Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Meltrain »

Zoals bekend wordt op 1 januari 2013 het treinkaartje afgeschaft en dient iedereen met de OV-Chipkaart te reizen in de treinen van NS. Ik heb hier echter nog wel een paar vragen over, waarvan ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden:

- Momenteel kun je gewoon bij de automaat een kaartje kopen en je OVC opladen. Per 1 januari worden de automaten waarschijnlijk weggehaald, maar komen er dan speciale oplaadpunten waar je ook een anonieme OVC kunt aanschaffen?

- Moeten individuele reizigers ook een OVC aanschaffen, of kunnen die bij een automaat (tegen een hogere prijs) een wegwerp-OVC aanschaffen? Het is bijvoorbeeld belachelijk dat een buitenlands gezin wat op vakantie gaat in Nederland eerst al voor alle gezinsleden een OVC moet aanschaffen voor E7,50 en vervolgens ook nog eens bij iedereen minimaal E16,00 op de kaart moet zetten om van Schiphol per trein naar Amsterdam Centraal te gaan, terwijl die reis slechts E3,80 kost. :? Wordt voor toeristen/individuele reizigers dan nog een uitzondering gemaakt (waarschijnlijk duurder dan het OVC tarief)?

-Momenteel kan ik met mijn Studenten OV-kaart drie medereizigers met 40% korting meenemen. Hiervoor moeten de medereizigers een los kaartje kopen, aangezien de korting (nog) niet via de OVC gaat. Wordt het dit jaar nog mogelijk om deze 40% korting via de OVC aan medereizigers te geven of wordt hier iets anders voor bedacht?

-Op dit moment betaal ik dubbel opstaptarief als ik met verschillende spoorvervoerders reis. Hierdoor is reizen met de OVC voor deze reizen een flink stuk duurder dan met een los kaartje. Zal deze situatie nog veranderd worden in de loop van 2012?

-Mijn zusje heeft een OV-begeleiderskaart. Deze staat echter niet op een OV-Chipkaart, zodat haar begeleider de poortjesx niet kan openen met deze kaart, terwijl hij/zij wel gratis mag reizen. Bij de RET en het GVB kun je hiervoor een sleutelkaart halen, maar gaat dat bij de NS ook nog gebeuren? Of komt de OV-Begeleiderskaart in de loop van dit jaar op de OVC? Zo niet, hoe moet het dan als de poortjes straks gesloten worden?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Ronald »

- Wat wordt er gedaan met de (populaire) Kruidvat- en Blokkerkaartjes (die NS niet kwijt wil, aldus de directievoorzitter van NS Reizigers in een interview in OV-Magazine)
- Wat wordt er gedaan met internationale kaartjes
- En zo zijn er vast nog wel een paar.

Volgens mij is er voor de meeste vragen nog geen oplossing bedacht. In het bovengenoemde interview wordt wel een duidelijke slag om de arm gehouden over het tempo van het afschaffen van de papieren kaartjes. Misschien is de datum van 1 januari 2013 nog helemaal niet zo heilig.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Chauf21 »

Voor een betrouwbaar antwoord op dergelijke specifieke vragen zou je eigenlijk contact moeten opnemen met de klantenservice van de NS ;)

Met betrekking tot de verkoopautomaten: het is vrij onwaarschijnlijk en onlogisch dat alle automaten gaan verdwijnen. Wellicht dat er wat minder automaten komen en het online opwaarderen wat wordt gestimuleerd, maar volledig verdwijnen zal niet gebeuren. Datzelfde geldt ook voor de verkoop van losse kaartjes. Bovendien heeft ook de politiek hier nog een belangrijke rol (de verkoop van kaartjes via de concessie-eisen verplichten).

Hoe de SOV er de komende jaren uit gaat zien, weet niemand. Dus of de 40%-meereiskorting daarvoor blijft bestaan is maar de vraag. Bij de nieuwe abonnementen van NS heb je echter nog wel gewoon meereiskorting, dus daar kan je ook na 1 januari 2013 gebruik van maken.

Het dubbele opstaptarief (of de single check-in check out) is nog steeds een punt van discussie. Niet alleen voor reizen met verschillende vervoerders, maar ook voor reizen met verschillende producten. Of dat nog opgelost gaat worden, hangt helemaal af van de druk die erop komt te liggen.

Kort samengevat: het is allemaal nog niet bekend en als het al bekend is dan kan (en zal) het alsnog kunnen veranderen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:-Momenteel kan ik met mijn Studenten OV-kaart drie medereizigers met 40% korting meenemen. Hiervoor moeten de medereizigers een los kaartje kopen, aangezien de korting (nog) niet via de OVC gaat. Wordt het dit jaar nog mogelijk om deze 40% korting via de OVC aan medereizigers te geven of wordt hier iets anders voor bedacht?
De meest voor de hand liggende oplossing vanuit de vervoerders is die meereiskorting helemaal afschaffen voor alle abonnementen met ingang van 1 januari 2013.
Meltrain schreef:-Op dit moment betaal ik dubbel opstaptarief als ik met verschillende spoorvervoerders reis. Hierdoor is reizen met de OVC voor deze reizen een flink stuk duurder dan met een los kaartje. Zal deze situatie nog veranderd worden in de loop van 2012?
De meest voor de hand liggende oplossing vanuit de vervoerders is hier niets aan te doen, immers extra "inkomsten" voor ze. In het streekvervoer speelt dit ook al bij verschillende abonnementen. Echter heeft de commissie Neijdam wel "geadviseerd" dat dit aangepakt dient te worden, maar volgens mij kunnen die dat niet opleggen. Als de vervoerder "kan niet technisch" dan kun je daar weinig tegen doen ook al weet je dat het onzin is en gewoon gemakzucht en graaierig is.

Zoals chauf21 al zegt, de politiek moet gewoon eens druk gaan maken om die problemen op te lossen. Maar wat betreft het dubbele opstaptarief in het streekvervoer kiezen ook de vervoersautoriteiten om maar te doen alsof het allemaal wel meevalt en verplichten ze de vervoerders niet snel met een oplossing te komen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door huibf »

Nou ik denk dat het afschaffen van de treinkaartjes niet doorgaat zolang het dubbel opstaptarief niet is opgelost...

In de bussen is het dubbel opstaptarief ook niet opgelost als je kortingsproducten gebruikt.
Van Hermes en aar Veolia betaal je dus gewoon het opstaptarief opnieuw (wel met korting)
Sinds vorige week krijg ik deze ook niet meer terug van Veolia Limburg. Dat wil dus zeggen dat ik voortaan 66 cent eerder uitcheck.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Vinny »

Voor zover mij bekend is een werkbare oplossing voor internationale treinreizigers een harde voorwaarde voor de NS voordat de papieren kaartjes vervallen. Het dubbele opstaptarief* moet als het aan de politiek ligt ook van tafel af. Ik ben erg benieuwd wat voor oplossing gevonden wordt, wellicht toch maar weer één tarief voor heel Nederland, of een "korting" ter waarde van het instaptarief bij de regionale vervoerders op het gedeelte van de reis dat bij de NS gemaakt wordt. Ook dan krijg je verschillen in prijsopbouw, maar het wordt wel wat eerlijker.

* formeel bestaat er geen opstaptarief bij de NS, maar is er sprake van een degressief kilometertarief.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door reisthijs »

Ronald schreef:- Wat wordt er gedaan met de (populaire) Kruidvat- en Blokkerkaartjes (die NS niet kwijt wil, aldus de directievoorzitter van NS Reizigers in een interview in OV-Magazine)
Dat zou simpel opgelost kunnen worden met wegwerp-chipkaarten. Alleen heb ik nog nergens gehoord of NS ook van plan is om van wegwerpkaarten gebruik wil gaan maken.
Ronald schreef:Misschien is de datum van 1 januari 2013 nog helemaal niet zo heilig.
Ik had die datum ook nog niet eerder voorbij zien komen? Er was eerst alleen nog maar bekend dat NS er naar streefde eind 2012 voor het laatst papieren kaartjes te verkopen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door isadora »

reisthijs schreef:Dat zou simpel opgelost kunnen worden met wegwerp-chipkaarten. Alleen heb ik nog nergens gehoord of NS ook van plan is om van wegwerpkaarten gebruik wil gaan maken.
Wel ja joh, nog meer rotzooi het milieu in.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door reisthijs »

Er worden toch steeds minder losse treinkaartjes verkocht? Da's al met al eerder minder dan meer afval.
Vinny schreef:* formeel bestaat er geen opstaptarief bij de NS, maar is er sprake van een degressief kilometertarief.
Informeel bestaat er dus echt wel een basistarief bij de NS (het is alleen "verstopt" in de prijstabel doordat het minimumtarief hoger is) én is er sprake van een degressief kilometertarief. Dat zijn dus twee verschillende problemen.

Als gewoon alle vervoerders meedoen met de regeling om 0,83 minder te rekenen voor overstappers is een groot deel van het prijsverschil al weg.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Nou ik denk dat het afschaffen van de treinkaartjes niet doorgaat zolang het dubbel opstaptarief niet is opgelost...

In de bussen is het dubbel opstaptarief ook niet opgelost als je kortingsproducten gebruikt.
Van Hermes en aar Veolia betaal je dus gewoon het opstaptarief opnieuw (wel met korting)
Sinds vorige week krijg ik deze ook niet meer terug van Veolia Limburg. Dat wil dus zeggen dat ik voortaan 66 cent eerder uitcheck.
Connexxion en Arriva doen het ook al een tijdje niet meer. Connexxion heeft zelfs maar 1x keer gedaan, Arriva nog een tijd lang, maar daarna ook niet meer. Waarom ook, ze nemen dat gewoon op in de productvoorwaarden en mag het opeens. En de autoriteiten treden niet op en voeren geen hoge druk uit.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door VIRM »

Even nieuwsgierig: als de treinkaartjes worden afgeschaft en de poortjes gaan dicht, wat gaat NS met de OV-begeleiderskaart doen? Daar is het een beetje heel erg stil over...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door fogeltje »

VIRM schreef:Even nieuwsgierig: als de treinkaartjes worden afgeschaft en de poortjes gaan dicht, wat gaat NS met de OV-begeleiderskaart doen? Daar is het een beetje heel erg stil over...
Werd ook al gevraagd hierboven volgens mij. Een van de vele vraagstukken waar vooralsnog geen antwoord op is.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door find_your_spot »

reisthijs schreef:Dat zou simpel opgelost kunnen worden met wegwerp-chipkaarten. Alleen heb ik nog nergens gehoord of NS ook van plan is om van wegwerpkaarten gebruik wil gaan maken.
Ja, NS wegwerp chipkaarten bestaan.

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Vinny »

Er moet dan wel weer verschil worden gemaakt in regionaal treinverkeer en streekvervoer. Dat onderscheid wordt (behalve dat het kilometertarief in sommige regio's anders is) niet bijgehouden in de historie van de chipkaart voor zover ik weet. Plus dat je natuurlijk lange discussies gaat krijgen of dingen als Randstadrail en Kampen-Zwolle bij het (regionale) treinverkeer hoort of niet... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef:
Ronald schreef:Misschien is de datum van 1 januari 2013 nog helemaal niet zo heilig.
Ik had die datum ook nog niet eerder voorbij zien komen? Er was eerst alleen nog maar bekend dat NS er naar streefde eind 2012 voor het laatst papieren kaartjes te verkopen.
Oke, misschien is die datum inderdaad nog niet definitief, maar aangezien de NS ernaar streefden eind 2012 voor het laatst papieren kaartjes te verkopen, heb ik de datum van 1 januari 2013 maar even aangenomen.
Overigens is het doel van dit topic vooral het laten zien dat er nog zo veel niet in orde is, dat de afschaffing van het papieren treinkaartje eigenlijk nog niet mag doorgaan.
(Ik heb dezelfde vragen inmiddels ook doorgestuurd aan de NS en ik verheug me nu al op het antwoord. :) )
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 22 feb 2012, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Freek »

geen speculaties van mij, op veel zaken is namelijk wel een denkrichting te geven maar is die oplossing lang niet zeker. Daar wil ik even niet aan mee doen, dus alleen zaken die ik zeker weet.
Allereerst is het voornemen van de NS om niet 1-1-2013 te stoppen maar eerder. Verder is zeker dat het dubbelopstaptarief verdwijnt. De politiek heeft dat eigenlijk als harde eis gesteld, Meijdam heeft al aangegeven dat het technisch kan. TLS heeft de oplossing nu ook verwerkt, de bedoeling is dat in Q3 het dubbele opstaptarief verdwijnd. Overigens houdt dat niet in dat er een single check in, single check out komt in de railketen, inchecken per vervoerder blijft bestaan.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Reiziger Delft »

Weet je ook of het degressieve NS-tarief dan doorloopt over de regionale lijnen heen? Maximumtarief met korting is momenteel 14,40 Euro. Als ik echter vanuit Delft naar Groningen reis (is al 14,40 Euro) en dan verder wil met Arriva ''vergeet'' m'n chipkaart dat ik al het maximumtarief heb betaald. Hij begint dus opnieuw met tariefkilometers tellen en zo komt er naar Delfzijl nog eens 4 Euro bij. Mooie zou dus zijn als het systeem gewoon tariefkilometers doortelt als je overstapt tussen 2 vervoerders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Vinny »

Het zou ook mooi zijn als dat binnen de NS zelf een keer zou gebeuren... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Ruben »

Als er allerlei producten op een chipkaart kunnen worden geladen, moet er ook wel iets mogelijk zijn voor de meereiskorting. Te denken valt aan een kortingsproduct zoals de dalkorting, maar alleen geldig op die dag. De conducteur blijft verantwoordelijk voor de controle op het terecht gebruik van de meereiskorting.

Maar het zal wel weer tot afschaffing van het voordeel leiden, want de chipkaart is er vooral voor de vervoerder, en niet voor de klant.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Verder is zeker dat het dubbelopstaptarief verdwijnt. De politiek heeft dat eigenlijk als harde eis gesteld, Meijdam heeft al aangegeven dat het technisch kan. TLS heeft de oplossing nu ook verwerkt, de bedoeling is dat in Q3 het dubbele opstaptarief verdwijnd.
Geldt dat alleen voor railvervoer of ook voor stads- en streekvervoer?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door Freek »

Reiziger Delft schreef:Weet je ook of het degressieve NS-tarief dan doorloopt over de regionale lijnen heen? Maximumtarief met korting is momenteel 14,40 Euro. Als ik echter vanuit Delft naar Groningen reis (is al 14,40 Euro) en dan verder wil met Arriva ''vergeet'' m'n chipkaart dat ik al het maximumtarief heb betaald. Hij begint dus opnieuw met tariefkilometers tellen en zo komt er naar Delfzijl nog eens 4 Euro bij. Mooie zou dus zijn als het systeem gewoon tariefkilometers doortelt als je overstapt tussen 2 vervoerders.
Nee dat weet ik niet. Meijdam heeft hierover ook niets gezegd. Maar ik verwacht het niet, het gaat alleen om het weghalen van het opstaptarief binnen de treinketen. Bovendien is het de keuze van de NS om een maximum vast te stellen en is het niet zo dat de andere vervoerders daaraan zijn gebonden. Ik verwacht een oplossing cf Meijdam: voor een NS-station -> Regio station: reistarief NS tot aan overstap station + km-tarief zonder instaptarief regiovervoerder van instapstation naar eindbestemming.
Geldt dat alleen voor railvervoer of ook voor stads- en streekvervoer?
Ja, Meijdam heeft geadviseerd om het instaptarief weer terug te brengen zoals deze is met papierenkaartjes. Dus binnen de railketen 1 keer een instaptarief. Wordt er een overstap gemaakt tussen de railketen en Bus/tram/metro vv dan betaald men wel een instaptarief. De discussie heeft zich ook gericht op het wegnemen van het dubbele instaptarief binnen de railketen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:
Geldt dat alleen voor railvervoer of ook voor stads- en streekvervoer?
Ja, Meijdam heeft geadviseerd om het instaptarief weer terug te brengen zoals deze is met papierenkaartjes. Dus binnen de railketen 1 keer een instaptarief. Wordt er een overstap gemaakt tussen de railketen en Bus/tram/metro vv dan betaald men wel een instaptarief. De discussie heeft zich ook gericht op het wegnemen van het dubbele instaptarief binnen de railketen.
Ik doelde dan ook op dubbel instaptarief in de busketen, geheel los van de trein, die in sommige gevallen ook bestaat. Maar zo te horen geeft men daar in de politiek dus niks om, dus daar zal men de mensen lekker het geld uit de zakken blijven kloppen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door reisthijs »

En andersom is of was het in sommige gevallen mogelijk om over te stappen tussen trein en bus zonder dubbel basistarief te betalen (met de strippenkaart). Dat die mogelijk soms verdwenen is dankzij de ov-chipkaart daar lijkt ook niemand zich druk om te maken.
Laatst gewijzigd door reisthijs op wo 22 feb 2012, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Freek schreef:Verder is zeker dat het dubbelopstaptarief verdwijnt. De politiek heeft dat eigenlijk als harde eis gesteld, Meijdam heeft al aangegeven dat het technisch kan. TLS heeft de oplossing nu ook verwerkt, de bedoeling is dat in Q3 het dubbele opstaptarief verdwijnd.
Geldt dat alleen voor railvervoer of ook voor stads- en streekvervoer?
van bus op bus tussen vervoerders betaal je NIET het nieuwe opstaptarief. WEL als je de kortingsproducten gebruikt van vervoerders..... als voorbeeld:

Veolia Limburg <> Hermes gaat het goed (echter niet als je de kortingsproducten hebt van een van beide vervoerders)
Hermes <> Arriva Brabant <> Veolia Brabant (OOK als je hier de Brabant Korting hebt)
Breng <> Arriva Brabant gaat het goed (echter niet als je de kortingsproducten hebt van een van beide vervoerders)

tusssen trein en bus niet (buiten Veolia Limburg onderling) maar dat was met de strippenkaart ook al niet....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Vragen over de afschaffing van het treinkaartje

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
Freek schreef:Verder is zeker dat het dubbelopstaptarief verdwijnt. De politiek heeft dat eigenlijk als harde eis gesteld, Meijdam heeft al aangegeven dat het technisch kan. TLS heeft de oplossing nu ook verwerkt, de bedoeling is dat in Q3 het dubbele opstaptarief verdwijnd.
Geldt dat alleen voor railvervoer of ook voor stads- en streekvervoer?
van bus op bus tussen vervoerders betaal je NIET het nieuwe opstaptarief. WEL als je de kortingsproducten gebruikt van vervoerders..... als voorbeeld:

Veolia Limburg <> Hermes gaat het goed (echter niet als je de kortingsproducten hebt van een van beide vervoerders)
Hermes <> Arriva Brabant <> Veolia Brabant (OOK als je hier de Brabant Korting hebt)
Breng <> Arriva Brabant gaat het goed (echter niet als je de kortingsproducten hebt van een van beide vervoerders)

tusssen trein en bus niet (buiten Veolia Limburg onderling) maar dat was met de strippenkaart ook al niet....
Dat bedoel ik dus, had het wat beter moeten verwoorden. Die situatie speelt ook in de Randstad tussen Den Haag en Rotterdam, maar ik weet niet of het daar beperkt is tot Randstadrail of misschien ook de bussen. En laten we het natuurlijk maar even niet over Connexxion hebben die gewoon niet eens om kan gaan met twee producten op 1 kaart die in verschillende gebieden van hen geldig zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten