijna) niet. En zeker als het blauw grijs is. Als het nu rood groen is, is het een heel ander verhaal. Maar er is voor de kleuren blauw grijs gekozen mede inverband met de mensen die kleurenblind zijn.
Wat ik persoonlijk wel eens gebruik is de combinatie blindenstok-tikt-tegen-roltrap. Dat maakt soms zo'n kabaal, dat het geen 'links gaan, rechts staan' is, maar 'links gaan, rechts wegvluchten'. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Joshua »

EINDELIJK. In Nijmegen zitten de stickers er inmiddels alweer een weekje op denk ik. Maar helaas worden ze vaak nog totaal genegeerd. En als ik dan tussen de Kiosken op en neer loop en mensen er op aan spreek of ze even op zei willen gaan en hun ogen willen gebruiken over wat er op de stickers staat worden ze vaak nog boos ook. Zelfs al een vrouw een servicemedewerker op het perron horen aanspreken die de stickers nogal onvriendelijk vond want nu kon ze niet meer met haar beste vriendin naast elkaar staan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Ardan »

Achter elkaar kun je ook prima kletsen. En als ze te lui zijn om hun nek te draaien, wat is dan het probleem om EVEN 20 seconden op te houden met kletsen? :?:
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door VIRM »

Ah, bij Sloterdijk is dat inderdaad zo'n stikkertje bij de roltrap van 5/6. :D

Op Zaandam is hij mij vandaag echter niet opgevallen.

Wel goed dat ProRail dit doet, maar dit is weer een gevalletje van 'goed idee, maar niet goed nagedacht over de uitvoering'.
Beul van de blindegeleidelijn
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door huibf »

Ehv heeft ze inmiddels ook
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Michael »

De stickers zijn volgens mij niet opvallend genoeg of mensen hebben er gewoon het schijt aan. Zondag ging een vrouw doodleuk aan de linkerkant staan terwijl rechts niemand stond. Ik moest mijn bus halen dus ben er maar gewoon rechts voorbij gegaan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Geert »

Nou ja, dan kun je er toch ook langs? Het is vooral irritant in de spits als er twee rijen mensen staan, juist dan is het belangrijk dat een van de twee rijen wordt gebruikt om door te lopen. Als er één reiziger op de trap staat en je wilt er langs maakt het verder toch niet uit of dat links of rechts is :)

Dit stickers zitten er nu dus een week op, bij de meeste stations? Ik denk dat het nog wel iets meer tijd nodig heeft voordat je een effect gaat merken. Grootste verandering zal denk ik komen wanneer mensen elkaar er op aanspreken, een stickertje zie je snel over het hoofd...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Vinny »

Er hoeft natuurlijk maar één reiziger te zijn die zich er niet aan houdt, en je krijgt een opstropende file die maar zeer moeilijk oplost.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Joshua »

Dus ik zeg van laat het NS personeel daarvoor boetes uitschrijven. Maar dat zijn dan weer van die extreme ideeën die rellen gaan opleveren.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door iljitsch »

Goed idee, zo'n boete. Zo weet je zeker dat nooit meer dan de helft van de roltrap gebruikt wordt.

Die types die zonodig de roltrap op of af moeten rennen zijn meestal niet op hun mondje gevallen en zeuren wel dat je opzij moet dus ik zie het probleem niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Fles »

Joshua schreef:Dus ik zeg van laat het NS personeel daarvoor boetes uitschrijven. Maar dat zijn dan weer van die extreme ideeën die rellen gaan opleveren.

_O-

Jezus wat ben jij een debiel zeg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten