ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Suus »

Ik weet ook niet precies wat de selectiecriteria voor de roltrappen waren of dat er in Nederland maar 150 roltrappen zijn op de verschillende stations (wat mij wel erg weinig lijkt) maar in ieder geval heeft de roltrap van Diemen Zuid ook een aantal stickers opgeplakt gekregen. Volgens mij heeft daar nog nooit een file op de roltrap gestaan :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Anne »

Vanmiddag in Den Bosch.
Motor bij station gezet en even naar de AG-ToGo.
Stond iemand met grote rolkoffer links voor me op de roltrap.
Zag geen stickers op de roltrap zitten, had geen haast, dus dacht gewoon te wachten.
Maar meneer zette toch geschrokken de koffer naar naar rechts en ging ook daar staan. *O*
Ben toen, met bedankje aan hem, maar doorgelopen.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door hauptbahnhof »

iljitsch schreef:Goed idee, zo'n boete. Zo weet je zeker dat nooit meer dan de helft van de roltrap gebruikt wordt.

Die types die zonodig de roltrap op of af moeten rennen zijn meestal niet op hun mondje gevallen en zeuren wel dat je opzij moet dus ik zie het probleem niet.
Ik zeg er ook altijd wat van, als degene die blijft staan voor me staat. Als ik ergens achterin sta, heeft het geen zin dus dan maar blijven staan.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door R-Flow »

Wel grappig want je hoort de laatste tijd steeds vaker mensen die zich hieraan irriteren… Vooral als ze net terug zijn uit Londen, daar lukt het men namelijk wel rekening met elkaar te houden op de roltrappen. Boete uitschrijven vind ik nogal extreem, maar als er beveiliging of politie rondloopt mag die mensen er best op aanspreken.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Joshua »

Nou mijn boete idee is ook erg extreem en vooral niet uitvoerbaar. Maar het er ALLEEN WAT VAN ZEGGEN werkt toch niet. Als we aan iedereen die te hard rijdt gaan zeggen VOLGENDE KEER NIET MEER DOEN HE dan denken mensen ook van ja er zitten geen consequenties aan dus doe ik het gewoon weer.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Klaasje »

Ik denk dat 3/4e van de mensen die links blijft staan het zelf niet doorheeft. Als je er dan wat van zegt dan helpt dat echt wel een hele hoop.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Suus »

Ik pleit voor een ProRail-roltrappentrainingsteam met mooie dames en heren die onder- en bovenaan de roltrap instructies rondtoeteren met megafoons hoe het moet en als er wordt geluisterd krijgen de mensen die het goed doen een zweetbandje *O*

Dit is natuurlijk het meest effectief in de maandagochtendspits als de mensen lekker sacho zijn en ook tijdens grote verstoringen waarbij iedereen tegelijkertijd van perron naar perron wil verhuizen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Suus op wo 28 mar 2012, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Thom91 »

Vond het briljant toen ik dat in engeland hoorde bij een druk station. Zal wel de hollandse mentaliteit zijn die dat niet wil..
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Michael »

Klaasje schreef:Ik denk dat 3/4e van de mensen die links blijft staan het zelf niet doorheeft. Als je er dan wat van zegt dan helpt dat echt wel een hele hoop.
Dat zal echt niet altijd helpen. van de week op station Breda. er stond zo´n asociaal figuur links op de roltrap naast volgens mij zijn vriendin. Vrouw erachter die links loopt vraagt netjes of ze er langs mag en die vent blijft gewoon lekker staan en loopt vervolgens te mopperen dat het een k*twijf en dergelijke is
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Geert »

Die mensen zul je altijd houden, maar de meeste mensen gaan heus wel opzij als je het vraagt (is mijn ervaring)...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door R-Flow »

Geert schreef:Die mensen zul je altijd houden, maar de meeste mensen gaan heus wel opzij als je het vraagt (is mijn ervaring)...
Met name op Utrecht Centraal kijken mensen me met regelmaat erg scheef aan als ik netjes vraag "Zou ik er alstublieft langs mogen?". Vaak toch nog een zure opmerking er achteraan van "Heb je haast of zo?!" of dat ze tegen elkaar beginnen te zeuren van "nou nou, poe poe, bla bla". Het zijn opvallend vaak ouderen die moeilijk doen, jongeren gaan meestal gewoon aan de kant.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Justin »

R-Flow schreef:Vaak toch nog een zure opmerking er achteraan van "Heb je haast of zo?!" of dat ze tegen elkaar beginnen te zeuren van "nou nou, poe poe, bla bla". Het zijn opvallend vaak ouderen die moeilijk doen, jongeren gaan meestal gewoon aan de kant.
Als je geen haast zou hebben om bijvoorbeeld een aansluitende bus of trein te halen, zou je het niet vragen dunkt me :shock:. Sommige mensen... :neg:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Jef400 »

Naar mijn mening hoef je niet perse uit te lijnen maar moet je gewoon als je de kans hebt doorlopen. Sorry dat ik het zeg. Maar dit rechts houden op roltrappen vind ik een beetje geldverspilling. We leven in crises tijd en toch gaan we geld uitgeven aan zoiets onnozelst. Ken ook alleen maar bij ons in Nederland.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door R-Flow »

Haha echt hè?
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door hauptbahnhof »

Hoeveel zou dit kosten? Denk niet echt veel ofzo hoor...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ProRail pakt niet rechts houden op roltrap aan

Bericht door Fles »

JeffreyMeijer schreef:Naar mijn mening hoef je niet perse uit te lijnen maar moet je gewoon als je de kans hebt doorlopen. Sorry dat ik het zeg. Maar dit rechts houden op roltrappen vind ik een beetje geldverspilling. We leven in crises tijd en toch gaan we geld uitgeven aan zoiets onnozelst. Ken ook alleen maar bij ons in Nederland.
Nou, beter daaraan dan aan fatsoenlijk taalonderwijs voor jou he.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten